| کد خبر: 135263 |

مذاکره ایران و عراق برای توسعه میدان‎های مشترک

مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی اعلام کرد مذاکره با عراق با هدف ارائه مدل توسعه واحد برای مخزن‌های مشترک در آینده نزدیک از سر گرفته می‌شود.

تین نیوز

 مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی اعلام کرد مذاکره با عراق با هدف ارائه مدل توسعه واحد برای مخزن‌های مشترک در آینده نزدیک از سر گرفته می‌شود.

 

به گزارش شرکت ملی نفت، احمد رجبی افزود: یکپارچه شدن مخازن مشترک به این معناست که کشورهای دارای چنین مخزن‌هایی همه اطلاعات مخزنی خود مانند لرزه‌نگاری، تولید و حفاری چاه‌ها را به اشتراک بگذارند و با ارائه یک مدل واحد توسعه‌ای، همگام با هم و براساس میزان سهم، عملیات توسعه و برداشت از مخزن را انجام دهند. وی ادامه داد: اکنون کشورهایی که در دریای شمال مخزن مشترک دارند از همین شیوه برای توسعه و برداشت از میدان‌های مشترک استفاده می‌کنند و نفت مرکزی نیز تمایل دارد از این روش برای توسعه میدان‌های مشترک با عراق استفاده کند.

 

رجبی مذاکرات گذشته نفت مرکزی با عراق برای همکاری مشترک در بحث تولید را سازنده خواند اما در حالی که داشت به نتایج مثبتی ختم می‌شد به دلیل ناامنی و تغییر دولت عراق متوقف شد. وی افزود: اکنون شرکت نفت مناطق مرکزی آمادگی دارد مذاکرات را از سر بگیرد که با هماهنگی وزارت امور خارجه و وزارت نفت در آینده‌ای نزدیک مذاکرات انجام می‌شود. رجبی در مورد میزان کنونی تولیدات نفت و گاز شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: این شرکت اکنون روزانه 208 هزار بشکه نفت تولید می‌کند، ضمن اینکه ظرفیت تولید گاز آن 280 میلیون متر مکعب است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.