| کد خبر: 50074 |

در ادامه اجرای طرح تخصیص سهمیه سوخت ناوگان عمومی

محدودیت سنی ناوگان حمل و نقل عمومی در صدور کارت هوشمند برداشته شد

تین نیوز | مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان اعلام کرد : در ادامه اجرای طرح تخصیص سهمیه سوخت، سقف سنی اعلام شده جهت صدور كارت هوشمند ناوگان حمل و نقل عمومی برای انواع وسایل نقلیه منتفی شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان همدان، نصرت اله حیدری ضمن بیان مطلب فوق گفت: با توجه به ضرورت برخورداری و مشمول شدن کلیه ناوگان حمل و نقل عمومی همزمان با اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش از ابتدای اردیبهشت ماه سالجاری سقف سنی اعلام شده جهت صدور كارت هوشمند ناوگان حمل و نقل عمومی منتفی اعلام شد.

وی گفت : این تصمیم گیری در راستای استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در حمل و نقل جاده ای، درخواست های تشكل های صنفی حمل و نقل، مالكین وسایل نقلیه اتخاذ شده است.

وی تاكید كرد: برای صدوركارت هوشمند جهت وسایل نقلیه عمومی داشتن برگه معاینه فنی برای انواع وسایل نقلیه پلاک عمومی فعال در بخش حمل و نقل برون شهری ضروزی است.

حیدری افزود: به منظور روان سازی تامین سوخت مورد نیاز ناوگان حمل و نقل بار و مسافر هیئت وزیران مصوباتی با استناد به اصل یكصدوسی و هشتم قانون اساسی به تصویب رساندن كه طبق این تصویب نامه خودروهای مشمول عبارت از كامیون، كامیونت، اتوبوس و مینی بوس های حمل بار و مسافر درون و برون شهری با سوخت مصرفی نفت گاز می باشند.

وی گفت: طبق این تصویب نامه منظور از سامانه جامع پیمایش، سامانه ای است كه بر اساس اطلاعات سامانه موقعیت یاب جغرافیایی( GPS) و اسناد جابجایی كالا و مسافر میزان پیمایش هر وسیلع نقلیه را در دوره زمانی مشخص, محاسبه و تعیین می كند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه ها همچنین اظهار داشت: میزان مصرف سوخت خودروهای مشمول این مصوبه در 100 كیلومتر( با بار و بدون بار)متناسب با نوع, ظرفیت, تعداد محور و سال ساخت خودرو تعیین خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.