| کد خبر: 135798 |

2 پرواز از فرودگاه زابل به دلیل شرایط نامساعد جوی باطل اعلام شد

مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: پرواز تهران - زابل - ایرانشهر و برعکس و مشهد - زابل - مشهد به دلیل شرایط نامساعد جوی در شمال استان باطل اعلام شد.

تین نیوز

مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: پرواز تهران - زابل - ایرانشهر و برعکس و مشهد - زابل - مشهد به دلیل شرایط نامساعد جوی در شمال استان باطل اعلام شد.

 

حمیدرضا پارسا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرواز شماره 1085صبح امروز هواپیمایی ماهان در مسیر تهران - زابل - ایرانشهر و برعکس در ابتدا به دلیل شرایط نامساعد جوی زابل در فرودگاه بین المللی زاهدان به زمین نشست.


وی ادامه داد: بعد از گذشت حدود یک ساعت از توقف این هواپیما در فرودگاه زاهدان به دلیل تداوم وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان پرواز این مسیر باطل اعلام شد.


وی گفت: همچنین ابتدا تاخیر در انجام پرواز صبح امروز قشم ایر به شماره 1266 مسیر مشهد - زابل - مشهد اعلام و در مرحله بعد با توجه به تداوم وزش باد در شمال استان باطل شد.


وی افزود: بقیه پروازها از فرودگاههای سیستان و بلوچستان بر اساس برنامه در حال انجام است.


مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاههای سیستان و بلوچستان افزود: 158 پرواز هر هفته از فرودگاههای زاهدان، زابل، ایرانشهر و چابهار استان انجام می شود.


کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از دیشب وزش بادهای 120 روزه در شمال استان شدت گرفت و حداکثر سرعت باد به 86 کیلومتر بر ساعت رسید و سبب کاهش دید شد.


علی ملاشاهی ادامه داد: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا پایان هفته در شمال استان تداوم دارد و روزهای دوشنبه تا چهارشنبه سرعت وزش باد بیشتر می شود.


وی افزود: برای نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان روزهای پایانی هفته باید منتظر کاهش دما باشیم و در این مدت به ویژه روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غلظت غبار را داریم و در برخی نقاط وزش باد به نسبت شدید همراه با گرد و خاک را خواهیم داشت.


سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.