| کد خبر: 161866 |

◄ استاندارد سوخت کشتی تغییر کرد

​سازمان بین‌المللی دریانوردی( آیمو) از اجرای قانون کاهش استاندارد مجاز سولفور در سوخت کشتی‌ها از 3.5 درصد به نیم درصد خبر داد.

تین نیوز

سازمان بین‌المللی دریانوردی( آیمو) از اجرای قانون کاهش استاندارد مجاز سولفور در سوخت کشتی‌ها از 3.5 درصد به  نیم درصد خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، سازمان بین‌المللی دریانوردی( آیمو) می‌گوید: کاهش محدودیت استفاده از سولفور در سوخت کشتی‌ها به میزان چشمگیری میزان اکسیدهای سولفور SOx منتشرشده از کشتی‌ها را کاهش خواهد داد و این قانون از یکم ماه ژانویه سال 2020 اجرا خواهد شد.

قانون کاهش سطح سولفور در سوخت کشتی در راستای کاهش آلودگی آب‌ها و افزایش سطح کیفیت و سلامت زندگی ساحل‌نشینان وضع شد.

بر اساس مطالعه‌ای که از سوی فنلاند انجام گرفت و نتایج آن به کمیته حفاظت محیط دریایی آیمو MEPC ارائه شد، بدون اعمال محدودیت SOx برای کشتی‌ها از سال 2020، آلودگی هوا ناشی از کشتی‌ها به مرگ زودرس بیش از 570 هزار نفر دیگر در سراسر جهان بین سال‌های 2020 الی 2025 منجر خواهد شد.

 کشتی‌ها پایدارترین روش برای حمل کالاها هستند کشتی که از نظر انرژی کارآمدتر است، سوخت کمتری را می‌سوزاند، بنابراین آلودگی کمتری را منتشر می‌کند بااین‌حال قوانین سازمان بین‌المللی آیمو برای کارآمدی انرژی از تقاضا برای کشتیرانی سبزتر و پاک‌تر حمایت می‌کند.

این نکته را نیز باید به یادداشت که کشتیرانی به تقاضاهای تجارت جهانی پاسخ می‌دهد. همان‌طور که تجارت افزایش پیدا می‌کند، نیاز به وجود ظرفیت کشتی بیشتری احساس می‌شود.

افزون بر این، حتی محدودیت سختگیرانه تر 0.10 درصد نیز در حال حاضر در مناطق کنترل آلودگی ECAS که از سوی سازمان بین‌المللی دریانوردی(آیمو) ایجادشده‌اند، در حال اجرا است.

محدودیت 0.10 درصد سوخت سولفور در چهار ECAS ایجادشده، شامل منطقه دریای بالتیک، منطقه دریای شمال، منطقه آمریکای شمالی( حیطه‌های ساحلی تعیین‌شده آمریکا و کانادا) و منطقه دریای کارائیب آمریکا( در اطراف Puerto و ویرجین آمریکا) است.

در حال حاضر، فراهم‌کنندگان گازوئیل، گازوئیل با سوخت سولفور 0.10 درصد را برای کشتی‌هایی که نیازمند به استفاده از این سوخت درECAS هستند، تأمین می‌کنند.

قوانین جدید آیمو محتوی سولفور در گازوئیل را محدود می‌کند. بنابراین کشتی‌ها به‌منظور پاسخگویی به قوانین جدید، نیاز به استفاده از گازوئیلی که به‌طور طبیعی سولفور آن به‌اندازه کافی پایین است، دارند. 

برخی از کشتی‌ها از طریق نصب سیستم‌های پاک‌کننده گاز خروجی، آلودگی‌ها هوا را محدود می‌کنند که به‌عنوان اسکرابرها شناخته می شوند.

ترکیب سوخت بانکرینگ گازوئیل سنگین با یک گازوئیل با محتوی سولفور خیلی پایین می تواند منجر به کاهش محتوی سولفور در سوخت در سطح استاندارد جهانی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.