| کد خبر: 27856 |

مدیرعامل ایزوایکو به تین نیوز خبر داد:

◄ ثبت رکورد جدید گازی در خلیج فارس

تین نیوز | به گفته مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، با انتقال سکوی گازی ساخته شده در این شرکت به خلیج فارس و نصب آن در پارس جنوبی و آغاز عملیات گازرسانی، رکورد تازه ای در خلیج فارس، در نصب سکو و رسیدن به گاز ثبت می شود.

حمیدرضا رضاییان اصل در گفتگو با تین نیوز اظهار کرد: سکوی گازی ساخته شده توسط ایزوایکو، در فاز 16 پارس جنوبی نصب شده و به زودی به گاز خواهد رسید؛ این از مهم ترین دستاوردهای اخیر ایزوایکو است.

رضاییان اصل ادامه داد: بعد از پایان ساخت در خردادماه، عملیات مربوط به کامشنینگ این سکو آغاز شد، این سکو در شرایطی مطلوب و در شرایطی که 99.6 درصد کار آن در خشکی انجام شده بود، این سکو به دریا برده شد تا عملیات نصب و اتصال چاه به سکو انجام شود و عملیات کامشنینگ نیز با سرعت بالایی انجام شد.

وی یادآور شد: از خرداد ماه عملیات انتقال سکو آغاز و در روزهای اخیر، تحویل داده شد، شیرها در حال باز شدن است و احتمالا از امروز گاز وارد سکو می شود که اگر این اتفاق بیفتد، رکورد تازه ای ثبت شده است.

مدیرعامل ایزوایکو افزود: یکی از سریع ترین پروژه ها در پارس جنوبی در زمینه انتقال و نصب و عملیاتی کردن سکو، سال گذشته توسط یک شرکت خارجی و در مدت 6 ماه در خلیج فارس انجام شده واگر ما طی این چند روز به گاز برسیم، عملا رکورد تازه ای در حوزه خلیج فارس در نصب سکو و رسیدن به گاز ثبت کرده ایم؛ رکوردی که در طول فعالیت های کشور ما در حوزه نفت و گاز بی نظیر است.

به گزارش تین نیوز، سکوی 2700 تنی ساخت ایزوایکو، بزرگ ترین سکوی نفتی کشور در حوزه دریایی است که ساخت آن چهار سال و نیم طول کشیده و ۲۶۰ میلیون دلار هزینه داشته است؛ با نصب این سکو در منطقه پارس جنوبی روزانه یک میلیارد متر مکعب گاز تولید و ۱۵ میلیون دلار عاید کشور می‏ شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.