| کد خبر: 157348 |

نوسازی 40 محور روستایی استان سمنان به 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راه و ترابری سمنان با بیان این که راه ارتباطی 40 روستای این استان برای تردد وسایل نقلیه مناسب نیست ، گفت: برای نوسازی این تعداد محورهای روستایی بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تین نیوز

مدیرکل راه و ترابری سمنان با بیان این که راه ارتباطی 40 روستای این استان برای تردد وسایل نقلیه مناسب نیست ، گفت: برای نوسازی این تعداد محورهای روستایی بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

سیدعبدالمجید نژاد صفوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اکنون بیش از 20 درصد راه های ارتباطی استان سمنان نیاز به بازسازی دارد و براساس برنامه ششم توسعه تا پایان سال جاری تعداد قابل توجهی از این راه ها به صورت زیرساختی ترمیم و آسفالت می شود.

وی با بیان این که راه های ارتباطی این تعداد روستا براساس برنامه ششم توسعه تا پایان سال 97 تکمیل و بازسازی می شود، اظهارداشت: 2 روستا در سمنان، 10 روستا در دامغان، 10 روستا در شاهرود، پنج روستا در میامی، پنج روستا در گرمسار، سه روستا در مهدیشهر، 2 روستا در آرادان، و 2 روستا در سرخه مشمول طرح توسعه و توانمندسازی روستایی هستند.

استان سمنان بیش از یکهزار هزار کیلومتر راه روستایی دارد.

نژادصفوی خاطرنشان کرد : در دولت تدبیر و امید میزان اعتبارات تخصیصی در بخش راه روستایی بیش از 40 درصد در مقایسه با دولت قبل از آن افزایش یافت و 60 راه روستایی استان آسفالت و بازسازی شده است.

نژادصفوی با بیان این که در دولت بیش از 16 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش راه شهری در سمنان هزینه شد، گفت : در چهارسال گذشته بیش از250 کیلومتر به راه های دسترسی و امن این استان افزوده شد.

به گزارش ایرنا، استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد .

همچنین 660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان واقع شده است.

سه هزار و 784 کیلومتر راهِ استان سمنان 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.

براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، 141 هزار و 858 نفر در 284 روستای استان سمنان زندگی می کنند.

استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.