| کد خبر: 78624 |

تولید روزانه ۷میلیون‌لیتر بنزین یورو ۴ در اصفهان / افزایش تولید به ۱۱میلیون‌لیتر تا بهار ۹۵

تین نیوز | معاون وزیر نفت گفت: پالایشگاه اصفهان اکنون توانایی تولید روزانه ۷ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ را دارد و پیش‌بینی می‌شود تا بهار سال آینده این میزان به ۱۱ میلیون لیتر برسد.


عباس کاظمی در مراسم بهره‌برداری از واحد تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه اصفهان، با اشاره به اینکه پالایشگاه آبادان در جنگ تحمیلی در یک لحظه از مدار خارج شد، اظهار داشت: پالایشگاه اصفهان با تلاش همه کارکنانش توانست در طول دوران جنگ تحمیلی ظرفیت خود را به میزان 80 درصد بالا ببرد و بخش عمده‌ای از تولید انرژی کشور را برعهده بگیرد، هرچند که بیش از 100 مرتبه به این پالایشگاه حمله شد اما تلاش همه کارکنان سبب شد تا این کاستی‌ها جبران شود.

وی افزود: پالایشگاه اصفهان در حال حاضر توانایی تولید روزانه 7 میلیون لیتر بنزین یورو 4 را دارد و پیش بینی می‌شود تا بهار سال آینده این میزان به 11 میلیون لیتر برسد.

معاون وزیر نفت با اشاره به توزیع بنزین یورو 4 در 8 کلانشهر کشور بیان کرد: بنزین یورو 4 از سال گذشته در اصفهان انجام شد و با راه‌اندازی مجتمع تولید بنزین یورو 4 در اصفهان نیاز سایر کلاشهرها را می‌توان پوشش داد.

کاظمی با اشاره به تأثیر توزیع بنزین یورو 4 بر کیفیت هوای کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: برخی از خبرگزاری‌ها به صورت غیرمنصفانه به نقد کیفیت بنزین می‌پردازند اما باید دانست که قرار نیست بنزین هوا را تصفیه کند بلکه ما توانسته‌ایم 4 شاخصه مضرِ بنزین را پس از توزیع بنزین یورو 4 در تهران، به مقدار قابل توجهی کاهش دهیم.

وی گفت: براساس قانون، دولت مکلف است سالانه 2 درصد از میزان تولید مازوت در کشور را کاهش دهد تا افق 1404 این میزان به کمتر از 10 درصد برسد، بنابراین لازم است حرکت گسترده‌ای برای کاهش تولید مازوت در کشور اتفاق بیفتد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه از 70 میلیون لیتر مازوت تولیدی در کشور 60 میلیون آن مازاد است، تصریح کرد: در حال حاضر 4 درصد از تولید برق دنیا از طریق مازوت صورت می‌گیرد و این میزان در حال کاهش است همچنین کشتی‌هایی که مازوت مصرف می‌کردند در حال تغییر سوخت هستند بنابراین مازوت در تولید برق، صنعت و کشتیرانی بازاری ندارد و باید به بنزین و نفت گاز تبدیل شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.