| کد خبر: 152426 |

به همت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اجرایی می‌شود:

جلوگیری از قاچاق سوخت با اتصال سیستمی مجوزهای حمل فرآورده‌های نفتی به سامانه بارنامه برخط

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: طرح اتصال سیستمی مجوزهای حمل فرآورده‌های نفتی به سامانه بارنامه برخط حداکثر تا آخر آبان ماه در کشور اجرایی می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: طرح اتصال سیستمی مجوزهای حمل فرآورده‌های نفتی به سامانه بارنامه برخط حداکثر تا آخر آبان ماه در کشور اجرایی می‌شود.

 ابراهیم نصری با اعلام خبر فوق گفت: سه استان اصفهان، بوشهر و خراسان رضوی برای برگزاری دورهٔ آموزشی اجرای این طرح برای متصدیان صدور بارنامه کلیهٔ شرکت‌های حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی و مسؤولین انبارهای شرکت نفت تعیین شده‌اند و دوره‌های آموزشی در این استان برگزار شد.

وی در ادامه افزود:‌ خراسان رضوی در برگزاری این دوره آموزشی میزبان 9 استان بود که در دوره آموزشی فوق حدود 70 نفر از پرسنل آموزش دیدند.

نصری ادامه داد: این طرح به صورت پایلوت در انبار نفت ری تهران از 19 شهریورماه اجرایی شد که خوشبختانه موفقیت‌آمیز بود که حاصل اجرای این طرح در مدت کوتاه 40 روزه به میزان 305 درصد با افزایش صدور بارنامه نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح را جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، افزایش دریافت سند حمل عنوان کرد.

این مقام مسئول بارگیری محمولات فراورده‌های نفتی را صرفاً از انبارهای مجاز عنوان کرد و گفت: انبارهای مجاز توسط شرکت نفت کدگذاری شده است و به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جهت اعمال در سیستم تحویل شده است.

گفتنی است طرح مشابه قبلاً برای جلوگیری از قاچاق کالا در سطح حمل محمولات دامی اجرا شده است که هم‌اکنون با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان دامپزشکی در حال انجام است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.