| کد خبر: 57880 |

◄ تعلل در معرفی رئیس جدید سازمان هواپیمایی با نتیجه مذاکرات هسته ای ارتباط دارد؟

تین نیوز | در حالی که در حساس ترین روز مذاکرات ایران و گروه 5+1 قرار داریم فعالان صنعت هوانوردی همچنان منتظر انتخاب فرد جدید برای ریاست سازمان هواپیمایی کشور هستند، به نظر می رسد تعلل در انتخاب رئیس جدید بی ارتباط با مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته ای نیست.

به گزارش تین نیوز، با گذشت چهار روز از پذیرش استعفای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، نام بسیاری از فعالان صنعت هوانوردی به عنوان گزینه‌های تصدی این سمت، مطرح و تعیین جانشین برای جهانگیریان کماکان یکی از بحث‌های داغ کارشناسان و مدیران صنعت هوانوردی است.

در حالی که طبق اظهارات اولیه قرار بود وزیر راه و شهرسازی روز یکشنبه (21 تیر) رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشور را معرفی کند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است، و گمانه زنی ها برای تعیین جانشین جهانگیریان همچنان ادامه دارد.

با توجه به حساسیت صنعت هوایی کشور، قطعا وزیر راه و شهرسازی به دنبال انتخاب فردی است که با اطمینان و آرامش و به دور از تنش و اضطراب، سکان هدایت بخش حاکمیتی هوانوردی کشور را به او واگذار کند و طبیعی است که این انتخاب مستلزم صرف زمان، بررسی ها و اقدامات کارشناسی است.

از سوی دیگر همه توجهات به نتایج مذاکرات هسته ای معطوف شده و گفته می شود امروز روز پایانی مذاکرات ایران و گروه 1+5 است و سرنوشت ماه ها مذاکره و به احتمال زیاد توافق مشخص خواهد شد؛ شاید یکی از دلایل تعلل در انتخاب رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته ای باشد.

بر اساس این گزارش، رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی به هیئت دولت معرفی و در صورت موافقت حکم ریاست برای او صادر خواهد شد.

یکی از مهمترین موضوعاتی که از سوی فعالان صنعت هوانوردی در رسانه های مجازی مطرح می شود این است که آیا فرد جدید از بدنه سازمان است و یا اینکه باز هم فردی خارج از بدنه کارشناسی در راس صنعت حمل و نقل هوایی کشور قرار می‌گیرد، به راستی کدام گزینه صحیح است؟

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسن 0 0

    سلام احتمالا با استیضاح ارتباط دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ " " " "

  • بچه آبادان 0 0

    اگر بپذیریم که بر فرض محال بنای وزیر بر شایسته سالاری است چه کسانی خوششان بیاید یا نه، می خواهم ادعا کنم که چنین شخص شایسته ای را هرگز نخواهید توانست در میان مدیران حال وگذشته سازمان وحتی شرکت فرود گاهها بیابید، چرا؟ علت واضح است برای اینکه هیچگاه نه در گذشته ونه حال ارتقای یک کارشناس به پستهای مدیریتی نه بر مبنای شایستگی که بر پایه واساس زد وبند ورابطه بوده وهست. کسانی که درون بدنه سازمان هستند بخوبی معنای حرف مرا می فهمند ولی برای دیگران اجازه بدهید به رزومه فقط یکی از مدیران حال حاضر سازمان که از قضا در میان ده نفر پیشنهادی سایت شما برای ریاست نیز هستند و وطیفه مهم نظارت بر شرکتها را بر عهده دارند نگاهی کنیم: ایشان تا حدود ده سال قبل انبار دار باشگاه علوم وفنون بودند وسپس به استاندارد پرواز سازمان آمدند که البته در پست کارشناس دوامی نداشته وبا روی کار آمدن دولت قبل ایشان به سکوی پرتاب منتقل شده وپستهای مهم در شرکت فرودگاهها را یکی پس از دیگری در ربودند. سخن اینجاست، شما جای آقای وزیر، آیا چنین شخصی را که محصول روابط وضوابط حاکم بر سیستم مدیریتی سازمان وشرکت است قبول می کنید به چنین پست حساسی بگمارید؟ اگر هنوز کسانی به حرف من شک دارند یپیشنهاد می کنم یک آزمون زبان انگلیسی از همه مدیران سازمان بگیرید. نیاز به گفتن نیست که در aviation بدون تسلط نسبی بر زبان انگلیسی حتی آب هم نمی توان خورد. قول میدهم بجز یکی دو نفر از مدیران استاندارد مابقی مدیران حال حاضر سازمان در حد it is a blackboard هم دانش زبان نداشته باشند! حال به وزیر باید حق داد که یا از خارج از مجموعه رییس انتخاب کند که نمونه آن میشود فاجعه کار نا بلدی رییس مستعفی قبلی ویا شهامت به خرج داده وکسانی را مامور یافتن افراد نخبه وکارآمداز میان بدنه کارشناسان سازمان بنماید. افرادی که هیچ گاه مجال رشد در منجلاب سلسله مراتب سازمان را نداشته و برغم شایستگی غالبا قریب به سه دهه با سمت کارشناس خدمت کرده وبازنشسته میشوند…البته چنین چیزی تقریبا محال است!.. نیست؟

  • ابراهیمی 0 0

    سلام. آب در کوزه و ما … در سازمان هواپیمایی کشوری افراد خدمتگذار متخصص و متعهدی وجود دارند که شرایط کسب سمت ریاست سازمان را دارند. از بین شاغلین و یا باز نشسته های سازمان انتصاب کنید و دنبال افراد از بیرون نباشید. از گذشته درس بگیریم ببینید آنهایی که از بیرون آمدند با تمام خوبیهایشان چقدر توانستند خیر برسانند.

  • فیروزی پور 0 0

    با سلام در سالهای اخیر انتصاب دو رییس سازمان هواپیمایی بهترین انتخابها بوده است یکی جناب آقای ایلخانی و یکی دیگر جناب آقای نخجوانی که هر دو خلبان نیز بوده و سوابق مدیریتی عالی دارند اما متأسفانه نبش قبر افراد فرسوده و ناموفق در همه عرصه ها یا افراد ناشناخته و ناممتحن بسیار عجیب و بدور از عقل است. امیرالمؤمنین میفرمایند اگر میخواهی به عقل کسی پی ببری از انتخاب نماینده اش پی ببر. آقای جهانگیریان رییس مستعفی سابق پساز سی سال تحصیل عالی و تدریس و اشتغال یک سابقه مدیریتی نداشته یعنی وی استعدادی در تصدی مدیریتی نداشته که عقلای قبلی وی را شایسته پستهای سیاسی نمیدانستند لیکن به یکباره از کجا؟! از چه طریقی؟! با چه ارتباطی؟! با چه تدبیری؟! به چه امیدی؟! وی را نماینده صنعت هوانوردی ایران در داخل و صحنه بین الملل کردند؟! حتی ایشان پارامترهای ظاهری را هم کسب نکرده بودند، از جمله نوع ارتباط گیری، بخورداری از نفوذ کلام، چهره ای ملین و تریاق، حسن خلقو… حتی ایشان که همراه با همسرشان مجموع دریافت حقوق ماهیانه بالغ بر ۴۰ میلیون تومان داشتند معنی ندادن اضافه کار پرسنل در آستانه ماه مبارک رمضان را نمیفهمیدند؟! بماند ارزاق یا هر هدیه ای! آن وقت توقع پیشگیری از فساد دارند؟ مگر کسیکه درد را نمیفهمد و مدیریت بلد نیست و با گذشت سالها هیچ عاقلی جرأت واگذاری خدمتی به ایشان نداشتهاست میشود در چنین مسندی که تمامی ارگانها و سازمانهای داخلی و بینالمللی در آن نقش دارند منصوب کرد؟! پاسخ اینست: بله! با وجود چنین وزرایی بله! با وجود چنین مشاورانی بله! طبیعیه که دوباره سراغ افرادی مثل عابدزاده(بدهکار بانکی) مومنی رخ(بازنشسته فرودگاهی) کشاورزیان و … برویم یا یک نظامی با روحیه فرمانده و سربازی بیاوریم و بعد مقاله بزنیم: فساد گسترده در سازمان هواپیمایی کشوری! بله این است که هر رییس جدیدی میاد از بیرون یک عده ثناگو دورش میگیرند و انسانهای شریف و ایثارگران و خانواده های رنج دیده و سهید داده صنعت بزرگوارانه و محجوبانه کنار هستند و حجمه افراد سخیف قرار میگیرند

  • نقی معمولی 0 0

    جناب حسن آقا فکر نکنم چون؟ آقای وزیر دارند به یکی یکی وعده هایشان به نمایندگان مجلس عمل می کنند احتمالا استیضاح … تعهدات ۱ - عزل آقای جهانگیریان با شیوه استعفا زاسیون ۲ - بازگشت آقای محفوظی با شیوه دیدی زورت نرسید ۳ - عزل … از طبقه چهاردهم وزارت راه و… یعنی خدائیش نماینده ها زیر قولشان می زنند مگر داریم؟ مگه می شه؟

  • کارشناس 0 0

    الحمد لله که اکثر دوستان در لیست نظر سنجی دارای سوابق درخشانی هستند که امثال عمو شهاب سابقه درخشان انها را فوت آب بوده و از روز اول پرونده را به جریان بیندازد. دوستان زیاد نگران نباشید تا ادم متخصص و متدین و کم حاشیه که درد صنعت را بفهمد پیدا نشود و این انتخاب درست صورت نگیرد و شایسته سالاری در نفر جایگزین نباشد ایمنی و جان و مال مردم اسوده و ایمن نخواهد بود و ضمنا مبارزه با رانت و پدر سالاری و مدیریت در سایه و مدیریت پروژه ۱۵۰ نفره و ادامه خواهد داشت. برای مثال انبار دار دیروز قلعه مرغی و نامه رسان سالهای قبل دفتر قابلیت جزی لیست نظر سنجی است چون باجناق فلانی یا داماد اقای ایکس است که انشاالله با انتخاب ایشان پرونده فساد فرودگاه امام و مهر اباد و کیش توسط نامبرده و بهتر بگویم عالیجناب ایشان هویدا خواهد شد. ومن الله التوفیق

  • ابراهیمی 0 0

    سلام تا حدی بچه آبادان درست میگه که شایسته سالاری حاکم نبوده ولی مواردی هم هست که واقعا شایستگی دارند. بعنوان مثال اقای مهندس مومنی رخ و جناب مهابادی در شرکت فرودگاه ها از کف شروع کردند و با زحماتی که کشیدند(ازقبل از شرکت در خود سازمان) در شرکت فرودگاه ها رشد کردند. در سازمان هم افرادی مثل استاد منظری، جناب بنی نجاریان، رضایی نیارکی و… همه شایستگی داشتند و دارند و در زمان خودشان منشا خیرو برکت بودند. حالا اگر عادت بدی بوجود امده که هرکس میاد کارهای قبلی را پایمال میکند تا اثری از آن نماند بحثدیگری است.

  • 0 0

    همشهری آبادانی خداییش خودت زبان بلدی؟ اگر بله, خداییش با لیسانس زبان و پارتی بازی نیامدی تو؟ نرفتی چندتا گواهینامه بگیری؟ حالا هم هم متخصصی و هم زبان بلدی. اخلاق داشتن بهتر است. کسی که شرف داشته. در تمام تحصیل شاگرد اول بوده. بچه کوره شهرهای محروم است. روی پای خودش بلند شده. هم در بزرگترین فرودگاهها و سازمان موفق بود. یک زندگی سالم داشته. بی ادعا هم هست. پاک هم هست. ناخن دور افتاده اش به تو زبان دان نوکر فلان خط هوایی شرف داره.

  • بچه آبادان 0 0

    پاسخ به آقای بی نام ۰۰۱۴:۴۵ چندی پیش نامه ای به دستم رسید مبنی بر درخواست مجوز برای ازدیاد total timeموتور یکی از هواپیماهای باشگاه. مشخصات موتور نشان میداد که کاملا newبوده وفقط ۱۲ سال عمر تقویمی آن به اتمام رسیده است. متحیر ومتعجب که آخر چگونه چنین خطایی رخ داده است که متوجه شدم این موتور به همراه یک پکیج کامل دیگر در زمانی که همین " استاد اخلاق وشرف " انباردار مرکز بوده به انبار وارد شده ونه تنها در هیچ کجا ثبت نشده که همینطور " دور همی ویلخی " گوشه ای رها شده تا اینکه امروز اتفاقا " کشف " شده است. این به عنوان نمونه ای از کاردانی این آقا!واما سوالات شما: ۱ - بله زبان بلدم آنهم با هزینه شخصی و شرکت در آموزشگاههای زبان. ۲ - مدرک دانشگاهی بنده مهندسی تعمیر ونگهداریست نه زبان!۳ - بنده بیش از ده مدرک معتبر هواپیمایی دارم که با زحمت وشرکت در کلاس اخذ کرده ام نه مانند اکثر مدیران غیر فنی واداری با زد وبند ونهدید وتطمیع!۴ - اخلاق داشتن وشرف داشتن به حرف نیست به عمل است، پاگذاشتن بر گرده همکاران وبالا رفتن ونان به نرخ روز خوردن هنر نیست واز عهده هر طرار کج مداری که خود خویش را برکشد وآدمی را فرونهد، برمی آید. واما کلام آخر آنکه: خوبی کار کردن در استاندارد پروازاین است که چون کار فنی وتخصصی است پس از چندی دست همه برای یکدیگر " رو " میشود. با جنگولک وشامورتی بازی هیچ کس در این مجموعه به پیش نمی رود. در این مجموعه همه همدیگر را خوب میشناسند وبه ضعف ها وتوانایی های هم آگاهند. بزرگترین اشتباه زندگانی ارباب شما دوست عزیز بی نام هم اتفاقا در همین جا بود که نادانسته پا ی به وادی استاندارد گذاشت ومجبور شد تا " لخت " وبدون پوشیدن لباس دغل وریا خود را در معرض دید وقضاوت قرار دهد وصد البته که نمره خوبی هم نگرفت! ووقتی متوجه اشتباه خود شد که دیگر کار از کار گذشته و " عیار " اودرحافظه استاندارد ثبت شده بود. درباره صفات نیکی که به اونسبت داده اید حداقل به گونه ای نشانی از خود برای او می نمایاندید!فکرکنم چنین وجیزه ای ارزش لااقل ۱۲۰ ساعت اضافه کار را دارد!برای توهین هایی هم که به من رواداشته اید شمارا به دادگاه شرم حضور در پیشگاه حضرت دادارفرا خواهم خواند وبس.

  • کارمند فرودگاه 0 0

    سلام، دوستان لااقل بهتر است در این روزهای پایانی ماه مبارک رمضان رعایت اخلاق را نموده واز تهمت و افترا به دیگران پرهیز کنیم. صحبت از یکی از مدیران فعلی سازمان به میان امد که من هم در زمان مدیریت ایشان بعنوان مدیر پشتیبانی فنی مرکز اموزش فنون هوایی در بخش فنی ان مرکز کار میکردم و هم در زمان مدیریت ایشان در فرودگاه از نزدیک شاهد تلاش ایشان بوده ام بر خود لازم دیدم عنوان کنم که وی هم پاک دست است و هم با جریانات رانتی که از سالیان گذشته در فرودگاه مهراباد شکل گرفته بود مبارزه کرد و جزو محدود مدیران ساده زیستی است که ارتباط خوبی هم با بدنه کارشناسی داشت. خداوند ما را از دایره انصاف خارج نکند.

  • 0 0

    همشهری آبادانی نگفتم با چندتا گواهینامه ادعای متخصص بودن میکنی؟ کاش حداقل لیسانس زبان داشتی. لیسانست چیست؟ ضمناواقعا بایدبه خداپناه ببری چون یک همکار مومن ودرست خودت را یا مغرضانه یا کدکانه مورد حمله وتهمت قراردادی. منم برات دعا میکنم شفا بگیری. ناامید نباش بدتر از اینا هم شفا گرفته اند.

  • Alex Dunn 0 0

    آیا نباید رئیس سازمان هواپیمائی کشوری قدری مسلط به مدیریت و علوم مرتبط با هواپیمائی باشد تا درک کند که هوانوردی یعنی چه؟ او باید اقتصاد بفهمد و اوضاع روز را درک و تحلیل کند۰ کماکان بهترین گزینه همان دکتر ع ا د است که مقیم بریتانیا است۰داخلی ها فقط حرف می زنند۰