| کد خبر: 142468 |

عملکرد زنگنه همسو با خواست اکثریت مردم بوده است / فشارهای تبلیغاتی مخالفان سیاسی دولت نشاندهنده موفقیت وزارت نفت است

شهروئی با ابراز امیدواری از اینکه همه گروه های فکری کشور در جهت منافع ملی به تسریع در اجرای برنامه های این وزارتخانه و توسعه کشور کمک کنند، گفت: با توجه به اینکه بیشترین کمپین ها و فشارهای تبلیغاتی مخالفان سیاسی دولت بر محور فعالیت های وزارت نفت متمرکز شده این امر نشاندهنده موفق بودن این وزارتخانه است.

تین نیوز

شهروئی با ابراز امیدواری از اینکه همه گروه های فکری کشور در جهت منافع ملی به تسریع در اجرای برنامه های این وزارتخانه و توسعه کشور کمک کنند، گفت: با توجه به اینکه بیشترین کمپین ها و فشارهای تبلیغاتی مخالفان سیاسی دولت بر محور فعالیت های وزارت نفت متمرکز شده این امر نشاندهنده موفق بودن این وزارتخانه است.

علی شهروئی از مدیران حوزه انرژی  با اشاره به دستاوردهای وزارت نفت در دولت یازدهم اظهار داشت: دولت یازدهم در چند عرصه دستاوردهای نسبتاً خوبی داشت که می توانست و می تواند مورد اقبال جامعه قرار گیرد که یکی از این عرصه ها مجموعه اقدامات وزارت نفت در چهار سال گذشته است.

وی افزود: اعضای ستاد نفت و انرژی دکتر روحانی جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی درباره عملکرد وزارت نفت و رویکردهای آن برگذار کردند که عملکرد وزارت نفت در چهار سال گذشته، رویکرد و استراتژی های این وزارتخانه و تطبیق آن با اسناد بالادستی نظام و همچنین توانایی های شخص آقای زنگنه از جمله موارد بررسی شده در این جلسات بوده است.

شهروئی تصریح کرد: وزارت نفت در دولت یازدهم از منظر کارشناسی و با توجه به همه محدودیت های موجود، عملکرد خوبی داشته است. چرا که عملکرد زنگنه دقیقا همسو با خواست اکثریت مردم بوده است . بنا بر این ما همواره در حمایت از ایشان قاطعیم.

وی همچنین گفت: البته نه تنها وزارت نفت بلکه عملکرد هیچ ارگان و وزارتخانه ای هیچگاه بدون کاستی و نقص نبوده است. اصولاً همه عملکردها و تصمیم ها نسبی هستند. بنا بر این باید ارزیابی هایمان از مجموعه اقدامات وزارتخانه و شخص آقای زنگنه نیز متناسب با داشته ها و شرایط وزارتخانه و فضای جامعه و امکانات بین المللی کشور باشد. با توجه به این موضوع از نظر بنده وزارت نفت دولت یازدهم اگرچه کاستی هایی داشته اما با توجه به مشکلاتی که در شروع کار در سال 92 و ادامه تحریم ها تا پایان سال 94 داشت، عملکرد خوبی داشته است.

این کارشناس حوزه نفت با ابراز امیدواری از اینکه همه گروه های فکری کشور در جهت منافع ملی به تسریع در اجرای برنامه های این وزارتخانه و توسعه کشور کمک کنند، بیان کرد: من در برنامه پیشنهادی آقای زنگنه دیدم که تصمیم به بازنگری ساختار وزارت نفت دارند.پیشنهاد من این است که نگاه و ارزیابی اقتصادی را بر این وزارتخانه حاکم شود و در برنامه های آتی این وزارتخانه علاوه بر متخصصان این وزارتخانه از کارشناسان اقتصادی و صاحبنظران مباحث توسعه نیز در تدوین برنامه های میان مدت و بلند مدت استفاده شود.

وی ادامه داد: البته مقصود من از رویکرد اقتصادی به معنای جذب سرمایه نیست منظور نگاه اقتصادی به مجموعه وزارت نفت بعنوان یک مجموعه اقتصادی و نیز حاکمیتی است. به وزارتخانه و شرکت های تابعه باید بعنوان بنگاه های اقتصادی نگاه کرد بنا بر این پیشنهاد می شود در این تغییر ساختار دیدگاها اقتصادی و حاکمیتی بودن این وزارتخانه مدنظر قرار گیرد.

شهروئی تاکید کرد: به نظر من چنانچه نگاه اقتصادی تبدیل به گفتمان مسلط در مجموعه ها شود و این وزارتخانه با رویکرد اقتصادی به درون و بیرون بنگرد و اقتصاد مبنای ارزیابی امور قرار گیرد، جهت گیری ها به سمت منافع ملی کشور سوق پیدا می کند. چرا که زبان عدد و رقم و آمار و اقتصاد برای افکار عمومی و نیز کارشناسان زبان قانع کننده تری نیز هست.در این صورت رقابت ها از برخی مباحث غیرواقعی به مباحث اقتصادی و منافع ملی سوق پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به رویکرد فعالان ستاد نفت و انرژی روحانی به وزارت نفت خاطرنشان کرد: ما در مجموع بر حمایت از دولت متفق القول بوده ایم و با توجه به اینکه بیشترین کمپین ها و فشارهای تبلیغاتی مخالفان سیاسی دولت بر محور فعالیت های وزارت نفت متمرکز شده این امر نشاندهنده موفق بودن این وزارتخانه است.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.