| کد خبر: 12597 |

کیفیت بالاتر بنزین تولیدی پالایشگاه های کشور نسبت به بنزین پتروشیمی ها

تین نیوز | مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: مقایسه بنزن و آروماتیک نشان می دهد کیفیت بنزین تولیدی در همه پالایشگاه های کشور از بنزین حاصل از دریافت ریفورمیت از پتروشیمی ها بالاتر است.
 
عباس کاظمی در واکنش به ادعای برخی رسانه ها مبنی بر کیفیت بالاتر بنزین تولیدی در پتروشیمی در مقایسه با بنزین پالایشگاه های داخلی، اظهار داشت: حتی کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه هایی که استاندارد پایینی دارند نیز از بنزین حاصل از دریافت ریفورمیت از پتروشیمی ها بالاتر است.
 
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: بنزین تولیدی در برخی از پالایشگاه ها مطلوبیت یورو 4 را ندارند اما قطعا از بنزینی که از امتزاج ریفورمیت پتروشیمی ها حاصل می شود با کیفیت تر هستند.
 
کاظمی در ادامه به مقایسه میزان بنزن بنزین تولیدی در پالایشگاه و پتروشیمی ها پرداخت و گفت: بنزن ریفورمیت پتروشیمی بندر امام 12.5 درصد و پتروشیمی نوری 2.7 درصد است.
 
وی خاطرنشان کرد: این بدان معنی است که برای کاهش بنزن ریفورمیت دریافتی بندر امام به یک درصد باید با ده برابر حجم خود با مواد بنزینی بدون بنزن امتزاج یابد که نشاندهنده حجم بسیار بالای تولید بنزین در این شرایط است و آنگونه که ادعا می شود میزان دریافتی ریفورمیت پتروشیمی ها اثر چندانی بر میزان آلایندگی بنزین تولید کشور نداشته با توجه به موضوع فوق اشتباه و گمراه کننده است.
 
گفتنی است، براساس استاندارد یورو 4 میزان بنزن در بنزین توزیعی حداکثر باید یک درصد باشد که وزارت نفت سعی در کاهش آن داشته است.
 
وی خاطرنشان کرد: مقایسه میزان بنزن بنزین تولیدی در پالایشگاه ها و بنزین حاصل از دریافت ریفورمیت از پتروشیمی ها به خوبی تفاوت آنها را نشان می دهد.
 
وی گفت: برخی از پالایشگاه ها مانند شازند به طور کامل بنزین پاک و یورو 4 تولید می کنند که تولید آنها در کلانشهرهای اراک، تهران و کرج توزیع می شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی افزود: در سایر پالایشگاه ها نیز تولید بنزین یورو 4 در دستور قرار دارد و قرار است از مهرماه سال جاری بخش های جدید پالایشگاه اصفهان وارد سرویس شده و توزیع بنزین پاک در کلانشهر اصفهان به طور کامل انجام شود.
 
کاظمی ادامه داد: همچنین با وارد سرویس شدن واحد جدید پالایشگاه آبادان، ظرفیت تولید این پالایشگاه افزایش یافته و بنزین شهر اهواز به نحو مطلوبی بهبود می یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.