| کد خبر: 133965 |

کابینه آینده و مطالبات خانواده نفت

تین نیوز

وبلاگ سید حمید حسینی-شنبه با اولین روز ماه مبارک رمضان مصادف شد. نگران گرما و طولانی بودن روزها بودم، ولی طبق معمول خدا کمک می‌کند و لذت طاعت و بندگی، توان و طاقت انسان را افزایش می‌دهد و روزها به سادگی سپری می‌شود.

بطور معمول در ماه رمضان تا سحر بیدارم و پس از خوردن سحری می‌خوابم، بنابراین صبح‌ها دیرتر به محل کار می‌روم. با توجه به اینکه در صدد اعزام دو هیات اقتصادی به همایش تجاری کربلا (27 تیرماه) و بغداد ( اوایل شهریور) هستیم، این روزها بیشتر در اتاق مشترک حضور می‌یابم و پیگیر امور هستم.

امروز گروه شرکت‌های «مرات» و «بابکان» میزبان دوستان، همکاران، مدیران واحدهای نساجی، اعضا ستاد نفت و انرژی دکتر روحانی، اعضا اتاق و اتحادیه بود و اولین روز ماه رمضان را در باشگاه فرمانیه در جمع این عزیزان افطار کردیم.

یکی از ویژگی‌های عالی ماه رمضان همین دورهمی‌ها و زیارت عزیزان و صله رحم است که غنیمت است و باید خدا را بابت آن شکر کرد.

یکشنبه در دفتر میزبان دوستانی از ستاد نفت و انرژی بودم و فرصتی شد تا درباره کابینه آینده و مطالبات خانواده نفت گفتگو کنیم. کارشناسان کاهش غیر منتظره قیمت نفت بعد از توافق اوپک را ناشی از اعلام فروش بخشی از دخایر نفتی آمریکا، افزایش تولید لیبی و الجزایر و تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از پیمان پاریس میدانند.

عصر یکشنبه اتاق ایران میزبان فراکسیون صادرات مجلس بود و آنجا دعوت بودم . جالب است که همه نمایندگان استان کرمان عضو این فراکسیون هستند و ریاستش نیز با آقای «امیری» نماینده محترم زرند است.

در این نشست که هیات رییسه کمیسیون‌های اتاق ایران حضور داشتند، حاضران دیدگاه‌های خود درباره «لزوم آزادسازی و یکسان‌سازی نرخ ارز، پرداخت جوایز صادراتی، تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی صادراتی و فعال شدن دیپلماسی» بیان و در پایان من نقطه نظرات حاضران را بشرح زیر جمع‌بندی کردم :

نخست لزوم اصلاح ساختار دولت، دوم) تغییر و بازنگری در قوانین 3) اصلاح رفتار

همچنین خواستار تشکیل وزارت تجارت خارجی و جدا شدن بخش پالایش و پتروشیمی از وزارت نفت و شکل گیری رگلاتوری شدم و از نمایندگان خواستم که به وزرای ناکارامد، مسن و دارای نگرش دولتی رای ندهند.

افطار را در جمع این عزیزان بودم و در حاشیه آن در رابطه با نمایندگان درباره هیات ریاست «کمیسیون انرژی مجلس » برای سال دوم تبادل نظر کردم.

متاسفانه در سال جدید والیبال یکشنبه‌ها هنوز هماهنگ نشده و اعضا قدیمی آماده همراهی نیستند.

دوشنبه وقتی به اتاق ایران و عراق رسیدم که نمایدگان شبکه تلویزیونی بین‌المللی «سحر» آمده بودند. آنها به شدت علاقه‌مند به تبلیغ کالاهای ایرانی در کردستان عراق، کردستان ایران و سرزمین عراق هستند و آماده همکاری و ارایه تخفیف زیاد به اعضا اتاق برای اگهی تبلیغاتی هستند. جلسه خوبی بود و توافقات متعددی انجام شد. قرار شد مصاحبه‌های منظمی با این شبکه داشته باشیم و آنها نیز برای پوشش همایش‌ها و جلسات کمیسیون‌ها دعوت شوند.

سپس به اتفاق آقای آل‌اسحاق در نشست هیات رییسه کمیسیون‌های اتاق ایران و عراق شرکت کردیم و درجریان عملکرد، مسائل و مشکلات آنها قرار گرفتیم. همچنین پیشنهاداتی برای فعال‌تر شدن کمیسیون‌ها مطرح و به عنوان دبیرکل قول دادم که در صورت تشکیل منظم جلسات و حضور پررنگ اعضا همه امکانات لازم را برای آنها فراهم کنم.

دوشنبه شب برای افطار مهمان «دنیای اقتصاد» بودم. این روزنامه و بنگاه اقتصادی هرساله مراسم خوبی برگزار می‌کند و اصحاب رسانه، فعالان اقتصادی، اقتصاددانان و مدیران عالیرتبه حضور می‌یابند.

فرصتی فراهم شد تا آقایان دکتر آخوندی، غنی‌‌نژاد، بهکیش، دیواندری، عبدو، عزیزی و دکتر مسعود نیلی را زیارت و با آنها گفتگو داشته باشم. قرار شد با توجه به اینکه مجلس در صدد بازنگری در قانون اصل 44 است و آقای اخوندی طراح قانون و مدل اجرایی آن بوده در این هفته با ایشان نشستی داشته باشیم و پیرامون اصلاح قانون تبادل نظر کنیم.

هنگامی که به خانه رسیدم تازه بازی استقلال با العین امارات شروع شده بود. امیدوار بودم با توجه به بازی‌های بسیار خوب این تیم در چند وقت اخیر در این بازی بتواند با تساوی و یا خوردن یک گل صعود کند، ولی متاسفانه شب بسیار بدی بود و به عنوان یک پرسپولیسی از شکست یک تیم ایرانی با چنین نتیجه‌ای آن هم در مقابل یک تیم اماراتی بسیار متاثر و عصبی شدم.

سه‌شنبه نشستی مثبت و کارشناسانه با نمایندگان یک شرکت بزرگ فاینانسر اسپانیایی داشتم که در یکسال گذشته در زمینه فاینانس جهت خرید کالا به مقصد ایران عملکرد قابل قبولی داشته است و علاقمند است که پروژه‌های فنی و مهندسی را به صورت یوزانس سه‌ساله تامین مالی کند. مفصل درباره پروژه پالایشگاه سروش بحث کردیم و توافقات کلی صورت گرفت. با توجه این که این شرکت سابقه کار موفق در ایران را دارد و توانسته مشکل روابط بانکی را از طریق بانک سپه و«ارس بانک اسپانیا» حل کند، امیدوارم که طلسم تامین مالی شکسته شود و با همکاری بانک سپه گشایش ال‌سی کرده و به سرعت کار اجرایی پالایشگاه را انجام دهیم.

عصر به جلسه هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی رفتم. در ابتدا گزارش عملکرد هیات مدیره برای ارائه در مجمع عمومی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. سپس باتوجه به ساختار جدید «سازمان توسعه تجارت» نمایندگان اتحادیه را برای حضور در کارگروه‌ها و میزهای تخصصی معرفی کردیم و در انتها یک بحث جدی در هیات مدیره درباره لغو یا ادامه «خوشنامی» صورت گرفت. برخی دوستان معتقد به لغو و برخی معتقد به عدم لغو آن هستند. این بحث به نتیجه‌ای نرسید و ادامه آن به جلسات بعدی موکول شد.

بعد از افطار خود را به مجموعه ورزشی انقلاب رساندم و سه تیمه فوتسال بازی کردیم و نتیجه مطلوب نبود. قبل از ساعت 12 به خانه رفتم و آماده تماشای فوتبال پرسپولیس و الخویا شدم. از بازی پرهیجان و پیروزی پرسپولیس لذت بردم.

سه‌شنبه شب تائیدیه انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان اعلام شد. انتظار می‌رفت که با حلال اعلام شدن تمام آرای ریخته شده در صندوق‌ها مباحث انتخاباتی به پایان برسد اما ظاهرا دوستان تمایل دارند که همچنان به فضای دو قطبی دامن بزنند. یک روز به بهانه FATF و تحویل حاج قاسم به آمریکا، روز دیگر با بهانه 2030 و آموزش همجنس‌گرایی در مدارس و روزی دیگر به بهانه تحویل گاز رایگان به ترکیه .

جالب است که در هیاهوی دوران انتخابات فیلمی در تلگرام انتشار یافت و ادعا شد «سی ای ا»آنرا منتشر کرده است. این فیلم پس از کودتای 28 مرداد را نشان میدهد که آیت‌الله کاشانی به همراه زاهدی و نمایندگان انگلیس و آمریکا از خانه و خودرو آسیب‌دیده دکتر مصدق بازدید می‌کنند و همراهی آقای کاشانی با آمریکا را علنی می‌کند. اما این دوستان هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند و همچنان یکی از بزرگ‌ترین اتوبان‌های کشور به نام ایشان است. هرکس دیگری بود و چنین اسنادی علیه او منتشر می‌شد بلوا راه می‌انداختند، اما این موضوع را مسکوت گذاشتند و خوب است که رسانه‌ها و آگاهان اجتماعی این سوژه را رها نکنند تا صحت و سقم این موضوع روشن شود و مردم خادم و خائن را از هم تشخیص دهند.

چهارشنبه در اتاق مشترک ایران و عراق با یکی از اعضا موفق اتاق دیدار داشتم . وی برند خود را در عراق ثبت کرده و به تولیدکنندگان ایرانی انواع کالاها را سفارش تولید می‌دهد. تجربیاتش را بیان کرد و از روابط عمومی اتاق خواستم که آن را به صورت مصاحبه‌ای منتشر کند. همچنین پیگیر کار همایش کربلا و تایید سفر هیات رییسه این اتاق مشترک به بغداد شدم.

پیگیر برگزاری اولین جلسه از سلسله نشست‌های ماهانه با موضوع عراق و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در راستای بررسی تحولات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی عراق هستم تا فعالان اقتصادی و سیاست‌گذاران نظام، شناخت درستی از این کشور داشته باشند. خوشبختانه با همکاری اتاق ایران این نشست در روز شنبه 20 خرداد مصادف با 15 ماه رمضان برگزار خواهد شد .

افطار مهمان کمیته اصناف و بازرگانان ستاد آقای روحانی بودم. در جمع آنها حضور و دقایقی با آقای فاضلی رییس اتاق اصناف و برخی دیگر دوستان گفتگو کردم. فعالان ستاد علاقه‌مندند که اصناف و بازرگانانی را که در ایام انتخابات فعال بودند را در قالب یک انجمن و یا تشکل حفظ کنند. به آنها قول دادم هر کمکی لازم باشد انجام و با آنها همراهی کنم.

 

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.