| کد خبر: 105316 |

چه زمانی بوئینگ به ایران هواپیما تحویل می دهد؟

تین‌نیوز| عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شرکت هواپیمایی بوئینگ باید در راستای تحویل به موقع هواپیماها طبق توافق صورت گرفته با ایران وارد عمل شود.
 
مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اظهارات دنیس مولنبرگ مدیرعامل شرکت هواپیمایی بوئینگ پیرامون اینکه ما امسال و بر اساس توافق هواپیمایی را به ایران ارسال نمی کنیم، اظهار کرد: بدون شک آمریکا باید بر اساس توافقی که با ایران امضا کرده است به تعهدات خود در راستای تحویل هواپیماهای بوئینگ پایبند باشد.

 
وی با بیان اینکه معمولا ساخت هواپیما در یک بازه زمانی یک و یا چند ساله صورت می گیرد، تاکید کرد: شرکت بوئینگ در حال حاضر مسئولیت تحویل هواپیما در یک بازه زمانی ده ساله را طبق قراردادی که با ایران امضا کرده است بر عهده دارد از این رو به طور حتم نقض این قرارداد دو طرفه تبعاتی را برای این شرکت آمریکایی در پی خواهد داشت.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: معمولا در قراردادهایی که بین دو کشور پیرامون موضوعات مختلف بسته می شود مواردی همچون مرجع داوری و جریمه دیرکرد لحاظ می شود تا در صورت نقض قرارداد از سوی یکی از طرفین موضوع غرامت مطرح شود که این موضوع در مورد قرارداد ایران با شرکت هواپیمایی بوئینگ نیز قید شده است.
 
صفار نطنزی گفت: بدون شک اگر آمریکایی ها در راستای تحویل هواپیماهای بوئینگ درخواستی ایران به تعهدات خود در موعد مقرر پایبند نباشند ایران می تواند موضوع غرامت را در راستای جریمه دیر کرد شرکت هواپیمای بوئینگ در تحویل به موقع هواپیما به ایران مطرح کند.
 
وی درباره اینکه ایران چند هواپیمای بوئینگ از آمریکا خریداری کرده است، تصریح کرد: بحث خرید 70 الی 80 هواپیمای بوئینگ دریک بازه زمانی ده ساله از سوی ایران مطرح بوده است که قرار بوده تعدادی از این هواپیماها در سال جاری تحویل داده شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در  پایان تاکید کرد: آمریکایی ها باید به تعهدات خود در قبال تحویل به موقع هواپیمای بوئینگ پایبند باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.