جابهجایی بیش از یک میلیون مسافر توسط پایانههای مسافربری زاهدان
تین نیوز | مدیرعامل سازمان پایانههای مسافربری شهرداری زاهدان گفت: سال گذشته یک میلیون و 886 هزار و 814 نفر مسافر توسط پایانه مسافربری شهرداری زاهدان جابهجا شدهاند.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری زاهدان، محمدعمر حسینزهی زمانی گفت: پایانههای مسافربری جادهای به عنوان زیرساخت شبکه حمل و نقل ارتباطی و مفصل ارتباطی جادههای برون شهری و درون شهری و کانون مدیریت و هدایت شهرها محسوب میشوند و به لحاظ نظاممند بودن سفرها و کاهش ترافیک شهرها و پیشگیری از آلودگیهای زیست محیطی همیشه مورد توجه برنامهریزان شبکههای حمل و نقل جادهها در جهان بوده است و به عنوان زیرساخت و نیروی محرکه توسعه به عنوان آخرین دستاورد و تکنولوژی پیشرفته در جهان محسوب میشوند.
وی به مشکلات ناشی از موقعیت خاص استان و شهر زاهدان اشاره کرد و ادامه داد: این منطقه به علت هممرز بودن با 2 کشور افغانستان و پاکستان از اهمیتی خاص و استراتژیک برخوردار است و با این وجود در سال قبل یک میلیون و 886 هزار و 814 نفر مسافر توسط پایانه مسافربری شهرداری زاهدان جابهجا شدهاند.
مدیرعامل سازمان پایانههای مسافربری شهرداری زاهدان تصریح کرد: این سازمان به صورت خودگردان اداره میشود و خیلی کم به کمکهای شهرداری و سایر ارگانها نیازمند است و در واقع بودجه آن توسط خود سازمان تامین میشود به نحوی که بودجه سال 92 این سازمان نسبت به سال 91 از 39 درصد افزایش وصولی برخوردار بوده است اما با این حال نتوانستیم در حد انتظار مسافران و شهروندان ظاهر شویم.
وی به برگزاری بیست و هشتمین مجمع عمومی اتحادیه پایانههای مسافربری شهرداریهای کشور در زاهدان اشاره کرد و افزود: سازمان پایانههای مسافربری شهرداری زاهدان در سال 83 به عضویت این اتحادیه درآمد که بعد از 11 سال برای اولین بار میزبانی این مجمع به شهرداری زاهدان رسید.
حسینزهی زمانی هدف از برگزاری این مجمع را برطرف کردن مشکلات موجود در پایانههای مسافربری شهرهای مختلف ذکر کرد و گفت: اعضای این اتحادیه از طریق بازدیدهای مختلف به بررسی مسائل و مشکلات موجود میپردازند و در نهایت تجربیات هر منطقه در این مجامع مطرح و دستاندرکاران این اتحادیه نسبت به چارهجویی در راستای حل مشکلات اقدام میکنند.
وی در پایان همکاری دستگاهها و نهادهای مختلف را با این سازمان ضروری دانست و گفت: موضوع هزینههای آب و برق که رقم بسیار بالایی را شامل میشود هر ساله باعث میشود تا این سازمان با پرداخت هزینههای هنگفتی در این زمینه نتواند در راستای برطرف کردن مشکلات و ارائه خدمات بیشتر اقدام کند بنابراین تقاضای ما این است تا با کاهش قانونی هزینههای مورد نظر ما را در ارائه خدمات بهتر به مراجعین به پایانه مسافربری یاری کنند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.