| کد خبر: 160495 |

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی

◄ پمپ‌بنزین‌ها موظف به دریافت پول با کارت‌خوان هستند

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور از توقف فعالیت دستگاه‌های کارت‌خوان در پمپ‌بنزین‌هابه دلیل انباشت بدهی بانک ملت و کاهش قدرت خرید جایگاه‌داران خبر داد.

تین نیوز

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور دلیل  توقف فعالیت دستگاه‌های کارت‌خوان در پمپ‌بنزین‌ها را «انباشت بدهی بانک ملت و کاهش قدرت خرید جایگاه‌داران» عنوان کرده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بیژن حاج محمدرضا اظهار کرد: طی توافقی که با بانک ملت و اتحادیه جایگاه‌داران به وجود آمد، مقرر بود تا این بانک در پایان هر روز مبلغ تراکنش‌ها را به حساب متمرکز اتحادیه به منظور خرید سوخت واریز کند که با به درازا کشیده شدن این کار به 10 روز، ما ناگزیر از متوقف کردن فروش سوخت از طریق دستگاه‌های پوز به صورت یکطرفه شدیم.

وی تصریح کرد: پرداخت‌های مدت‌دار باعث شد تا اتحادیه به منظور جلوگیری از کاهش عرضه سوخت در جایگاه‌ها، اقدام به جلوگیری از فروش سوخت به وسیله پرداخت الکترونیک کنیم.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت خاطرنشان کرد: توقف فروش سوخت به وسیله دستگاه‌های کارت‌خوان تا زمانی که بانک ملت پرداخت‌ها را طبق توافق انجام ندهد ادامه خواهد داشت و با رفع این مشکل از سوی این بانک، قطعاً خدمات‌رسانی نیز از سرگرفته می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، بیژن حاج محمدرضا  در این‌باره گفته بود: توقف فعالیت دستگاه‌های کارت‌خوان تصمیمی است که به دنبال بروز تأخیر چندروزه  در پرداخت پول بنزین توسط سیستم بانکی  و همچنین گم‌شدن مبالغی اتخاذ شد.

 او تأکید کرد: هم‌اکنون جایگاه‌داران سوخت کشور 3800 تا 4000 میلیارد تومان از سیستم بانکی کشور طلبکار هستند و مذاکره با بانک مرکزی در جهت رفع این مشکل فایده چندانی نداشته است .

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: طی توافقات صورت گرفته قرار بود بانک‌ها پول را طی همان شب به‌حساب‌ها واریز کنند اما، اکنون این مدت‌زمان به 10 تا 12 روز رسیده است.

سخنان حاج محمدرضا در حال گفته می‌شود که، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرده: جایگاه‌داران همانند گذشته به دریافت پول سوخت از طریق دستگاه‌های کارتخوان از سوی مشتریان  موظف هستند.

محمدرضا موسوی‌خواه درباره اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر توقف خرید اعتباری بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت، گفته: حدود یک هفته است که تغییراتی در سامانه «شاپرک» بانک مرکزی ایجاد شده است.

وی توضیح داده که: در گذشته هر پولی که از طریق این سامانه پرداخت می‌شد، ظرف مدت دو تا سه ساعت در دسترس صاحب حساب قرار می‌گرفت، اما اکنون با تغییراتی که انجام شده، صاحب حساب حدود ۲۴ ساعت بعد به پول خود دسترسی خواهد داشت که این موضوع با توجه به لزوم خرید فرآورده سوختی، برای جایگاهداران مشکلاتی ایجاد کرده است.

موسوی خواه با تاکید بر این‌که نباید هیچ وقفه‎ای در روند خدمات و سوختگیری در جایگاه‌ها ایجاد شود، تصریح کرد: درصدد هستیم با انجام تمهیداتی به جایگاه‌های عرضه سوخت در این زمینه کمک کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.