| کد خبر: 152461 |

قطار شهری سمنان توسعه گردشگری را در پی دارد

استاندار سمنان گفت: طرح از کویر تا کرانه طبق تفاهم نامه بین استانداری سمنان و مازندران در آینده نزدیک با هدف جذب گردشگر اجرا و طی آن جاذبه های کویر تا دریا معرفی می شود.

تین نیوز

استاندار سمنان گفت: طرح از کویر تا کرانه طبق تفاهم نامه بین استانداری سمنان و مازندران در آینده نزدیک با هدف جذب گردشگر اجرا و طی آن جاذبه های کویر تا دریا معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا خباز پیش از ظهر پنج شنبه در سی و هشتمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور معاون رئیس جمهور به میزبانی سالن یادگارامام(ره) استانداری بابیان اینکه تقویت زیر ساخت های حوزه گردشگری  و تبدیل شعار معبر به مقصد از جمله اهدافی است که از سال گذشته به طور جد پیگیری می‌شود، ابراز داشت: طرح از کویر تا کرانه در راستای گردشگری پایدار استان سمنان در حال برنامه ریزی است که با ایجاد جاذبه های گردشگری خاص گردشگران استان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند.

وی ضمن بیان اینکه با ادامه خط ریلی قطار شهری اهداف توسعه اقتصادی در بخش گردشگری محقق خواهد شد، افزود: قطار برقی از درخواست‌های مهم مردم استان به دولت است که با راه اندازی آن گام مهمی در راستای توسعه اقتصادی و جذب گردشگر برداشته خواهد شد.

سرمایه گذاری در بخش گردشگری پیگیری می شود

استاندار سمنان بابیان اینکه جذب سرمایه گذار خارجی در حوزه گردشگری از اهداف مهم برنامه توسعه استان در بخش گردشگری است، ابراز داشت: با ایجاد کمربندی تهران برای تسهیل در دسترسی و نزدیک تر کردن فاصله زمانی استان، کمک شایانی به توسعه اقتصادی استان خواهدشد.

خباز در ادامه تصریح کرد: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی توانمند سازی زنان روستایی در دستور کار قرار دارد که با توجه به این مهم ایجاد بازارچه های فروش و عرضه محصولات استان و صنایع دستی برای گردشگران امری ضروری است.

وی افزود: مشکل اصلی کشور چالش اقتصادی است و دشمن که گزینه های نظامی را ناکارآمد می داند می کوشد تا از مسیر اقتصادی بر ما سیطره پیدا کند لذا تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این حوزه می تواند ما را در برابر این تهاجمات بیمه کند.

امضا تفاهم نامه ۶ هزار میلیارد ریالی برای سرمایه گذاری در سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه شش هزار میلیارد ریال تفاهم نامه همکاری در بخش گردشگری طی شش ماهه نخست سال به امضا رسیده است، ابراز داشت: طی دو سال گذشته ۲۶ اقامتگاه بومگردی و چندین هتل در استان به بهره برداری رسید و همچنین با توجه به اینکه میزان اقامت در استان با رشد ۲۰درصدی مواجه بود لذا پیش بینی می شود ظرفیت اقامتی استان در دو سال آتی دو برابر شود.

خباز در ادامه به موضوع رونق تولید در استان سمنان نیز اشاره و تصریح کرد: سال گذشته دو هزار و ۴۵۹ واحد تولیدی و صنعتی از طریق بهین یاب ثبت نام کردند که از این تعداد یک هزار و ۸۰۳ واحد شرایط دریافت تسهیلات را داشتند که ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و ۷۰ واحد تولیدی با دریافت ۴۴۰ میلیارد تومان برای توسعه و یا رفع مشکلات خود در راستای  تثبیت اشتغال گام برداشتند.

وی با تاکید بر اینکه استان سمنان از حیث گردشگری می تواند یک مقصد گردشگری باشد، افزود: از یک سال و نیم گذشته با شعار استان سمنان از معبر به مقصد؛ پیگیری مباحث گردشگری با همت مسئولان  قوت گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری مهر
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.