| کد خبر: 158691 |

◄ تایید خرید هواپیماهای برجامی با منابع مالی بانک صنعت‌ومعدن

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن اعلام کرده تمامی سرمایه خرید 11 فروند هواپیمای برجامی توسط بانک صنعت و معدن صورت گرفته است.

تین نیوز

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک صنعت‌ومعدن اعلام کرده تمامی سرمایه خرید 11 فروند هواپیمای برجامی توسط بانک صنعت‌ومعدن صورت گرفته است. 

به گزارش خبرنگار، علی‌اشرف افخمی با بیان اینکه در طول فعالیت دولت یازدهم، بانک صنعت‌ومعدن نقش درخشان و تاثیر به‌سزایی در تامین مالی پروژه‌های ملی و بزرگ داشته است عنوان کرده؛ به لحاظ اعتبار بین المللی بانک صنعت‌ومعدن ، هم‌اکنون تعامل بسیار خوبی با جامعه جهانی داشته و در این مسیر موفق شده که سرمایه بسیاری از طرح‌های ملی و بزرگ را تامین کند. 

به گفته رئیس هیات مدیره بانک صنعت‌ومعدن بیش از پنجاه درصد از گشایش‌های مالی و فاینانس پروژه‌های ملی در بخش نیروگاهی نیز توسط بانک صنعت‌ومعدن انجام گرفته است در همین راستا قرارداد تامین مالی قطار سریع السیر تهران-مشهد به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار  در ابتدای سال جاری و همچنین قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار توسط بانک صنعت‌ومعدن بسته شده است. 

وی همچنین درباره خرید ۱۱ فروند هواپیمای پسابرجامی گفت: تمامی سرمایه خرید این هواپیماها توسط بانک صنعت‌ومعدن تامین شده است. 

چندی پیش قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در مراسم ورود دو فروند هواپیمای ATR به صراحت عنوان کرد که هما باید بتواند مسیر جدیدی را انتخاب کند؛ چرا که این هواپیماها قسط دارد و زمانی این اقساط بازپرداخت می‌شود که ایران ایر سوددهی داشته باشد لذا ضرورت دارد با توسعه ناوگان هما بازسازی ساختاری و مالی نیز در ایران‌ایر انجام شود و برخی روش‌های سنتی جای خود را به روش‌های نوین دهد. 

طبق گفته این مقام مسئول در وزارت راه‌وشهرسازی، اگر نتوانیم هزینه‌های هما را کم کنیم و به درآمدهای ایران‌ایر بیفزاییم این خطر این وجود دارد که نتوانیم اقساط را بپردازیم.

 کاشان اعلام کرد: ما در حال مذاکره با شرکت لیزینگی دیگری هستیم تا در صورت امکان فاینانسی فراهم کنیم که ارقام مالی آن مناسب‌تر از این فاینانس کمپانی سازنده باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.