| کد خبر: 108307 |

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور:

◄ جایگاه‌داران سوخت هیچ‌گاه برندسازی را نخواهند پذیرفت

تین‌نیوز| در حالی مدیرعامل شرکت پالایش و پخش هدف اصلی راه‌اندازی شرکت‌های صاحب صلاحیت یا برند را ارتقای رفاه، ایمنی و افزایش کیفیت خدمات قابل ارائه به مصرف‌کنندگان، ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر در حوزه عرضه فرآورده‌های نفتی به مردم، حمایت از بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابتی در کشور اعلام  می‌کند که بسیاری از جایگاه‌داران از پذیرش شرایط تحت برند قرار گرفتن جایگاه خود، خودداری می‌کنند.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در این‌باره، گفت: تا این تاریخ منظور از برندسازی برای این صنف شفاف نیست و در ظاهر حق حیات جایگاه‌ها به دست برند خواهد افتاد.

بیژن حاج محمدرضا با اشاره به وضع کارمزد جایگاه‌داران، افزود: اگر برندسازی یعنی «زیباسازی»، خوشبختانه تمامی جایگاه‌های سوخت کشور از وضعیت ظاهری مستحکم و مطلوبی برخوردار هستند.

وی در ادامه با بیان این‌که با پذیرش برندسازی از سوی جایگاه‌داران، قراردادی که میان آنها و شرکت پالایش و پخش هست ملغی شده و جایگاه تحت برندی که همکاری با آن‌را پذیرفته ادامه حیات خواهد داد و این به آن معنا است که شرکت پالایش و پخش مسئولیت همراهی با جایگاه تحت برند را نخواهد پذیرفت.

به اعتقاد رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با برندسازی، استقلال جایگاه‌داران از بین رفته و کارمزد نیز به صاحب برند پرداخت می‌شود که با این اتفاق، فرق چندانی میان وضعیت فعلی جایگاه‌ها با زمان پس از برندسازی وجود نخواهد داشت.

حاج محمدرضا با یادآوری وجود 4000 جایگاه سوخت‌گیری در کشور، ابراز داشت: قرار است این تعداد جایگاه با 400 برند به مردم معرفی شوند که از منفعت بالایی برای شرکت پالایش و پخش برخوردار است چرا که از تعداد مراجعات و درخواست مطالبات تا حد زیادی کاسته می‌شود.

وی در ادامه با طرح این سوال که چرا در تدوین طرح برندسازی توجهی به حقوق جایگاه‌داران نشده است، گفت: شاید در این‌کار ملاک، درک جایگاه‌داران سوخت نبوده است.

کارشناس مسائل سوخت کشور، با اشاره به این نکته مهم که، دریافت آرم یک شرکت نباید تنها هدف از برندسازی باشد، تصریح کرد: افتخار ما این بود که جایگاه‌های سوخت همکاری نزدیکی با شرکت نفت دارند و با این‌کار همکاری خوبی با دولت داشته و دارند که با این اقدام، این امید بخش ما سلب می‌شود.

حاج محمدرضا با تاکید بر این مهم که جایگاه‌داران سوخت به دلایل یاد شده هیچ‌گاه برندسازی را نخواهند پذیرفت، گفت: با قبول شرایط برندسازی میزان و مقدار سهمیه سوخت ما هم تحت شرایطی که برند اعلام می‌کند به جایگاه تعلق می گیرد.

به گزارش تین‌نیوز، براساس دستورالعمل وزارت نفت در طرح برندسازی، شرکت صاحب صلاحیت یا برند، شرکتی است که مجموعه‌ای از جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی و C.N.G را تحت پوشش خدمات قرار می‌دهد که این کار می‌تواند از طریق ساخت جایگاه‌های جدید، خرید جایگاه‌های موجود یا فراهم آوردن خدمات مورد نظر در جایگاه‌های موجود بدون اصرار بر تجمیع مالکیت در آنها صورت پذیرد.
 
شرکت صاحب صلاحیت یا برند، وظیفه خرید و حمل سوخت از محل انبارهای اصلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و توزیع به موقع آن در جایگاه‌های تحت پوشش و هم‌چنین مسئولیت کمیت و کیفیت عرضه فرآورده‌های نفتی و C.N.G، در هر جایگاه تحت پوشش را با رعایت استانداردهای مشخص شده را بر عهده دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.