| کد خبر: 87361 |

یک کارشناس دریایی در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ صنایع دریایی به‌درستی تعریف نشده است

تین‌نیوز| یک کارشناس حمل و نقل دریایی با بیان اینکه در ایران صنایع دریایی به درستی تعریف نشده است، بر لزوم تدوین برنامه جامع صنایع دریایی تاکید کرد.
 
حسن‌رضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با تاکید بر اینکه تعریف درستی از صنایع دریایی نشده است، اظهار داشت: در ایران هرگاه سخن از صنایع دریایی می‌شود، فقط صنعت کشتی‌سازی تجاری آن هم در حد کشتی‌های اقیانوس‌پیما در اذهان شکل می‌گیرد، این در حالی است که صنایع دریایی علاوه بر کشتی‌سازی، شامل صنایع فراساحل، موسسات رده‌بندی و حمل و نقل دریایی است.
 
وی افزود: برای توسعه صنایع دریایی ابتدا باید ویژگی‌ها و مولفه‌های بخش‌های مختلف صنعت مشخص شود، بعد از آن به‌دنبال چالش‌ها و راهکارهای توسعه باشیم.
 
صفری ادامه داد: در سال جدید باید تعریف روشنی از صنایع دریایی، بخش‌بندی، و ذینفعان ارائه و برنامه‌های توسعه‌ای در پسابرجام تدوین شود.
 
وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل دریایی در توسعه صنعت کشتی‌سازی تاثیر بسزایی در صنعت کشتی‌سازی دارد، گفت: حیات صنعت کشتی‌سازی وابسته به سفارش است و در صورت افزایش سفارش کشتیرانی‌ها، صنعت کشتی‌سازی رونق خواهد گرفت.
 
لزوم تدوین برنامه جامع صنایع دریایی
این کارشناس حمل و نقل دریایی با تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع و یکپارچه در صنایع دریایی، گفت: مشکلات صنعت کشتی‌سازی با بخشی‌نگری حل نخواهد شد، بلکه همه بخش‌ها باید به‌صورت یکپارچه عمل کنند.
 
وی افزود: در طرح‌ها و برنامه‌ها، اهداف باید به صورت شفاف و واقعی تدوین شود، در غیر این صورت برنامه‌های تهیه شده، کمکی به توسعه این صنعت نمی‌کند.
 
به گفته وی با توسعه حمل و نقل دریایی سایر بخش‌های خدماتی مثل موسسه‌های رده‌بندی نیز رشد خواهند کرد.
 
هفتاد درصد شناورهای کوچک ساخت داخل هستند
صفری در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه «چند درصد کشتی‌های ایران ساخت داخل هستند» گفت: کشتی‌های ایران در بخش شناورهای کوچک بالغ بر هفتاد درصد و در بخش شناورهای بزرگ کمتر از پنج درصد ساخت داخل هستند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.