| کد خبر: 160950 |

◄ دلیل افت کیفیت بنزین تهران اعلام شد

چند روز پیش در حالی که میزان ذرات معلق هوای تهران به سطح بالای رسیده بود رییس سازمان استاندارد از مثبت بودن نتایج آزمایش بنزین پایتخت نسبت به غیراستاندارد بودن سطح گوگرد در بنزین خبر داده بود.

تین نیوز

مدیر تولید شرکت ملی پالایش و پخش گفت: افزایش گوگرد بنزین تهران به علت تعویض کاتالیست‌های پالایشگاه امام خمینی و میزان اکتان بالاتر هم برای تأمین فشار به‌منظور انتقال در لوله‌های گاز بوده است..

به گزارش تین‌نیوز، سعید مداح مروج درباره علت افزایش سطح گوگرد در بنزین تهران گفت: کاتالیست ها ی پالایشگاه امام خمینی (ره) نیاز به تعویض داشت. درحالی‌که امکان قطع تولید بنزین نیز وجود نداشت.

وی ادامه داد:  بیش از ۴۰ روز است که این مشکل در پالایشگاه امام خمینی (ره) حل‌شده است. توانستیم کاتالیست های این پالایشگاه را تعویض کرده و چرخه تولید بنزین یورو۴ در آن را به روال سابق برگردانیم.

به گزارش مهر، مروج گفت: به‌این‌ترتیب به نظرمی رسد این گفته رئیس سازمان استاندارد بر اساس آزمایش‌های پیشین است و درصورتی‌که اکنون آزمایش‌های لازم را انجام دهند بی‌شک میزان گوگرد موجود در بنزین تهران کمتر از ۵۰ پی.پی.ام است.

به گزارش تین‌نیوز چند روز پیش در حالی که میزان ذرات معلق هوای تهران به سطح بالای رسیده بود  رییس سازمان استاندارد از مثبت بودن نتایج آزمایش بنزین پایتخت نسبت به غیراستاندارد بودن سطح گوگرد در بنزین خبر داده بود.

مدیر تولید شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره میزان اکتان موجود در بنزین تهران نیز توضیح داد: در برخی موارد بنزین از طریق خط لوله به پایتخت انتقال می‌یابد و ازآنجایی‌که نمی‌توان لوله انتقال را با هوا پر کرد برای ایجاد فشار برای انتقال بنزین گاهی در لوله انتقال شاهد وجود فرآورده‌های سبک‌تر هستیم تا فشار لازم را ایجاد کند.

وی ضمن تائید کیفیت بنزین عرضه‌شده در تهران، بیان داشت: میزان اکتان بنزین معمولی عرضه‌شده در جایگاه‌های کلان‌شهر تهران ۹۱ و میزان اکتان بنزین سوپر ۹۵ است. البته اخلاف ارقام مربوط به اکتان در دامنه ۰.۲ درصد طبیعی بوده که مربوط به خطای ثبت می‌شود. به‌طورکلی تعیین این ارقام با توجه به اینکه به عوامل متفاوتی از دستگاه نمونه‌گیری تا خطای انسانی بستگی دارد می‌تواند متفاوت نیز گزارش شود  اما این تفاوت نباید بیش از ۰.۲ درصد باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.