| کد خبر: 32787 |

اختصاص‌ ۱۰۵میلیارد ریال برای راه‌اندازی فرودگاه سمنان

تین نیوز | رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان از اختصاص بالغ بر 105 میلیارد ریال برای تکمیل و راه‌اندازی باند فرودگاه سمنان خبر داد.
 
علیرضا خسروی با اشاره به سفر یک روزه معاون شرکت فرودگاه‌های کشور به سمنان و بازدید از روند تکمیل و آماده‌سازی فرودگاه سمنان، گفت: در جلسه‌ای که ظهر امروز با حضور معاون شرکت فرودگاه‌های کشور و مسئولین استان، از جمله معاونین استاندار، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر سمنان برگزار شد، تصمیمات خوب و ارزشمندی در خصوص تکمیل باند فرودگاه و آماده‌سازی آن اتخاذ و صورت‌جلسه شد.
 
وی با بیان اینکه در این جلسه مصوب شد طبق سهم بندی مبلغ 105 میلیارد ریال جهت تکمیل باند فرودگاه توسط شرکت فرودگاه‌های کشور، اعتبارات استانی و شهرداری سمنان اختصاص پیدا کند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سهم شرکت فرودگاه‌های کشور مبلغ 40 میلیارد ریال، سهم اعتبارت استانی مبلغ 40 میلیارد ریال، و سهم شهرداری سمنان نیز مبلغ 25 میلیارد ریال تعیین شد.
 
خسروی اضافه کرد: این مبلغ از بودجه امسال اختصاص پیدا می‌کند و صرف تکمیل و آماده‌سازی باند فرودگاه می‌شود، تکمیل و تجهیز ترمینال فرودگاه نیز توسط شرکت فرودگاه‌های کشور انجام می‌شود.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه ابهاماتی در خصوص بحث فنی باند فرودگاه وجود دارد، گفت: مقرر شد شرکت فرودگاه‌های کشور تا دو هفته آینده ابهامات موجود در بخش فنی را اعلام کند و پس از آن مناقصه انتخاب پیمانکار جهت انجام کار اجرایی آغاز می‌شود.
 
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه اعلام کرد: با توجه به نزدیکی سمنان به پایتخت و با عنایت به اینکه سمنان به عنوان استان معین در کنار پایتخت انتخاب شده است‌ و با توجه به اینکه مشکلات بسیاری در خصوص تردد جاده‌ای در منطقه شرق کشور و شرق تهران به وجود آمده است، همچنین به واسطه اینکه مرکز استان باید یک فرودگاه مجهز داشته باشد، راه‌اندازی و تکمیل فرودگاه سمنان بسیار ضرورت دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سمنانی مقیم شاهرود 0 0

    خوب ریاست محترم مجمع استان سمنان، ده میلیارد ونیم بودجه مملکت برای استانی که در مسیر جاده بین الملی است و راه آهن مناسب دارد؟ عزیزان مستحضر باشید تا حالا کارهای که تو فرودگاه شده تقریبا کشک بوده، یک ایستگاه ایمنی زمینی ساخته اند تو طرح جامع حذف می شوئ دو تا اپرون دارد غیر استاندارد و مقطعی برای سفر VIP آسفالت کردند مقوله قیر آنجا هم که داستانی دارد طولانی حالا هم شرکت مشاور دی یک طرح برای اونجا طراحی کرده(موضوع مشاوره و حق آن به ما ربطی ندارد) در حد تیم ملی که اگر انشاالله پایتخت برود اونجا فرودگاه امام تو جیب ساعتی فرودگاه سمنان جا می شود. فقط دو تا کوه دارد که پرواز ها باید هدف بگیرند و خلبان فرمان را کج نکند از بین اینها مثل عبور شیر تو سیرک از حلقه آتش از آنجا رد شود خوب حتما مثل فرودگاه بجنورد و قصه کوه بابا موسی آن را هم حل می کنند فقط یکی سئوال کرده این مدیر فرودگاه تا حالا چه کرده اند که این طرح فعلی همه اش را برده زیر سئوال سالیان قبل یک بنده خدائی با هواپیمای آموزشی سمنان پرواز می کرد از بخت بدش سانحه داد از آن زمان تاکنون هواپیما تو انبار فرودگاه گرو مانده تا هوانوردی استان ارتقا یابد ضمنا جالب است بدانید با فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری سمنان شهری است به نام شاهرود که با همین بازی ها و صرف هزینه بیت المال یک دفعه تبدیل شد به فرودگاه بین المللی و البته با حمایت نمایندگان قوی شهرستان توسط شرکت[…] پرواز فوکر ۵۰ و آنتونوف ۷۴ هم گذاشتند و ماشین با بلند گو تو شهر راه افتاد تهران فوری تهران فوری بعد بدلیل تمام شدن باطری بلند گو پرواز ها تعطیل و برای استفاده از فرودگاه فرمانداری تورنومنت دوچرخه سواتری بانوانرا در این فرودگاه اجرا کرد این دو فرودگاه یعنی سمنان شاهرود خواهر خواند ه هم هستند ولی بیا و ببین هر کدام یک طرف طناب را به سمت خودش می کشد تا کدام پیروز شونئ حالا هم که ۱۰۵ میلیارد بر فرض تحقق افتاد تو چاه ویل …

  • Semnan Man 0 0

    بیا اینقدر فشار آوردند که فرودگاه سمنان را توسعه دهند و بشود معین تران و بعد فرودگاه امام تو جیب ساعتی فرودگاه سمنان جا بشود و خلاصه آسفالت کند و بسازند و … که بیچاره مدیر فرودگاه سمنان سکته مغزی کرد الآن تو بیمارستان در تهران بستری است من که می گویم ای کاروان آهسته ران …