| کد خبر: 85582 |

ایتالیا ۴ میلیارد یورو در راه آهن ایران سرمایه گذاری می کند

تین نیوز | مشاور روابط بین الملل شركت ایتالیایی ایتینرا (ITINERA S.p.A) از سرمایه‌گذاری چهار میلیارد دلاری این شركت در راه آهن ایران خبر داد و گفت: می‌توان از یورو برای گسترش روابط تجاری با ایران استفاده کرد.

«پینو آرلاچی» گفت: بسیار خوشحالیم كه دو یادداشت تفاهم با دو شركت مهم ایرانی در بخش حمل و نقل برای احداث راه آهن در ایران امضا كرده‌ایم.

وی به جزئیات دیگر این توافقنامه ها اشاره نكرد و ادامه داد: ما اكنون خود را برای رویارویی با چالش های بعدی آماده می كنیم و امیدواریم «متئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا به قول هایی كه در مورد حمایت از شركت های علاقمند به سرمایه گذاری در ایران داده است، عمل كند.

مشاور روابط بین الملل شركت ایتینرا، چالش‌های پیش روی این شركت را تامین اعتبار بانكی و بیمه سرمایه‌گذاری عنوان كرد.

ایرنا در ادامه نوشت: آرلاچی درباره حل مشكل استفاده از دلار در معامله با ایران گفت: می‌توان از یورو استفاده كرد و این مساله مانع مهمی برای گسترش روابط تجاری با ایران نیست.

عباس نظری مدیركل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز اخیرا گفت: پس از امضای تفاهمنامه همكاری‌های ریلی بین ایران و ایتالیا، كارگروه ارائه راهكارهای تحقق این امر برای احداث خطوط سریع السیر قم - اراك و تهران - همدان تشكیل شد.

وی افزود: علاوه بر همكاری ایتالیایی ها برای احداث این دو خط سریع السیر، ساخت مركز تست لكوموتیو در تهران و ارایه برنامه های آموزشی از محورهای مهم همكاری های راه آهن ایران و ایتالیا در سفر نخست وزیر این كشور به تهران بود.
وی با بیان اینكه اجرای پروژه های ریلی در ایران با استفاده از فاینانس خارجی شركت ساچه ایتالیا بیمه می شود، گفت: در این راستا، طرفین یك كارگروه كارشناسی تشكیل دادند تا مباحث مالی، صنعتی و تامین مالی این پروژه ها را بررسی كنند.

نظری ضمن اشاره به امضای تفاهمنامه همكاری بین راه آهن ایران و ایتالیا یاد آور شد: در این تفاهمنامه برای انجام هریك از پروژه های ریلی در ایران راهكارهای اجرایی خاصی تعیین شده است.

مدیركل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: راه آهن دو كشور در زمینه های آموزشی نیز همكاری های خود را توسعه می دهند و به همین منظور قرار است راه آهن ایتالیا یك بسته آموزشی را در زمینه خطوط ریلی، ناوگان و مباحث تحقیقی ارائه دهد تا با اولویت ارتقای كیفیت خدمات در حوزه ریلی كشور اجرا شود.

نشست تجاری ایران و ایتالیا روز چهارشنبه (۲۵ فروردین) در دومین روز سفر «متئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا به تهران برگزار شد و «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و تعدادی دیگر از مقام های ارشد تجاری ایران و ایتالیا حضور داشتند.

رنتزی به همراه یك هیات بزرگ تجاری سه شنبه (۲۴ فروردین) وارد تهران شد. در نخستین روز سفر وی، هفت سند همكاری در زمینه های مختلف، تفاهمنامه همكاری صنعتی بین وزارت نیرو جمهوری اسلامی ایران و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا و همچنین چارچوب همكاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن دولتی ایتالیا امضا شد.

در نشست تجاری دو كشور نیز ۱۲ قرارداد بین بخش خصوصی و دولتی دو كشور در محل اتاق تهران امضا شد.
«لیچا ماتیولی» معاون رئیس كمیته بین‌المللی كنفدراسیون صاحبان صنایع ایتالیا (كنفیندوستریا)، در نشست اقتصادی ایران و ایتالیا گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و ایتالیا پیش از تحریم های بین المللی هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو بود اما پس از تحریم ها به یك میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو كاهش یافت كه می خواهیم این حجم بار دیگر افزایش پیدا كند و حتی بیش از مقدار پیشین شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • amir 0 0

    بنظرم سر ایتالیا کلاه رفته حالیکه جمعیت استان البرز و قزوین از مجموع این دو تا شهر پیشنهادی بیشتر است و پر تقاضاتر. چرا بدون کارشناسی طرح میدهیم بطور مثال چین پکن را با قطار سریع السیر به شانگهای متصل میکنه یعنی نقاط پرجمعیت اش را درحالیکه خطوط پرجمعیت مثل تهران مشهد تهران البرز قزوین رشت پر مسافر و تهران البرز قزوین زنجان تبریز و بازرگان از شهر های پرجمعیت و پر مسافر مخصوصا قزوین رشت که توریست پذیر بوده همچنین بیشترین تصادفات در ایران محور کرج قزوین هست حال چقدر استان همدان و اراک کشش بازگشت سرمایه دارند!! خودمان هم میدانیم اکثریت ساکنان تهران طبق گفته ثبت احوال آذری و شمالی هستند یعنی خط پیشنهادی به ایتالیا کم مسافر هست در حالیکه استان های شمالی کشور و شمالغرب جمعیت بسیار زیادی درتهران دارند

  • ali 0 0

    با سلام. محور های مطالعاتی باید پر مسافر و الویت بندی باشند قطار سریع السیر تهران همدان اگر برای عتبات عالیات نباشند فایده ای ندارند بعد از ان مهمتر کریدور های ترانزیتی شرق به غرب کشور هستند و کریدور شمال وجنوب که ترانزیتی و درامد ارزی زیادی نصیب ایران میکنند کریدور شرق به غرب ایران محور مشهد تهران تبریز بازرگان هست که به اینچه برون متصل است که برقی شدن ان بسیار با اهمیت میباشدو درطول تاریخ از این کریدور ودرامد ان که وابستگی نفت را میکاهد غفلت شده کریدور شمال وجنوب مثل چابهار مشهد اینچه برون و بندر امام اصفهان اینچه برون که با برقی شدن و سریع السیر شدن هم از نظر مسافران داخلی و ترانزیت بار بسیار مفید هستند درحالیکه محور تهران همدان فقط از نظر مسافری شاید پاسخگو باشد همچنین از نظر ترانزیتی بی اهمیت هست