| کد خبر: 44284 |

هواپیمایی آسمان بدهکارترین به شرکت نفت

 تین نیوز | منابع آگاه می‎گویند 78 درصد کل بدهی ایرلاین‌ها به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان است. مدیر عامل آسمان ضمن تایید این موضوع می گوید: «به علت انجام پروازهای تکلیفی این میزان بدهی برای آسمان به وجود آمده که به زودی به صورت تهاتر پرداخت می‌شود.»
در رسانه ها آمده است هواپیمایی آسمان با اختصاص 78 درصد کل بدهی سوختی به خود در مقام اول ایستاده این در حالی است که به گفته «داوود عربعلی»، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بدهی کل ایرلاین ها 755 میلیارد تومان بوده که به ترتیب شرکتهای هواپیمایی آسمان، ماهان و ایران ایر صدرنشینان این بدهی بزرگ هستند.
 
در همین ارتباط «حسین علایی»، مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان ایر در گفت و گو با CHN، گفت: «به علت تکلیفی بودن پروازهای هواپیمایی آسمان قرار شده بدهی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به صورت تهاتری پرداخت شود.»
وی در خصوص جزئیات این مسئله توضیحی نداد.
 
 روش تهاتری در ادبیات عام یعنی مبادله دو کالا با ارزش یکسان. به عبارتی پرداخت بدهی آسمان به شرکت نفت می تواند در قبال ارائه خدمات با همان ارزش به این شرکت باشد تا از این طریق قسمتی از بدهی خود را تسویه کند اما جزئیات آن با تعامل مدیران دو سازمان به انجام می رسد.
 
 پیش از این بر اساس صورتجلسه تنظیمی با حضور نمایندگان، کلیه شرکت‌های هواپیمایی داخلی و سازمان هواپیمایی کشوری، مقرر شده بود، بدهی ایرلاین‌ها تا پایان سال ٩٢ به صورت تقسیطی پرداخت و در سال ٩٣ نیز پس از انعقاد قرارداد و ارائه ضمانت نامه در پایان هر ماه تسویه شود اما نه تنها بدهی آنها از این میزان فراتر رفته بلکه آن‌گونه هم که معلوم است خبری از تسویه حساب نیست. چرا که به تازگی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران میزان بدهی پنج شرکت هواپیمایی داخلی را که بیشترین بدهی را به خود اختصاص داده بودند، بدین ترتیب اعلام کرد: شرکت هواپیمایی آسمان دو هزار و ١٩٨ میلیارد ریال، شرکت هواپیمایی ماهان یک هزار و ٨٨ میلیارد ریال، شرکت هواپیمایی ایران ایر یک هزار و ٨٥٢ میلیارد ریال، شرکت هواپیمایی ایران ایر تور ٤٤٢ میلیارد ریال و شرکت هواپیمایی تابان ٣٢٤ میلیارد ریال به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بدهکار هستند.
 
تکذیب تعدیل 180 نفر از نیروهای آسمان

در ادامه این مصاحبه اعلایی در پاسخ به این سوال  مبنی بر تعدیل نیروی 180 نفری این شرکت هواپیمایی ضمن تکذیب این موضوع گفت: « تا به امروز هیچ گونه تعدیل نیرویی از سوی این شرکت هواپیمایی انجام نشده است.
 
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • هوشنگ 0 0

    جناب آقای علایی مافیای در صنعت هوایی وجود دارد که از اول با مدیریت شما مخالف بوده و این مخالف با کارشکنی در روند جاری شرکت از طریق دسیسه شخصی که خود را مالک شرکت خدمات هوایی کشور آسمان میداند در حال اجا است. برادر گرامی و زحمتکش سالهای سخت که مردم شما را با لقب فاتح خرمشهر میشناسند ایا از خودتان سوال نکرده اید چرا شرکت به اصتلاح خصوصی ماهان هم تغریبا بدهی نزدیک به بدهی شما داشته لیکن چرا حساب شما بلوکه شد؟ ایا از خودتان سوال کرده اید که چرا در خصوص بزرگنمایی تاخیر هواپیماهای شرکت آسمان تمام مساعی برخی افراد بکار گرفته میشود؟ بله سردار شما بدون اجازه God father آمده اید و این امر یعنی تاوان دادن که شما و برخی دیگر در حال دادن آن هستند ولی نصر غلبه وعده داده خدا امثال این افراد را رسوا خواهد نمود.

  • ندافی 0 0

    با سلام البته جناب آقا یا خانم هوشنگ صحیح می گویند جناب آقای علایی واقعا فرد زحمتکش سال های جنگ با لقب فاتح خرمشهر می باشد البته بایک مقایسه میتوان فهمید ایشان آنقدر در این لقب ذوب گردیده که شرکت آسمان را هم با میدان جنگ اشتباه گرفته گویی آسمان به مثابه شهر فاو و کارکنان خدوم وزحمتکش شرکت آسمان به مانند نیروهای بعثی عراقی هستند که باید بعنوان نیروهای غیر وطنی ومتجاوز از صفحه روزگار محو شوند وهرروز با یک پاتک جنگی علی اصغری روزانه بعنوان استراتژی و برنامه کاری ذهن کارکنان را درگیر نگرانی از آینده شرکت مینماید البته گفته اند که ایشان استاد علوم استراتژیک است اما تابحال مزه مدیر استراتژیک را نچشیده بودیم!!!که درک کردیم.

  • هوشنگ ۲ 0 0

    سلام من با نظر ندافی موافقم با آمدن آقای علایی با آن پشتوانه اسمی وتبلیغاتی از جمله مدیر ملی اولین چیزی که به ذهن میرسد اینکه تمام مدیران فرودگاهی در مقابل کارنامه و گذشته کاری ایشان قابل مقایسه با ایشان نیستند واصلا ًً GOD FATHER در مقابل ایشان معنایی ندارد وحتی GOD FATHER های فرودگاه هم منتظر بودند ایشان با دانش استراتژیک خود تحولی در صنعت هوایی ایجاد کند اماعملکرد ایشان در طول یکسال واندی گذشته تقریبا ً همه را نا امید کرده از جمله اینکه ایشان خودش را یگانه عاقله مرد صنعت هوایی میداند واصلا ً کسی را تحویل نمیگیرد چه رسد به کارکنان زیر دست خود رفتارهای اداری ایشان در سطح صنعت ضرب المثل شده انگار فقط ایشان متوجه شده که آسمان پرسنل اضافی دارد وقبل از این کسی نمیدانسته! در همین سفر اخیر ریاست جمهوری به قم تمام علما ومراجع بدون استثناء به ایشان در خصوص اشتغال جوانان وازدواج ومعیشت مردم توصیه نمودند اما جناب آقای علایی بعنوان مدیرملی بعد از یکسال واندی به این رسیده که آسمان ۲۰۰۰ نفر اضافی دارد. جناب آقای علایی استاد علوم استراتژیک!استراتژی در زمان جنگ دفاع بود واستراتژی در زمان صلح جها داقتصادی که اولین لازمه آن تولید کار و تربیت صحیح پسران ودختران این مرز وبوم میباشد نه تعدیل آنها که این عمل شما با سیاستهای اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری هم در تعارض است وشما بعنوان مدیر ملی نقش اساسی در این جهاد اقتصادی دارید متاسفانه بسنده نمودن شما به چند مدیر سطح پایین از گذشته که بهمراه خود به آسمان آورده اید و مدیران قبلی آسمان که آزمون خود را پس داده اند و عدم اعتماد به پرسنل جوان باعثشده کارنامه دندانگیری در یکسال گذشته نداشته باشید بطور مثال خرید دوفروند ایرباس کهنه ماهان که همگان حتی خود پرسنل ماهان هم به اشتباه بودن این خرید اذعان دارند مشخص مینماید که هیچ برنامه راه بردی برای خرید هواپیما وحرکت در صنعت هوایی ندارید. بهرحال برای جنابعالی آرزوی توفیق داریم

  • هوشنگ 0 0

    در بازی جوانمردانه مطالب ندافی و هوشنگ ۲ درست است اما در کارزار امروز اقای علایی بازی جوانمردانه نیست در این دوئل اسلحه علایی فشنگ ندارد

  • هوشنگ ۲ 0 0

    جناب آقا یا خانم هوشنگ فشنگ اسلحه و برگ برنده آقای علایی پرسنل خدوم و زحمتکش آسمان وجوانهای پاک وبی آلایشی هستندکه حتی با درک نکردن دفاع مقدس مانند یک بسیجی بدون ادعا نام آسمان را زنده نگه داشته اند اما متاسفانه از سوی سردار فاتح خرمشهر مورد بی مهری قرار گرفته ویکی یکی توسط همین اسلحه بدون فشنگ نابود میشوند ایشان در طول این یکسال واندی مدیریت در آسمان راه برد مشخصی نداشته ودائم کمی نقدینگی وزیاد بودن پرسنل و بدهکاری شرکت از گذشته را بهانه میکنند! یعنی فراافکنی! بطور غیر رسمی گفته میشود ایشان در همین یکسال، یک پنجم مدیران ۲۷ سال گذشته، آسمان را بدهکار نموده یعنی چیزی بالغ بر یکصد میلیارد تومان این در صورتی است که ایشان با کارکنان نیز شفاف نیست و پرسنل را به مثابه افراد سروبار مینگرد که روی دوش ایشان قرار دارند وانگار سقف آسمان پاره شده وشرکت هواپیمایی آسمان در مایملک ایشان افتاده ومانیز باید مانند بردگان وسربازان بدون فکر منتظر تصمیمهای ایشان ونگران آینده شرکت باشیم اما شاید مااشتباه میکنیم و استراتژیهای ایشان بعنوان استاد علوم استراتژیک آنقدر طولانی مدت است که برای به ثمر نشستن این استراتژیها یکصد سال زمان میخواهیم!!