| کد خبر: 150152 |

فرماندار شاهرود:

تصادفات در شاهرود17 درصد کاهش داشت/ اجرای موفق طرح همیاران پلیس

معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای با اجرای طرح همیاران پلیس ۱۷.۷ درصد کاهش یافت، گفت: همیاران پلیس پل ارتباطی آموزش و پرورش و نیروی انتظامی هستند.

تین نیوز

معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای با اجرای طرح همیاران پلیس ۱۷.۷ درصد کاهش یافت، گفت: همیاران پلیس پل ارتباطی آموزش و پرورش و نیروی انتظامی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر ، سید محمد رضا هاشمی پیش از ظهر دوشنبه در همایش همیاران پلیس شاهرود به میزبانی سالن پورسینای دانشگاه علوم پزشکی این شهر با بیان اینکه تصادفات جاده ای شهرستان با اجرای طرح همیاران پلیس ۱۷.۷درصد کاهش داشت، بیان کرد: در سال 86 تعداد دو هزار و 789 مورد تخلف ثبت شد که این رقم بعد از اجرای طرح با سیر نزولی مطلوب به تعداد دو هزار و 290 مورد در سال 95 رسید.

وی با بیان اینکه تعداد ۴۷.۷درصد همیاران پلیس شاهرود را پسرها تشکیل می دهند، افزود: در این طرح پلیس بیشترین کاهش تخلفات را در نبستن کمربند ایمنی، سرعت غیر مجاز و خوردن و آشامیدن در حین رانندگی را شاهد هستیم که در این بین تنها در زمینه صحبت با تلفن همراه در زمان رانندگی تخلفات افزایش پیدا کرده است.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه روزانه 42 نفر در جاده های ایران جان خود را بر اثر عوامل مختلف و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از دست می دهند، ابراز داشت: طبق آخرین آمار در هر ساعت دو نفر به علت رعایت نکردن اصول ایمنی فوت می کنند که در طرح همیاران پلیس امیدواریم این رقم به حداقل کاهش پیدا کند.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: همیاران پلیس پل ارتباطی بین آموزش و پرورش و پلس راه هستند که تذکر دانش آموزان به خانواده ها برای استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می تواند در کاهش آمار تصادفات نقشی موثر را ایفا کند.

در این مراسم 60نفر از افراد قانونمند و فعال تجلیل شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.