| کد خبر: 138218 |

اختصاص یک‌درصد از محل اعتبارات فروش نفت به حوزه ریل و ساخت راه آهن

رئیس کمیسیون انرژی مجلس، گفت: یک درصد از محل اعتبارات فروش نفت به حوزه ریل و ساخت راه آهن برای توسعه خدمات حوزه ریلی اختصاص یافته ، که البته باید باجذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و خارجی حمایت بیشتری شود.

تین نیوز

فریدون حسنوند با اشاره به نقش راه آهن در هشت سال دفاع مقدس، گفت: راه آهن در توسعه و آبادانی اقتصادی و اجتماعی ایران اسلامی نقش و جایگاهی مهم و منحصر به فرد دارد و در صورت توجه به خدمات این حوزه سرعت پیشرفت کشور تسهیل می شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه راه آهن در هشت سال دفاع مقدس با انتقال تجهیزات نظامی و رزمندگان و شهدا و جانبازان و به صورت مستقیم نقش داشت، افزود: تشکیل فراکسیون ریلی در مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گرفته و این فراکسیون با هداف تدوین نظارت و پشتیبانی از خدمات و طرح‌های عمرانی در حوزه ریلی کشور تشکیل می شود و با فعالیت آن زمینه برای توسعه خدمات حوزه ریلی به صورت ویژه و متناسب با نیازهای کشور طراحی و عملیاتی می شود.

حسنوند با اشاره به اینکه پیش از این نیز یک درصد از محل اعتبارات فروش نفت به حوزه ریل و ساخت راه آهن اختصاص یافته است، ادامه داد: کمیسیون انرژی مجلس و نمایندگان به حوزه راه آهن و ساخت مسیرهای ریلی جدیدی توجه ویژه دارند و از طریق اجرای طرح های عمرانی و جذب سرمایه گذارای بخش خصوصی و خارجی در این زمینه حمایت می کنند.

وی با بیان این که رونق تجاری و اقتصادی کشور با تامین نیازهای ریلی تسهیل می گردد، یادآور شد: با حمایت از راه آهن و ساخت مسیرهای ریلی جدید امکان تکیه بر توان داخلی و توسعه اقتصادی کشور تقویت می شود و باید به خدمات این حوزه توجه ویژه داشت.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم چنین با پیگیرهای صورت گرفته طرح واگذاری اراضی راه آهن مورد توجه قرار گرفته است تا راه آهن در مسیر عمران و آبادانی شهرهای مختلف کشور همانند گذشته نقش و جایگاهی ویژه داشته باشد و نیازهای شهروندان در این زمینه رفع شوند.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.