| کد خبر: 138649 |

قرارداد نفتی دولت یازدهم با توتال یک موفقیت بزرگ بود

استاندار مرکزی بر نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها، کارآفرینان و مدیران حوزه صنعت در تحقق انقلاب صنعتی تاکید کرد.

تین نیوز

  استاندار مرکزی بر نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها، کارآفرینان و مدیران حوزه صنعت در تحقق انقلاب صنعتی تاکید کرد.

زمانی قمی در سومین کنفرانس بین‌المللی انقلاب چهارم صنعتی که به میزبانی 2 شرکت آلومینیوم ایران و آلومرول نوین در فرهنگسرای آئینه اراک برگزار شد، افزود: استان مرکزی قطب صنایع مادر تخصصی در کشور محسوب می‌شود از این رو کارآفرینانی که در این بخش مشغول فعالیت هستند باید بیش و پیش از هر جغرافیایی در ایران سربلند، خود را برای استقبال از انقلاب چهارم صنعتی و پذیرش این تغییر و تحول و آثار مثبت آن آماده کنند.

وی اظهار کرد: تغییرات در همه بخش‌ها از جمله در صنعت معطل هیچ عنصری نمی‌ماند و راه خود را ادامه می‌دهد و تاثیر این تغییرات به‌قدری در بخش‌های مختلف فراوان، متعدد و پیچیده است که از آن به عنوان انقلاب و دگرگونی در ساحت صنعت نام برده می‌شود. استاندار مرکزی افزود: دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه صنعتی، کارآفرینان، پارک‌های علم و فناوری، دست‌اندرکاران و مدیریت‌های دولتی در حوزه صنعت باید نسبت به تشکیل کمیته‌ای تخصصی برای استقبال از انقلاب چهارم صنعتی اقدام کنند و خانواده دولت در استان نیز با تمام ظرفیت خود از این کمیته حمایت می‌کند.

زمانی قمی با تاکید بر اینکه باید تغییر را به رسمیت بشناسیم، اظهار کرد: باید برای تغییر آماده شویم و از آن استقبال کنیم چرا که در غیر این صورت عدم تغییر و آثار زیانبار آن خود را به حوزه صنعت و استان مرکزی تحمیل خواهد کرد و ما باید هزینه‌های عدم تغییر را بپردازیم. مقدسی، نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس نیز اظهار کرد: صنعتگران باید به این باور برسند که اگر می‌خواهند همچنان حداقل بازار داخلی را در اختیار خود داشته باشند باید درهای شرکت خود را نسبت به تغییر و تحول در فناوری و عوامل تولید باز کنند.

مقدسی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از تجهیزات و عوامل تولید در صنایع کشور فرسوده شده، نیاز انقلاب صنعتی بیشتر از کشورهای دیگر احساس می‌شود که این مهم در نتیجه مشارکت و پذیرش واقعیت‌ها محقق می‌شود. وی افزود: دولت یازدهم با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گام اول را در تحقق انقلاب صنعتی برداشته است و در صورت مشارکت گسترده دانشگاه‌ها و صنایع، این انقلاب عظیم در کشور ایران زودتر از نقاط دیگر جهان اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد نفتی توتال را یک موفقیت بزرگ برای دولت یازدهم دانست و گفت: این اتفاق را باید یک موفقیت بزرگ برای کشور و دولت یازدهم دانست. مقدسی اظهار کرد: ایران برای بهره‌برداری از منابع نفت و گاز خود نیازمند استفاده از سرمایه، تکنولوژی و مهارت‌های مدیریتی همه شرکت‌های معتبر جهان است و شرکت توتال نیز از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی و گازی جهان محسوب می‌شود. وی ادامه داد: برای توسعه اقتصادی متوازن و ایجاد اشتغال پایدار باید زمینه ورود سرمایه‌گذاران خارجی در کشور فراهم شود که دولت یازدهم در این مقوله مهم بسیار منطقی و موفق عمل کرده است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.