| کد خبر: 169821 |

یک کارشناس رسمی دادگستری در صنایع هوایی و فضایی؛

◄ اثبات ادعای خلبان سپهران، نیازمند ارائه مستندات کافی است

یک کارشناس رسمی دادگستری در صنایع هوایی و فضایی موضوع ادعای یک خلبان مبنی بر نادیده‌گیری ایمنی در یک شرکت هواپیمایی را بررسی کرد.

تین نیوز

یک کارشناس رسمی دادگستری در صنایع هوایی و فضایی موضوع ادعای یک خلبان مبنی بر نادیده‌گیری ایمنی در یک شرکت هواپیمایی را بررسی کرد.

علیرضا بحیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص ادعای یکی از خلبانان شرکت هواپیمایی سپهران مبنی بر اینکه در این شرکت ایمنی نقض می‌شود، توضیح داد: در حال حاضر صحبت‌های این خلبان تنها یک ادعا است و از لحاظ قانونی این شخص به این شرکت هواپیمایی اتهام وارد کرده است که باید در دادگاه این ادعا را ثابت کند.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: پس از شکایت این شرکت هواپیمایی از خلبان خود؛ دادگاه در مرحله اول تقاضای کارشناس تک نفره می‌کند تا این ادعا را بررسی کند. در این مرحله این کارشناس یا ادعای این خلبان را تائید و یا رد می‌کند.

بحیرایی در پاسخ به این سوال که اگر خلبان نتواند ادعای خود را ثابت کند، عنوان کرد: در مرحله بعدی  می‌توانند دادگاه دو کارشناس و خلبان کارشناس تک‌نفره بگیرند و شرکت هواپیمایی موظف است اطلاعات لازم را در اختیار کارشناسان قرار دهد

کارشناس رسمی دادگستری در صنایع هوایی و فضایی گفت: در صورت عدم اثبات در این مرحله کارشناس پنج‌نفره گرفته می‌شود و در این مرحله موضوع تعیین و تکلیف خواهد شد.

بحیرایی با بعید قلمداد کردن ادعای خلبان سپهران مبنی‌بر نقص فنی ترمز هواپیما عنوان کرد: براساس دستورالعمل‌ها، خلبان و سایر عوامل عملیات پرواز گزارش‌ها و مستنداتی را در مورد وضعیت فنی و مکانیکی هواپیما، قبل و بعد از پرواز تهیه می‌کنند، این خلبان هم باید برای اثبات ادعای خود مستندات را ارائه کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.