| کد خبر: 132935 |

گره کنترل مصرف بنزین در هشت گانه خودرویی

گرچه دولت قصد ندارد قیمت بنزین را تغییری دهد اما هنوز هم میزان مصرف سوخت و راههای کاهش میزان مصرف سوخت بعنوان یکی از راههای اقتصادی کردن خودرو سواری مطرح است.

تین نیوز

گرچه دولت قصد ندارد قیمت بنزین را تغییری دهد اما هنوز هم میزان مصرف سوخت و راههای کاهش میزان مصرف سوخت بعنوان یکی از راههای اقتصادی کردن خودرو سواری مطرح است . موضوعی که موجب شد تا تبلیغ کاهش دهنده های مصرف سوخت همیشه پر بازدید کننده باشد .

 

به گزارش خودرونگاران ، در این راستا تا کنون راههای مختلفی برای کاهش مصرف سوخت خودرو عنوان میشود راههای که گاهی بیشتر به کلاهبرداری است تا راهکار .

 

اما کافی است بدانیم که با رعایت چند نکته به راحتی میتوانیم میزان مصرف سوخت خودرویمان را اقتصادی کنیم .

 

البته انصافا در طی سالهای گذشته خودروسازان که این دغدغه را درک کرده بودند به تولید خودروهایی با مصرف کمتر بنزین روی آوردند تا خریداران هزینه های زیادی بابت سوخت وسیله نقلیه خود نپردازند.

 

چرا که به دلیل هزینه بالا خرید سوخت رانندگان سعی در پایین آوردن مصرف سوخت وسیله نقلیه خود را دارند تا موجب کاهش هزینه ها شود حال آنکه در کنار خرید خودروی کم مصرف با رعایت آن هامی توانید در مصرف سوخت صرفه جویی کنید  و هزینه های خودرو خود را کاهش دهید.

 

☑️سرعت مجاز

رعایت سرعت مجاز یکی از مهم ترین عوامل در کاهش مصرف سوخت است و همیشه با رعایت سرعت مجاز می توانید در صرفه جویی مصرف بنزین خودرو خود موفق باشید. شاید برای شما تعجب انگیز باشد ولی وقتی سرعت خودرو شما از ۱۰۰ کیلومتر عبور میکند دیگر مصرف سوخت شما بهینه نیست و باعث بالارفتن مصرف سوخت و بالارفتن هزینه ها می شود.

 

☑️باد لاستیک ها

باد لاستیک نیز یکی از مهم ترین عوامل مصرف سوخت است  که در صورت تنظیم نبودن،  مصرف سوخت را افزایش می دهد و موجب بالا رفتن هزینه های خودرو می شود و با تنظیم باد به موقع می توانید در مصرف سوخت صرفه جویی نمایید و هزینه های خود را کاهش دهید.

 

☑️تعویض روغن

تعویض به موقع روغن یکی از مهم ترین عواملی است که باید صاحبان وسیله نقلیه به آن توجه کنند و آن را به موقع چک و تعویض کنید  در صورت چک و تنظیم و تعویض به موقع روغن می توانید در مصرف سوخت صرفه جویی کنید و هزینه سوخت خودرو خود را کاهش دهید.

 

☑️وزن خودرو

یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش مصرف سوخت خودرو وزن وسیله نقلیه است و می توانید با خارج کردن وسایل اضافی از داخل خودرو در مصرف سوخت خود صرفه جویی کنید.

 

بار اضافی هم میتواند میزان مصرف سوخت را افزایش دهید به همین دلیل سعی کنید تا بار اضافی بر خودروی خود تحمیل نکنید .

 

☑️بالا نگه داشتن شیشه ها

در بزرگراه ها معمولا خودرو ها سرعت بالاتری را تجربه می کنند و باد باعث مقاومت در افزایش سرعت می شود و وقتی شیشه های خودرو پایین باشد این باد به داخل خودرو نفوذ کرده و جلوگیری از حرکت هرچه بهتر خودرو به سمت جلو می کند و این عامل یکی از عوامل افزایش مصرف سوخت می باشد شما با بالا نگه داشتن شیشه ها می توانید مصرف سوخت خود را کاهش دهید.

 

☑️خودروی دنده دستی بخرید

معمولا خودرو های دنده اتوماتیک نسبت به خودرو های دنده دستی مصرف سوخت بالاتری در آزمایشات از خود ثبت کرده اند و شما هنگام خرید می توانید با انتخاب خودرو مناسب مصرف سوخت خود را کاهش دهید.

 

☑️جلوگیری از سرد شدن موتور

طی آزمایشاتی که صورت گرفته است موتور سرد وسیله نقلیه مصرف سوخت بالاتری را ثبت کرده است و برای کاهش مصرف سوخت می توانید کارهای خود را جوری برنامه ریزی کنید تا جلوگیری از سرد شدن وسیله نقلیه شود و بتوانید در مصرف سوخت خود هر چه بهتر صرفه جویی کنید.

 

☑️با دنده عقب پارک کنید

هنگامی که قصد پارک کردن وسیله نقلیه خود را دارید با دنده عقب پارک کنید زیرا در هنگامی که قصد خروج از پارک را دارید با دنده کمتری بتوانید خارج شوید و کمتر استهلاک داشته باشد خودرو شما و مصرف سوخت شما کاهش یابد.

منبع: پایگاه خبری خورونگاران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.