| کد خبر: 131375 |

◄ افزایش بهره‌وری شبکه ریلی با متمرکز شدن مدیریت

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل  سیر و حرکت قطارها را یکی از گلوگاه‌های  شبکه ریلی دانست که بر این اساس شبکه ریلی با  متمرکز کردن مدیریت می‌تواند بهره‌وری بیشتری داشته باشد.

 

به گزارش تین‌نیوز، علیرضا سید وکیلی گفت: این مدیریت متمرکز  باید هوشمند و مبتنی بر سیستم‌های هوشمند باشد وگرنه بهره‌وری ارتقا نمی‌یابد.

 

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته  نیز ضمن تایید این مطلب اظهار داشت:  موافقم که یکی از گلوگاه‌های مهم فقدان نظامات آی تی بیس در سیستم سیر و حرکت قطارهاست.

 

مجید بابایی افزود: منظور از سیر و حرکت هم تنها سیستم گراف حرکت نیست بلکه منظور سیستمی یکپارچه است که کلیه فرایند حمل بار از مبدا تا مقصد شامل بارگیری، سیر قطار، مانورها، تخصیص لکوموتیو، تخلیه و ... را شامل می‌شود. 

 

وی خاطرنشان کرد: یک مشکل مهم این است که در حال حاضر امکان تحلیل و آنالیز مسایل به تفکیک هر یک از مراحل و بخش‌ها به‌سادگی و با دقت برخط وجود ندارد.

 

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی یادآور شد: این ضعف ساختاری نیز به‌دلیل عدم یکپارچگی بین انواع سیستم‌هایی است که حتی مکانیزه هم شده‌اند اما مفهوم قطار کامل و برنامه‌ای در آن مستتر نیست. 

 

بابایی تاکید کرد: اتفاقا امروز که برنامه جهشی 63 میلیون تن بار برای سال 96 تنظیم شده جای خالی این سیستم بیشتر احساس می‌شود و بدون تعارف بدون این فناوری امکان مانیتورینگ کامل و برخط شبکه وجود نخواهد داشت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.