| کد خبر: 21613 |

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ لزوم تمهیدات ویژه در خصوص فروش بلیت های چارتر

تین نیوز | دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: باید تمهیدی اندیشیده شود که مسافرانی که بلیت های چارتری را خریداری می کنند، نسبت به خالی بودن صندلی های پرواز اطمینان خاطر داشته باشند.

محمدناصر گلدوست در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه در حال حاضر قیمت ها براساس زمان و کلاس پرواز متفاوت است، گفت: ایرلاین ها با سود ناشی از آزادسازی نرخ بلیت، می توانند خدمات بهتری ارائه کنند و ناوگان را از فرسودگی نجات دهند.

وی افزود: آژانس ها می توانند بعضی از پروازها را چارتر کنند و یا قیمت تورها را براساس استقبال مسافران شناور کنند، اما حق متنوع سازی نرخ بلیت های هواپیما را ندارند. برای مثال نرخ بلیت کیش که حدود 200 هزار تومان است، در صورتی که پرواز خالی باشد، آژانس با هماهنگی چارترکنندگان، تصمیم می گیرد قیمت آن را تا 50 هزار تومان کاهش دهد.

گلدوست ادامه داد: با توجه به اینکه شناوری قیمت تورها در اختیار آژانس ها می باشد، نرخ تورها به تعداد مسافر و میزان استقبال از آن بستگی دارد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه ممکن است فروش بلیت های چارتری باعث بروز مشکلاتی شود، گفت: پس از اعلام قیمت چارتر، ممکن است یکباره پرواز پر شود، با این وجود بعضی از اپراتورها به تصور اینکه شاید در پرواز یک یا چند صندلی خالی وجود داشته باشد، اقدام به فروش بلیت می کنند. متاسفانه در چنین شرایطی مسافری که به قصد سفر کاری یا تفریحی و با هزار برنامه ریزی به فرودگاه مراجعه کرده با پرواز پر و بلیت بدون صندلی مواجه می شود.

وی با تاکید بر لزوم تمهیدات ویژه در خصوص بلیت های چارتری گفت: باید تمهیدی در این زمینه اندیشیده شود تا مسافرانی که بلیت های چارتری خریداری می کنند، نسبت به خالی بودن صندلی های پرواز اطمینان خاطر داشته باشند. این اطمینان می تواند در غالب درج هولوگرام یا علامت در بلیت و یا اقدامی از این دست برای مسافر ایجاد شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.