| کد خبر: 137251 |

بی‌مهری به شرق استان سمنان دلیل عدم توسعه فرودگاه شاهرود است

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس گفت: بی‌مهری به شرق استان سمنان دلیل عدم توسعه فرودگاه شاهرود است وگرنه این زیرساخت تاکنون به مرحله صادرات محصولات نیز رسیده بود.

تین نیوز

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس گفت: بی‌مهری به شرق استان سمنان دلیل عدم توسعه فرودگاه شاهرود است وگرنه این زیرساخت تاکنون به مرحله صادرات محصولات نیز رسیده بود.

سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تطویل باند، تکمیل برج مراقبت جدید و اتمام مراحل عملیاتی سالن ترانزیت سه نیاز اصلی فرودگاه شاهرود هستند که به دست مردم در حال انجام است، بیان کرد: متأسفانه این فرودگاه بارها مورد بی‌مهری‌هایی قرار گرفت اما در سال‌های اخیر صرفاً با کمک‌های مردمی و مسئولان شهرستانی، پروازهای مسافری این فرودگاه به تهران تداوم یافت اما امروز ما به دنبال توسعه مرز هوایی برای ایجاد صادرات محصولات مردم شهرستان هستیم.

وی بابیان اینکه توسعه مرز هوایی در شاهرود به تمام استان سمنان نفع می‌رساند، افزود: ما به دنبال توسعه‌ای هستیم که بتوانیم حداقل شرق استان را از بن‌بست خارج کنیم و یکی از زنجیره‌های مزیت‌دار حوزه اقتصادی، یعنی توسعه صادرات می‌تواند به خروج از این بن‌بست کمک کند اما رسیدن به این امر به‌خصوص در صادرات محصولات باغی، ایجاد مرز هوایی است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در راستای مرز هوایی، تأکید کرد: سه مقوله سوخت‌رسانی، طول باند و سالن ترانزیت در زمره مواردی بود که از سوی سازمان هواپیمایی به‌عنوان ایرادات اساسی برای مرز هوایی مطرح شد که هر سه مورد نیز بدون کوچک‌ترین کمک دولتی چه در شهرستان و چه در استان انجام شده است.

حسینی شاهرودی بیان کرد: توقعات سازمان هوایی امروز بدون ریالی اعتبار دولتی با حضور مردم در حال انجام است که این جای قدردانی دارد، از سوی دیگر باید گفت اعتبارات شهرستانی برای این موضوع در نظر گرفته شد و دستور صریح استاندار برای توسعه فرودگاه شاهرود هیچ‌کدام جنبه علمی به خود نگرفت تا امروز مردم بار دیگر پای‌کار باشند.

وی افزود: توسعه مرز هوایی می‌تواند به توسعه استان سمنان و به‌خصوص ایجاد اشتغال در شرق که امروز در زمره معضلات محسوب می‌شود، کمک کند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.