| کد خبر: 77238 |

اجرای برجام فرصت خوبی را برای توسعه حمل و نقل دریایی فراهم می کند

تین نیوز | معاون بازرگانی کشتیرانی دریای خزربا بیان اینکه توسعه این شرکت را با خرید 10 فروندکشتی در برنامه داریم، گفت: اجرای برجام فرصت خوبی را برای توسعه حمل و نقل ، انتقال ارز و ترانزیت دریایی فراهم می کند.

 
سیاوش پدیداری عصر چهارشنبه در نشست خبری با کاروان خبری فجر کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر استان با اشاره به آغاز فعالیت کشتیرانی خزر در سال 71 افزود: تعداد کشتی های این کشتیرانی از یک فروند در سال 71 به 24 فروند کشتی تا کنون با ظرفیت 95 هزارتن رسیده است.
وی با بیان اینکه کشتیرانی دریای خزر بزرگ ترین ناوگان حمل و نقل دریایی در منطقه است، اظهار کرد: این شرکت دارای سرویس دهی منظم صادرات از تمامی بنادر شمالی به همه بنادر حاشیه دریای خزر است و با وجود تحریم ها و مشکلات فراوان طی این مدت، فعالیت ما رو به افزایش بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این شرکت کشتیرانی 350 دستگاه کانتینری خشک برای محموله های صادراتی و 32 کانتینری یخچالی برای حمل میوه، سبزی و صیفی جات دارد، اظهار کرد: سال گذشته دو میلیون و 130 هزار تن بار از طریق این کشتیرانی جابجا شده است.

وی همچنین از ساخت سیلوی گندم 45 هزارتنی در بندرانزلی خبر داد و گفت: این سیلو تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

پدیداری با اشاره به اینکه وجود ناوگان کشتیرانی دریای خزر در تثبیت قیمت حمل و نقل کالا در منطقه تأثیرگذار است ،خاطرنشان کرد: کشتیرانی یکی از مهمترین ارگان های اقتصادی بود که از تحریم ها آسیب دید و هزینه های سنگینی را بواسطه آن متحمل شد.

معاون بازرگانی کشتیرنی دریای خزر با ابراز خرسندی از اجرای برجام خاطرنشان کرد: کشتیرانی خزر 35 درصد حمل منطقه را انجام می دهد که بر اساس فرصت ایجاد شده پسا تحریم قصد داریم ، این میزان را به 50 درصد برسانیم.

وی اضافه کرد: با اجرای برجام و برداشته شدن تحریم ها فرصت فاینانس ایجاد و بسیاری از مشکلات ارزی برطرف می شود و کشتیرانی فرصت فعالیت بیشتری خواهد داشت. 

کشتیرانی دریای خزر بعنوان بزرگترین ناوگان ملی ایران در دریای خزر، نقش مهمی در حمل و نقل ، تامین نیازهای کشور ، تجارت و صادرات ایفا می کند .

همچنین کاروان خبری فجر کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر گیلان در هشتمین سفر خود امروز از یک واحد تولیدی پوشاک در منطقه آزاد انزلی و یک واحد تولیدی انواع کنسروهای آماده در شهرستان بندر انزلی بازدید کرد
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.