| کد خبر: 169901 |

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی یزد به تین‌نیوز مطرح کرد؛

◄ رقابت مضر میان ایرلاین‌های دولتی و خصوصی

مدیرکل فرودگاه یزد مهم‌ترین دلیل کاهش پروازها در این فرودگاه را ایجاد یک رقابت مضر بین بخش دولتی و خصوصی عنوان کرد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی یزد مهم‌ترین دلیل کاهش پروازها در این فرودگاه را ایجاد یک رقابت مضر بین بخش دولتی و خصوصی عنوان کرد.

عباس محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص دلایل کاهش پروازهای فرودگاه یزد، توضیح داد: برخی از شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را باطل اعلام می‌کنند که دلیل اصلی آن موضوعات فنی و کمبود مسافر است.

وی بابیان اینکه کاهش پروازهای فرودگاه یزد به نقطه‌ای نرسیده است که اکنون ما آن را به عنوان یک بحران در نظر بگیریم، ادامه داد: در حال حاضر شرکت هواپیمایی آتا پروازهای خود را به این فرودگاه افزایش داده است.

مدیرکل فرودگاه یزد از کاهش 10درصدی پروازهای این فرودگاه خبر داد و عنوان کرد: عمده کاهش پروازها در مسیر تهران بوده که دلیل عمده آن کاهش اقبال مردمی است.

او یکی از دلایل عدم استقبال مردم در استفاده از سفرهای هوایی افزایش قیمت بلیت عنوان کرد.

ایجاد رقابت مضر بین ایرلاین‌ها، دلیل اصلی کاهش پروازهاست

محمدی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش پروازها دلیل اصلی افزایش قیمت بلیت بوده است؟ گفت: در خصوص این موضوع نمی‌توان خیلی راحت صحبت کرد، اما آنچه ما در فرودگاه رصد می‌کنیم این را می‌بینیم که یک رقابت مضر بین شرکت‌های بخش دولتی و خصوصی شکل گرفته است که در نهایت به زیان مردم تمام می‌شود.

وی در تکمیل سخنان خود ادامه داد: شرکت‌های دولتی متاسفانه زمان پروازهای خود را برخلاف زمان پروازی‌ فرودگاه و هم‌زمان با یک شرکت خصوصی تنظیم می‌کنند از همین‌رو در کوتاه‌مدت این رقابت به یک رقابت ناعادلانه تبدیل می‌شود چرا که شرکت‌های دولتی از یارانه دولتی استفاده می‌کنند.

شرکت خصوصی بازنده اصلی

مدیرکل فرودگاه یزد گفت: طبیعی است زمانی که این بازی به راه می‌افتد شرکت خصوصی بازنده است و شرکت دولتی هم تا یک مقطعی می‌تواند با نرخ رقابتی گذشته پروازهای خود را ادامه بدهد اما پس از خارج کردن حریف خود اقدام به افزایش نرخ بلیت پروازها می‌کند.

محمدی با بیان اینکه ما به دلایل مختلف نمی‌توانیم با این پدیده مقابله کنیم، تصریح کرد: ما می‌خواهیم از مردم حمایت کنیم اما فشارها اجازه این کار را به ما نمی‌دهد.

وی با تاکید بر این مسئله که در نهایت افزایش قیمت بلیت پس از این پدیده رقابت مضر باعث لغو به یک‌باره پروازها می‌شود، عنوان کرد: باید به این مسئله دقت داشت که شرکت‌های دولتی با توجه به اینکه از یارانه دولتی استفاده می‌کنند نباید با شرکت‌های خصوصی رقابت کنند و از طرف دیگر فرودگاه‌‌ها نیز باید ابزارهای اعمال قدرت داشته باشند تا بتوانند در  راستای حمایت از منافع مردم حرکت کنند.

شرکت‌های دولتی بزرگترین بدهکاران فرودگاه یزد

محمدی ضمن تاکید بر این مسئله که همه فرودگاه‌ها در تلاش هستند تا پروازهای خود را در طول 24 ساعت شبانه‌روز توزیع کنند، گفت: منافع مردم و فرودگاه همواره در راستای یکدیگر است اما متاسفانه ما در عمل نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم همانطور که مطالباتمان را نمی‌توانیم از شرکت‌های دولتی وصول کنیم این موضوع  در حالی است که قانون به‌صراحت عنوان کرده که باید به دنبال وصول مطالباتمان باشیم و سازمان بازرسی هم همواره نسبت به این موضوع اخطار می‌دهد.

او ایرلاین‌های دولتی را بزرگ‌ترین بدهکاران فرودگاه یزد عنوان کرد و گفت: ما در این رابطه با بخش خصوصی مشکل خاصی نداریم.

آمارهای پروازهای فرودگاه یزد

بر اساس گفته مدیرکل فرودگاه یزد، به‌طور متوسط روزانه 10 پرواز در این فرودگاه انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: شرکت‌های هواپیمایی آسمان، آتا، زاگرس، کارون، کاسپین، ایران‌ایر در فرودگاه یزد فعال هستند

محمدی در خصوص مسیرهای پروازی این فرودگاه نیز عنوان کرد: در حال حاضر مسیرهای پروازی فرودگاه یزد به تهران، مشهد، اهواز، عتبات و به‌صورت مورد به خارج از کشور برقرار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد علی 2 0

    ناسلامتی مدیر کل فرودگاهی خبر نداری زاگرس چند ماهه نمیاد اونجا که برادر

  • ناشناس 4 1


    بدبخت ایران ایر همیشه قیمتش ثابت بوده ما پریروز رفتیم تهران با 124 هزار تومن
    ماه پیش با کیش ایر رفتیم 300 هزار تومن
    ای کلک

  • x733 7 0

    کدام پدیده؟ کدام رقابته مضره؟ کدام نقشه ی ایرلاینها؟ تشریف ببرید تو سایت کم ایر افغانستان بین کابل تا قندهار (1 ساعت پرواز) و بزنید ببینید چقدر قیمت میده؟ ضرب در دلار آزاد بکنید (چون برای هزینه ها ی ارزی ایرلاینها ارز دولتی نمی دهند!) ببینید کمتر از 80 / 90 دلار به شما نمیدهد این عشقه اون لاین نیست که این قیمت رو زده؛ انقدر رقابت شدیده که پس از کسر هزینه های یکساعت پرواز اعم از مستقیم و غیر مستقیم و سرمایه ای و غیره انقدر براشون مقدروره" چون سوده ایرلاین عینه بقالی و روزنامه فروشی روی تیراژه نه روی قیمت!!!!!! رضابت مضره و توطئه ای از جایی در کار نیست GDP و درآمد مردم کاسته شده و این شکاف بوجود آمده