| کد خبر: 46557 |

معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری، در گفتگو با تین‌نیوز:

◄ راهکارهای لازم برای بهبود وضعیت حمل و نقل هوایی / لزوم تشکیل اتاق فکر تخصصی

تین نیوز | معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری، برای بهبود وضعیت حمل و نقل هوایی گفت: ابتدا باید به رفع اشکال ساختاری صنعت هوانوردی پرداخت و چاره ای نیست که اقتدار دوباره سازمان هواپیمایی کشوری احیا گردد.

علیرضا منظری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، درباره راهکارهای لازم برای بهبود وضعیت حمل و نقل هوایی اظهار کرد: به سادگی نمی توان برای بهبود و توسعه، نسخه پیچید و نیاز به مطالعه و تحقیق دارد ولی به مواردی اشاره می کنم.

اين کارشناس ارشد حمل و نقل هوایی ادامه داد: نهادهای متصدی در صنعت مانند شرکت های هواپیمایی و شرکت های فرودگاهی نباید در عرض این سازمان حاکمیتی قرار گیرند بلکه آنها باید در طول سازمان قرار گرفته و تابع مقررات و استانداردها و سیاستگذاری های این نهاد باشند.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون موازی کاری موجب شده تا نقش سازمان کم رنگ شود، گفت: برای مثال، با تغییر اساسنامه شرکت فرودگاه های کشور و وابستگی مستقیم آن به وزارت راه و شهرسازی، طبیعی است که نقش سازمان کم می شود.

معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری، توضیح داد: بهتر است در این راستا همانند سابق، اساسنامه اصلاح و ارتباط شرکت فرودگاه ها را با سازمان هواپیمایی کشوری قرار دهند، تا هم ارتباط طولی حفظ شده و هم شرکت تابع مقررات سازمان خواهد شد و هم از مشغله وزیر راه و شهرسازی کاسته می شود.

شرایط دوگانه "هما" برطرف شود
وی با تاکید بر لزوم روشن شدن تکلیف خصوصی یا دولتی ماندن شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: وضعیت دوگانه موجود که چند مدتی ادامه داشته موجب رکود و عقب افتادگی شده است.

منظری با بیان اینکه هما نیاز به خون تازه دارد که این خون می تواند از طریق مدیریت تازه نفس خصوصی و منابع مالی بانکی و یا موسسات مالی و اعتباری خصوصی باشد، اظهار کرد: نیاز نیست مالکیت آن را منتقل کنند. مي توان مالکیت دولتی آن را حفظ کرد ولی مدیریت آن را به یک گروه کارشناس خبره و مدیر اقتصادی و تخصصی واگذار كرد.

وی به وضعیت فرودگاه ها اشاره کرد و گفت: در مورد ایجاد عدم تمرکز در مدیریت فرودگاه ها تصمیم گیری جدی و عملی اتخاذ شود، به طوری که ابتدا وظایف خدمات ناوبری هوایی را از آن جدا و به صورت یک شرکت دولتی مستقل درآورند و سپس فرودگاه ها را به صورت غیر متمرکز تقسیم نمود. همچنین با حفظ مالکیت دولت، مدیریت آنها را به تناسب در اختیار مقامات محلی و یا شرکت های مدیریت خصوصی قرار دهند.

وي با تاکید بر لزوم طراحی دستورالعمل و ابزار نظارتی قوی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با تجاری سازی فرودگاه ها و درآمدزایی نیازی به برقراری عوارض و یا مالیات نخواهد بود تا مردم متحمل افزایش هزینه شوند و فقط دولت برای توسعه تسهیلات فرودگاه از منابع محلی و یا ملی کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به فرودگاه امام اظهار داشت: با انتخاب هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی می تواند فصل جدیدی آغاز گردد و آنها باید به سرعت در مورد سازماندهی چابک و مشابه خصوصی تشکیلات، تصمیم گیری کنند به صورتی که عمده وظایف را با برون سپاری و استفاده از خدمات بخش خصوصی انجام دهند.

ضرورت ایجاد نهاد مستقل بررسی سوانح هوایی
معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری، تصریح کرد: کشور به جهت کمک به بررسی سوانح و ارایه توصیه های لازم برای پیشگیری از سوانح بعدی نیازمند ایجاد یک نهاد مستقل بررسی سوانح هوایی است. لازم است همانند تعدادی از کشورهای دیگر کمیته یا کمیسیون بررسی سوانح هوایی را به صورت مستقل از میان خبرگان بخش های مختلف صنعت تشکیل دهند.

لزوم توجه ویژه به آموزش در صنعت هوانوردی
وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به آموزش در صنعت هوانوردی، گفت: لازم است دولت تسهیلات لازم، برای گسترش آموزش چه سخت افزاری و چه نرم افزاری را اختصاص و مراکز آموزشی تقویت و رشته های جدید برقرار شوند و حتی ضرورت دارد تا هزینه کمک آموزشی به صورت وام از صندوقی در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

وی در پایان یادآور شد: به منظور دريافت پیشنهادهاي عملی در این زمینه، برقراری یک اتاق فکر تخصصی فارغ از سایر دیدگاه های معمول متشکل از خبرگان و پیشکسوتان صنعت هوانوردی ضرورت دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • mTaher 0 0

    آقای منظری با نظرات غیر کارشناسی خود همیشه در صنعت تنش آفرین بوده اند. متاسفانه ایشان به دلیل اعمال نظرات شخصی خود از عوامل اصلی تضعیف هما وحتی به حاشیه راندن سازمان هواپیمایی کشوری شدند. کجای دنیا فرودگاهها تحت مدیریت کشوری هستند که ایشان چنین پیشنهادی میکنند؟ به نظرم در گروه مدیریت هوایی که در وایبر توسط تین نیوز ایجاد شد. مهندس مه آبادی به روشنی و کاملا کارشناسی مسیر تعالی صنعت را تشریح فرمودند و به درستی و محترمانه پاسخ ایشان و فرصت سوزی که در زمان آقای منظری شد را تشریح فرمودند. حتی آقای منظری خودشان هم این موارد را پذیرفته وعذرخواهی کرده والبته تقصیر را گردن مدیران سیاسی صنعت انداختند. خوب است نظرات مهندس مه آبادی را منعکس کنید. البته ایشان قبل از انتصاب اخیرشان اعلام نظر کردند و اکنون که مسول صنعت فرودگاهی شده اند شاید ملاحظاتی داشته باشند ولی اگر بتوانید خوب است با ایشان که هم اهل مطالعه و شناخته شده هستند و هم صریح مصاحبه ای بشود. آقای منظری هم خوب است به گذشته خود بپردازند و دخالت غیرکارشناسی نکنند.

  • همکار قدیمی 0 0

    سلام. جناب متظری به هنگامی که مشاور معتمد قائم مقام وزیر در امور هوانوردی بودند چرا بر مستقل بودن شرکت شهر فرودگاهی از شرکت فرودگاه های کشور تآکید داشته، لکن اینک توصیه به آن دارند که شرکت فرودگاه های کشور هم چند پاره شود و هم زیر مجموعه سازمان هواپیمایی کشوری قرارگیرد تا اقتدار از دست رفته سازمان باز گردد. ٱیا اقتدار سازمان معطل همین موضوع است. تحلیل سطحی و شاید ژورنالیستی؟! بهتر است واقع بینانه و در جهت منافع ملی بیندیشیم و نسخه بدهیم. این نظر تا حدودی شخصی و ناظر به از دست دادن اقتدار سازمان در زمان اقتدار ایشان می باشد.

  • پدرژپتو 0 0

    هر گاه که منظری سخن می راند گویی ولوله ای در اردوگاه مدیران نالایق این صنعت به پا میشود این خود دلیلی برای صحت نظرات ایشان است

  • اشپیگل 0 0

    لطفا نظرات حمایتی از گفته های جناب منظری را هم پوشش دهید

  • میشل استرکف 0 0

    جناب ام طاهر آنکه باعثتضعیف این صنعت میشود عملکرد نا صحیح مدیران قبلی و فعلی این صنعت است نه صرفا نظریات کارشناسی یک کارشناس که اساسا قدرت اجرایی هم ندارد. ترس شما بیشتر به واسطه تجربیات، تخصص و مدیریت ایشان است که خدایی نکرده جای شما را بگیرد. خیالتان راحت باشد ایشان بازنشسته است و نهایتا اگر هم زمانی دعوت بکار شوند تنها در حد مشاور است. ضمنا بهتر است قبل از تائید یا تکذیب افراد بگذاریم مدتی از عملکرد آنان سپری شود.

  • امیرناصر اخوان - عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر 0 0

    مدیران و معاونین قدیمی هواپیمائی تقریبا ۹۹ درصد آنها تجربه ندارند و اگر سازمان به بن بست رسیده بخاطر این مدیران است. بنده اعتقاد دارم این افراد یک سال کار کرده اند و ۲۹ سال تکرار، ما این را تجربه نمی دانیم. تو را خدا بس کنید و این فیل خوابیده یعنی سازمان را رها کنید. بگذارید محیط برای جوانان فراهم شود. از در می روند بیرون از پنجره می ایند داخل!!!! بنظر بنده اکثر همه مدیران سابق باید ممنوع التصویر و قلم شوند.

  • گورباچف 0 0

    نظر جناب اخوان در ممنوع التصویر و قلم شدن افراد بنده را به یاد برادران داعشی انداخت

  • امیرناصر اخوان - عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر 0 0

    برادر گرامی غیر دینی اقای گروباچف! سلام ۱ - چه خوب بود با نام مستعار نظر نمی دادید. همانطور که من با شهامت نام واقعی خودم را قید کردم ۲ - آیا می دانید فرق گروه تروریستی داعش با مدیران فسیل شده و عدم نواور چیست؟ بنظر بنده داعش ادم کش و جنایت کار است. ولی مدیران منفعل و ناکارآمد، حیف و میل کردن منابع نرم افزاری و سخت افزاری کشور هستند. برای خود و اطرافیان خود کار میکنند، نوآور نیستند. بله قربانگو هستد، کوتاه مدت فکر می کنند، و سازمان و شرکت فرودگاه ها را نبردبان ترقی خود می دانند. عدالت داخل سازمانی را نادیده می گیرند. آیا چقدر جوان گرائی اتفاق افتاده است، دوغ و دوشاب برای آنان یکی است، رابطه مدار هستند و … حال شما به تاریخ سازمان هواپیمائی کشوری و فرودگاه ها را ببینید، آیا از عملکرد آنان راضی هستید.(البته اگر اقای گرباچف جزء مدیران فسیلی نباشد) آیا شان و شونات کارکنان هواپیمائی تا کنون رعایت شده؟، پس اینهمه تغییرات در سازمان و فرودگاه ها برای چیست؟ آیا در خارج اینقدر تغییرات می بینید؟ چون انتخاب مدیران در هواپیمائی بر اساس سعی و خطاست! همکاران عزیز هواپیمائی بیایید روی مشکلات و معضلات هواپیمائی آسیب شناسی کنیم. در خاتمه، پیشنهاد می کنم مانند انتخاب ریاست جمهوری، چند نفر کاندید شوند و از کارکنان رای گیری شود. البته باید فرد کاندید ضوابط کشور را قبول داشته باشد. خیلی دوست دارم آقای گرباچف که کامنت داده اسم واقعی خود را اعلام کند یا حداقل با بنده تماس بگیرد.

  • امیرناصر اخوان - عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر 0 0

    مجددا برادر غیر دینی اقای گرباچف فرق داعش با مدیران بی بهره این است که داعش آدم کش هستند ولی این گونه مدیران منابع کش هستند. باعثاتلاف منابع مادی و معنوی کشور می شوند. لذا حاکمان داعش باید اعدام و قصاص شوند ولی اینگونه مدیران باید از رده خارج گردند. اگر نظر سازنده دارند باید در زمان مسولیتشان عمل می کردند. لذا ما به پیشنهاد آنها نیاز نداریم و بروند دنبال کار شخصی خودشان. منابع دولت را رها کنند.

  • اشکان سلیمانی - کارمند آژانس هواپیمایی 0 0

    سلام جناب اخوان، واقعا افسوس که استاد دانشگاه اعتقاد به ممنوع القلم کردن افراد دارد. شما از شهامت صحبت می کنی اما حتی تحمل انتشار نظر مخالف را هم ندارید و بجای نقد سخن به مسائل حاشیه ای و حذف منتقد می پردازید. باز هم افسوس که همین تفکرات در دهه گذشته نه تنها صنعت حمل و نقل بکله اقتصاد کشور را نابود کرده. متاسفانه جنابعالی مسئولیت تربیت نسل جوان را بر عهده داری و اگر نیروی کار آینده هم با این تفکر به بازار بیاید باید فاتحه اقتصاد کشور را خواند.

  • گورباچف 0 0

    مشکل از مدیران بی کفایت نیست جناب اخوان مشکل از ساختار غلطی است که شما را هم پس از دریافت پست یا خانه نشین و منزوی چون حقیر می کند و یا آلوده و بی کفایت مثل سایرین جناب اخوان

  • آرمان بیات 0 0

    سلام صنعت هوانوردی یک صنعت مادر و دانش بنیان است و نه دانش محور بلکه عمل محور باید دیده شود. من به شخصه با اتکا به نجربیات ۱۰ ساله خود در حوزه مشاوره، کارشناسی و تحلیل و البته مطالعه و تحقیق با کلیات نظرات کارشناس نگارنده موافق هستم و موازی کاری موجود و عدم وحدت سازمانی و ساختاری و مدیریتی را چالشی اساسی پیش روی صنعت هوانوردی می بینم. عمده ترین مشکل هوانوردی ما منیت افراد دست اندرکار است که خود را برتر از باقی خدمتگذاران می دانند و در این چندین و چند سال، وحدتی در غالب اتاق یا شورا یا کمسیون یا اتحادیه به معنای واقعی کلمه ندیدم که عزیزان در فضای باز و آزاد فارغ از شخصیت حقیقی و حقوقی حال و گذشته، صرفا نظرات و عقاید خود را مطرح کنند، بلکه این مراجع را صرفا برای رشد و ترقی فردی خود به عنوان یک فرصت می بینند و نه در راستای یک منفعت ملی. هر آنکس که برای دولت چه در مقام مدیر و چه مشاور بتواند بدون دریافت رقمی حق الزحمه فعالیت کند به معنی آن است که در راستای منافع ملت در غالب دولت قدم بر می دارد و اگر نیت خدمت باشد پس فرقی ندارد که در دولت یا بخش خصوصی باشد. ساختار هوانوردی ایران از منظر های متفاوت دچار ضعف است و مادامی که مرکز مطالعات استراتژیک مرتبط با هوانوردی نباشد همچون بدنی است که مغز ندارد. از آقای اخوان درخواست دارم نظرات خود را پیرو نظرات و عقاید آقای منظری بفرمایند و پیشنهاد ایشان را نقد کنند و از نظراتی که منتهی به نقد فردی و نه فکری است، بپرهیزند. ما ایجاد وحدت را برای تحقق یک نقشه راه مشترک بر پایه اصول کشور از شما که چهره ای دانشگاهی هستید انتظار داریم تا ما نیز به عنوان یک شاگرد حقیر یاد بگیریم. قطعا نظرات و عقاید هر کسی در تضاد با دیگر اشخاص هم است و قطعا هر کسی در دوران مسولیت خود مرتکب اشتباهاتی نیز شده است چرا که معصومین تنها خالی از اشتباه هستند پس بهتر است با نیت هدفی ملی که همانا اعتلای هوانوردی نظام جمهوری اسلامی ایران است با یکدیگر در فضایی دوستانه مذاکره و مباحثه کنیم. از طرفی به کار بردن واژه بی دین به یکی از هموطنان ایرانی ما که با کلام مقدس پارسی می نگارد شایسته یک استاد دانشگاه نیست. امیدوارم بنده را بخشیده و دست بنده و امثال من جوان را برای انتقال تجارب علمی و کاربردی خود جهت خدمت به این خاک بفشارید. و پیشنهاد آخر بنده این است که بهترین و ساده ترین راه رسیدن به دلایل چالش امروز، مطالعه و مهندسی معکوس گذشته است. تا گذشته را به خوبی ندانیم نمی توانیم درک کنیم امروز در چه جایگاهی هستیم و اگر امروز را ندانیم برای آینده نمی توانیم چشم اندازی تبیین کنیم. هم از بعد میراثو هم از بعد فرهنگ و هم از بعد انتقال و مدیریت دانش و هم از بعد حفظ تمام دارایی های ارزشمند مادی و معنوی گذشته برای آیندگان، می توانیم هوانوردی ایران را همواره زنده نگاه داریم. در شان من و شما و دیگر عزیزان نیست که جعفر ابوالمعالی موسس دانشکده هواپیمایی در سکوت و غریب به رحمت خدا برود و یا تیمسار رفعت تاثیرگزارترین فرد آموزش فنون پروازی بدون ثبت تاریخ شفاهی آن زمان به سوی خالق آسمان ها بشتابد و یا از آقای اسدالله خان والی اولین رییس سازمان هواپیمایی کشوری پس از انقلاب اسلامی هیچ خبر و آثاری نباشد. به نظر شما برای آیندگان هوانوردی ایران چه کردیم؟ برای آن جوان عاشق پرواز که ۱۰۰ میلیون پول ندارد تا با پرداخت به مراکز تجارتی آموزشی، خلبان شود و به معشوق خود برسد، چه کردیم؟ فقط بیرون گود نشسته ایم و می گوییم لنگش کنید. چرا شما و دیگر بزرگان در این مدت وقت خود را نگذاشتید تا سرمایه گذاران بخش خصوصی را توجیه کنید و سرمایه شان را به سوی هوانوردی هدایت کنید تا افکار مورد بیان خود را در غالب بنگاه های متفاوت هواپیمایی در بخش خصوصی اجرایی نمایید؟ چرا تنها منتظر فرصت خدمت در دولت هستید و هستیم و هستند؟ این چراها سوال هایی است که پاسخ می خواهد. هوانوردی ایران دچار خود تحریمی است. جسارت بنده را ببخشید و البته در کامنتی مطالعه کردم که به هموطن متخصص و غیر متخصصی فرمودید جسارت افشای نام خود را ندارید و بدین منظور بنده آرمان بیات متولد ۲۷ فروردین ۱۳۶۲ در تهران به شماره شناسنامه ۳۴۳۹ از سازمان ثبت احوال جمهوری اسلامی ایران هستم. سال نو مبارک و همواره موفق و متعالی باشید.

  • خرس مهربون 0 0

    نظر من به نظر پدر چپتو، اشپیگل، میشل استرکف، گورباچف و بردار سلیمانی نزدیکتر است البته از درد دل جناب آخوان هم آگاهم ایشان فکر می کند که تنها با تغییر مدیریت چیزی حل میشود اما به نظر من اینچنین نیست مافیای این صنعت بزرگتر از آن چیزیست که ایشان تصور میکند کار به این راحتی ها نیست

  • امیرناصر اخوان - عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر 0 0

    جناب اشکان سلیمانی با سلام و تشکر از نظرات شما، موارد زیر به استحضار میرساند: ۱ - همینکه با نام واقعی کامنت دادید جای تشکر دارد ۲ - اگر جنابعالی به سوابق بنده و جاهای قبلی بنده مراجعه کنید، اینجانب دگم و با مخالفین برخورد نداشته و حتی به منتقیدین خودم جایزه نیز داده ام و از انها پیشتیبانی کرده ام. ۳ - جنابعالی در آژانس هواپیمائی هستید و نمی دانم ایا سابقه کار در صنعت هواپیمائی(سازمان و شرکت فرودگاه ها) دارید؟ اگر به سوابق اکثر معاونین و مدیران ارشد این نهاد ها مراجعه کنید و بعد از ۳۵ سال به عملکرد این دو نهاد ها بنگرید، وضعیت این دو نهاد را ایا مناسب است؟ همه این افراد بنحوی مقصر هستند. من باور دارم اگر منتقدین نباشند کشور رشد نخواهد کرد و تک صدائی در کشور خوب نیست و ما از رشد و توسعه عقب خواهیم ماند. ۴ - من در کامنت خود از حرف انتقادی خرده نگرفتم، بلکه سخننم با معاونین و مدیران سابق هواپیمائیست که اکثر انها متخصصین این صنعت را خسته کرده اند. در زمان مسولیت منفعل بودند. حال که بازنشسته شدند پیشنهاد سازنده می دهند. بعد که به کار بر می گردند هیچگونه نوآوری ندارند و همان رفتار قبلی را دنبال می کنند. شما به چند دوره قبل این دو نهاد بنگرید نشاندهنده این ادعاست. و افرادی از خارج از سازمان منصوب می شوند. اگر معاونین و مدیران ارشد هواپیمائی مناسب بودند خوب آنها را بکار می گرفتند. پس نشان می دهد این مدیران دیگر نواوری ندارند و در اجرا قوی نیستند در خاتمه برای توضیحات بیشتر با نظر بنده لطفا با من تماس بگیرید تا شفاف سازی شود البته خیلی از مسائل را نمی توان روی سایت مطرح کرد.. ۰۹۱۲۱۹۸۵۴۵۸. و برای شما هدیه ای نا قابل به جهت انتقاد از من تهیه کردم اگر قابل بدانید تقدیم خواهم کرد با تشکر

  • حسن فدایی 0 0

    اقای اخوان معذرت میخواهم اشتباه نکنید این دوستان یکسال کارنکرده بیست ونه سال دنباله اشتباهات اصلاف خود بودند. این دوستان با سفارش دوستانشان امدند یکسال کارآموزی نکرده سی سال مدیر بودند و سی سال دوم هم ول کن سازمان که نیستند هیچ هنوز کارچاق کن همان افرادی هستند که ایشان را آوردند. اگر لیست کارچاق کن ها را جهت ملاحظه مطالبه میفرمایید بعد از تعطیلات خدمت رسیده و تقدیم خواهم کرد

  • امیرناصر اخوان - عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر 0 0

    جناب گورباچف شما درست می گویید. ساختار هم اشکال اساسی دارد. ولی مدیر باید با شرط پست قبول کند. مگر مجبور است پست بگیرد. چون شما با ساختار مریض و معیوب پست قبول می کنید بعد شما را با کله می زنند زمین. بنده وقتی پست می گیرم شرط و شروط خود را می گویم اگر قبول نشد پست نمی گیرم. اگر چند مصداق خواستید تلفن بمن بزنید نمونه ها را خواهم گفت. و حتی اگر شرط من را بپذیرند و بعد زیرش بزنند فوری کناره گیری می کنم.

  • دماوندی 0 0

    به نظر من مطالب آقای گورباچف بی دین به گفته آقای اخوان با دین اسلام سازگاری بیشتری دارد تا نظرات دکتر اخوان دیندار بهتر است به جای توهین با منطق جواب بدهید استاد اخوان

  • ناصری 0 0

    یکی از پارامترهای نظام سرمایه داری انباشت سرمایه و آموزش نیروی انسانی متناسب با نوع استراتژیهای کشوری و یا سازمانی است. متاسفانه نه تنها در سازمان هواپیمایی افراد خیلی مجرب را که فقط تجربه دارند و با سیستم های مدیریتی وقت ارتباط دو. ستانه دارند به کار های مدیریتی انتخاب میکنند بلکه در سایر سازمانها همچون سازمان راهداری نیز افراد خیلی مجرب را که سواد روز تحلیل شرایط روز را ندارند نیز به سمت های مدیریتی انتخاب میکنند. بنظر من خسارات این افراد به ساختار اقتصادی کشور عزیرمان که پایه اسلامی دارد از یک دشمن قدر خارجی بیشتر است. وجود معاون حمل و نقل - مدیر تراتزیت و مدیران کل استانی خصوصا مدیران استانهای شمالغرب و مسئولین مرزها همه نشان از این دارد که یک فکر منطقی در رشد جامعه ما در وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد. انشالله دولت تدبیر و امید که فکرهای زیادی و طویلی برای حل مشکلات جامعه دارد زمان را در تصمیمات خود لحاظ کند و تغییر مدیران را در برنامه و اولویت کاری خود قرار دهد. در شرایط فعلی نظام به مدیران با کفایت و آگاه به مسایل روز نیاز دارد نه به داستان سراهای سازمانیها وابسته.

  • امیرناصر اخوان - عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر 0 0

    به همه این افراد که در این سایت قلم می زنند سلام و عرض ادب دارم مثل اینکه هدف من دارد نتیجه می دهد. یعنی کرسی ازاد اندیشی. همه حرف ها و انتقاد خود را به صراحت بزنند. من نیت شروع بحثم این بود که همه مشارکت کنند. اگر من نام خود و سمت خود را می نویسم منظورم بدانید من از کجا هستم و الا شما سروران عزیز همه بزرگوار و در رشته خود استاد هستید. بیاییم بک دیگر توهین نکنیم حرف های سازنده بزنیم و برای صنعت هواپیمائی چاره اندیشی و در نهایت پیشنهاد بدهیم و با این کار نگذاریم صنعت هواپیمائی به دست نامحرمان بیفتد. پیشنهاد من این است چند محور بحثرا مطرح کنیم و روی هر کدام بحثکنیم و نهایتا جمع بندی کنیم. اگر من به اقای گورباچف گفته ام برادر غیر دینی نه توهین کنم بلکه نام گورباچف چون روسی است من فکر کردم ایشان نام مستعار انتخاب کردند. اگر گورباچف مسلمان است من معذرت خواهی می کنم. ضمنا از اقای بیات تشکر می کنم که تذکرات سازنده دادند. لطفا به پیشنهادات من توجه کنید اگر موافق هستید کار را شروع کنیم. من محور های بحثرا دارم اگر مایل بودید مطرح کنم. لطفا افراد بیشتر به بحثبپیوندند

  • 0 0

    جناب آرمان بیات ما ترسو هستیم و اسم نمی گذاریم، اگر فقط میزان تحصیلات خود را(خدا وکیلی) ذکر کنید ما دیگر نیازی به سایز کت و شلوار، دور کمر و … نداریم لطفا افشا کنید ما را سور پراز کنید، التماس مىکنیم،