| کد خبر: 149680 |

زنگنه:

مخالفتی در درون اوپک با تمدید توافق کاهش تولید وجود ندارد

وزیر نفت ایران گفت، وی هیچ مخالفتی در درون اوپک در مورد تمدید یا حتی تعمیق توافق کاهش تولید برای خلاص شدن از شر مازاد عرضه نمی بیند.

تین نیوز

وزیر نفت ایران گفت، وی هیچ مخالفتی در درون اوپک در مورد تمدید یا حتی تعمیق توافق کاهش تولید برای خلاص شدن از شر مازاد عرضه نمی بیند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزیر نفت ایران گفت، وی هیچ مخالفتی در درون اوپک در مورد تمدید یا حتی تعمیق توافق کاهش تولید برای خلاص شدن از شر مازاد عرضه نمی بیند.

هدف از توافق کاهش تولید بین اوپک و سایر تولید کنندگان از جمله روسیه، کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه ای تولید نفت است و این توافق قبلا تا پایان مارس 2018 تمدید شده است.

بیژن نامدار زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا مذاکراتی برای تعمیق یا تمدید توافق کاهش تولید در جریان است یا نه گفت: «این بستگی به تصمیم جمعی و اجماع در درون اوپک دارد، اما من فکر می کنم مخالفتی با این پیشنهاد وجود ندارد.»

وی در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز مبنی بر اینکه آیا منظورش عدم مخالفت در درون اوپک در مورد کاهش بیشتر تولید است گفت: «بله من در حال بحث (در این باره) هستم.»

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این هفته گفت که تعهد اوپک و دیگر تولید کنندگان از جمله روسیه برای کاهش تولید و افزایش قیمت ها، ممکن است به جای پایان یافتن در مارس 2018، تا پایان سال 2018 تمدید شود.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه هم گفته، مسکو از پیوستن کشورهای جدید به توافق کاهش تولید برای محدود کردن عرضه نفت استقبال می کند.

این در حالی است که ملک سلمان، پادشاه عربستان به مسکو سفر کرده است.

در همین رابطه، موسسه اوراسیا گروپ در گزارشی نوشت: «پوتین و ملک سلمان، به احتمال بسیار زیاد به توافقی بر سر تمدید توافق کاهش تولید، ولو با کاستن از تعهد به کاهش تولید دست خواهند یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.