| کد خبر: 151115 |

ارزش بازار LNGتا 2025به 20 میلیارد دلار می رسد

انتظار می رود ارزش بازار LNG تا سال 2025 میلادی به 20 میلیارد و 600 میلیون دلار برسد و نرخ رشد مرکب سالانه CAGR 12.7 درصد افزایش یابد.

تین نیوز

انتظار می رود ارزش بازار LNG تا سال 2025 میلادی به 20 میلیارد و 600 میلیون دلار برسد و نرخ رشد مرکب سالانه CAGR 12.7 درصد افزایش یابد.

به گزارش گروه بین الملل مانا، افزایش تمرکز بر توسعه، گسترش زیرساخت های لوله های گازی و نیز رشد تقاضای LNG از صنایع پایین دستی خبر از رسیدن ارزش بازار این صنعت به 20 میلیارد 600 میلیون دلار و تا سال 2025 میلادی می دهد.

بر اساس این گزارش، کاهش نرخ LNG و اجرای قوانین مورد نظر دولت که با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی مستقیم (FDI) و طرح های مالیاتی درنظر گرفته شده است عواملی هستند که موجبات رشد در این صنعت را فراهم آورده اند. در همین راستا و از زمانی که تولیدات در تجهیزات ساخت به کار گرفته می شوند، تاکید جمعی بر حمایت کافی از زیرساخت ها در اقتصادهای بی شماری به موجب افزایش تقاضای تولید در بخش ساخت دیده می شود.

در مقابل، زیرساخت های ناکافی کانال مکملی برای تقاضا در پروژه هایی با گسترۀ کوچک به حساب می آید تا منبع گاز طبیعی را برای مشتریان کلیدی در مناطق دورافتاده به ویژه در نیروگاه برق و تولیدات صنعتی عمودی تامین کنند. شهری سازی سریع، صنعتی شدن و افزایش پروژه های حمایت از توزیع برق، گاز و تولیدات پتروشیمی محرک هایی مثبت برای این صنعت تلقی می شوند.

نیروگاه برق که در سال 2016 میلادی سهم 46 درصدی را به خود اختصاص داد، انتظار می رود نرخ رشد مرکب سالانه را از 6.9 درصد در سال 2017 میلادی به رقمی بالاتر در سال 2025 برساند.

تاسیسات نیروگاه های برق از حالت تامین خوراک نفت بنیان به LNG تغییر می یابند تا زمینۀ ایجاد نرخ های رقابتی و زمان های افزایش یافتۀ تحویل، ضمن دریافت حمایت در قالب قوانین جالب توجه که موجب تشویق روال های موجود می شود، تامین شود.

در همین راستا، تقاضا در بازار جهانی LNG در سال 2016 میلادی از 265 میلیون تن گذشت و انتظار می رود نرخ رشد مرکب سالانه از 6.5 درصد در سال جاری میلادی تا سال 2025 میلادی پیشی بگیرد.

این گزارش ادامه داد: حمل و نقل در سال 2016 میلادی جایگاه ویژه ای بدست آورد. بر همین اساس و به دنبال به کارگیری گسترده از منابع پایدار به جای سوخت های مرسوم پیش بینی می شود میزان درآمد آن تا سال 2025 میلادی به سه میلیارد و 600 میلیون تن برسد.

انتظار می رود قیمت ها در آمریکای شمالی به مدل و شاخص "هنری هاب" وابسته باشد این درحالی است احتمال دارد تقاضا در آفریقای جنوبی به موجب اوضاع آشفته و نیروهای محرک حاکم بر نوسان منابع روندی غیرقابل پیش بینی در پیش بگیرد.

از سوی دیگر و بر اساس پیش بینی ها انتظار می رود اروپا به دنبال افزایش رقابت از روسیه و نروژ در زمینه PNG، شاهد روندی نسبی و متعادل باشد. آفریقا نیز به نظر می رسد به موجب استراتژی های تولیدی جدید، بازار توسعه یافته سریعی در Cameroon و کشور حاکم در Mozambique باقی بماند.

الگوهای مصرف در آسیا و اقیانوسیه طبق برنامه ریزی ها طی دهۀ آتی به طور نمایی و به موجب توسعه های متنوع در اقتصادهای نوظهور به ویژه در نیروگاه برق و بازار حمل و نقل بالا باقی می ماند. بر همین اساس پیش بینی ها حاکی از افزایش نرخ رشد مرکب سالانه از 6.5 درصد در سال 2016 میلادی به بیش از این مقدار تا سال 2025 میلادی است.

 

 

 

منبع: سايت خبری مانا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.