| کد خبر: 14464 |

سهمیه بندی منطقه ای بنزین با هدف مقابله با قاچاق سوخت اجرا می شود

تین نیوز | فرماندار شهرستان بانه اجرای طرح سهمیه بندی منطقه ای بنزین را اقدامی در راستای مقابله با قاچاق سوخت در مناطق مرزی عنوان كرد.
 
راشد عذیری صبح امروز یکشنبه در جلسه بهینه سازی مصرف سوخت شهرستان بانه اظهار داشت: اجرایی كردن سهمیه بندی منطقه ای بنزین با هدف مقابله با قاچاق سوخت در مناطق مرزی اجرا شد كه هر چند در ابتدا مشكلاتی در این زمینه به وجود آمد ولی خوشبختانه اجرای این طرح نتایج خوبی به دنبال داشت.
 
وی با بیان اینكه همراهی مردم در راستای اجرایی كردن هر چه بهتر این طرح از اهمیت ویژه ای برخوردار است، عنوان كرد: هر چند كه قرار است این طرح به صورت موقتی اجرا شود ولی انتظار داریم كه در راستای مقابله بهتر با پدیده مخرب قاچاق سوخت مردم همكاری بهتری در این زمینه داشته باشند.
 
فرماندار شهرستان بانه بیان كرد: با همکاری مردم و جایگاه داران می شود شرایط به وجود آمده به دنبال اجرایی كردن این طرح را تحمل کرد هر چند كه انتظار می رود با توجه به اقدامات و رایزنی هایی که با مسئولین ذیربط صورت گرفته است، طی روزهای آینده مشکلات به وجود آمده به صورت کلی رفع شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به تامین و ذخیر سازی سوخت در مناطق صعب العبور شهرستان بانه به عنوان یك اولویت اصلی اظهار داشت: با توجه به شرایط منطقه و وجود روستاهای صعب العبور و همچنین  تجربیات گذشته، بخشداران باید از هم اکنون شوراها و دهیاری ها و همچنین مردم روستاهای بخش خود را تشویق به ذخیره سازی سوخت زمستانی کنند.
 
عذیری روستاهای کانی پری و بادمجان از توابع بخش ننور را از جمله صعب العبورترین روستاهای شهرستان بانه عنوان كرد و افزود: هر ساله هنگام بارش برف و علیرغم کار شبانه روزی چند دستگاه بولدزر در این مسیر بازهم راه این روستاها مسدود می شود که نیاز است از هم اکنون با همکاری شوراها، دهیاری ها و مسئولان شعب فروش نفت مردم این روستاها را تشویق به ذخیره مواد سوختی برای فصل زمستان کند.
 
وی با بیان اینكه ذخیره كردن سوخت مورد نیاز مردم در روستاهای صعب العبور شهرستان بانه باعق كاهش در هزینه ها می شود، عنوان كرد: اگر امروز سوخت مورد نیاز مردم در روستاهای صعب العبور تامین شود ما در فصل سرما و بارش سنگین برف مجبور نیستیم با تحمل هزینه های بسیار سوخت مورد نیاز آنها را تامین كنیم و به همین دلیل است كه امروز باید با حداقل هزینه این كار را عملی كرد.
 
فرماندار شهرستان بانه در بخش پایان سخنان خود در این جلسه دستگاه های خدمات رسان، مساجد و نهادهای مردمی و دولتی را به صرفه جویی در مصرف حامل های انرزی دعوت كرد و گفت: با فرهنگ سازی باید روز به روز مدیریت مصرف بیشتر از گذشته در بین اقشار مختلف مردم نهادینه شود.
 
در این نشست كه با حضور معاون مدیر شركت پخش فراورده های نفتی كردستان برگزار شد، تصمیمات مختلفی در خصوص بهینه سازی مصرف سوخت در شهرستان بانه اتخاذ شد و بر اجرایی شدن مصوبات این جلسه از سوی كلیه ادارات و سازمان های دولتی این شهرستان تاكید شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.