| کد خبر: 141875 |

تاکید عراق و امارات بر عمل به توافق کاهش تولید نفت

اوپک اعلام کرد، کشورهای عراق، امارات و قزاقستان که از تعهدات خود به موجب توافق کاهش تولید تبعیت نکرده بودند، در نشست ابوظبی بر تعهد خود نسبت به توافق کاهش تولید تاکید کردند.

تین نیوز

اوپک اعلام کرد، کشورهای عراق، امارات و قزاقستان که از تعهدات خود به موجب توافق کاهش تولید تبعیت نکرده بودند، در نشست ابوظبی بر تعهد خود نسبت به توافق کاهش تولید تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، اوپک اعلام کرد، کشورهای عراق، امارات و قزاقستان که از تعهدات خود به موجب توافق کاهش تولید تبعیت نکرده بودند، در نشست ابوظبی بر تعهد خود نسبت به توافق کاهش تولید تاکید کردند.

اوپک با انتشار بیانیه ای روی سایت اینترنتی خود اعلام کرد: «همه کشورهای حمایت کامل خود» از سیستم نظارت بر کاهش تولید «به منظور دستیابی به هدف دستیابی به تبعیت کامل را اعلام کردند.»

این نشست که به ریاست مشترک کویت و روسیه برگزار شد، پس از آن برنامه ریزی شد که چند کشور به تعهدات خود در قبال توافق کاهش تولید عمل نمی کردند. 24 تولید کننده از کشورهای عضو و غیر عضو اوپک سال گذشته توافق کردند که به منظور مهار مازاد عرضه، روزانه حدود 1.8 میلیون بشکه از تولید خود بکاهند.

به دلیل نگرانی ها از اینکه این تاوفق نتواند میزان ذخایر جهانی نفت را کاهش دهد، قیمت ها در سال جاری 8 درصد کاهش یافته است. وزیر انرژی عربستان ماه گذشته وعده داد که فشارها بر کشورهایی که از توافق کاهش تولید تبعیت نمی کنند را افزایش دهد.

به گفته دو منبع اگاه، عراق و امارات در این نشست اعلام کرده اند که برآوردهای اوپک از میزان تولید آنها که بر مبنای اطلاعات منابع خارجی تخمین زده شده، و نشان می دهد که این کشورها از توافق پیروی نکرده اند، نادرست بوده است.

آمارهای آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد که تبعیت عراق از توافق کاهش تولید در ماه ژوئن 29 درصد و تبعیت امارات تنها 60 درصد بوده است. عراق در این نشست گفته که برآوردهایی که اوپک از آنها برای ارزیابی میزان تبعیت کشورها استفاده می کند غیر دقیق است و این کشور کل کاهش تولیدی را که به آن متعهد بوده اجرا کرده است.

قزاقستان، به جای اینکه میزان تولید خود را آنطور که وعده داده بود کاهش دهد، افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.