| کد خبر: 164020 |

در اردیبهشت ماه؛

◄ ایران و فرانسه یافته‌های هواپیمای ATR را مقایسه می‌کنند

تیم بررسی سانحه هواپیمای تهران-یاسوج قرار است که یافته‌های خود را در اردیبهشت‌ماه با یکدیگر مقاسیه کنند.

تین نیوز

تیم بررسی ایران و فرانسه در سانحه هواپیمای تهران-یاسوج قرار است که یافته‌های خود را در اردیبهشت‌ماه با یکدیگر مقاسیه کنند.

به گزارش تین‌نیوز، اواسط اسفندماه سال گذشته بود که جعبه سیاه هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان برای بازخوانی اطلاعات به فرانسه ارسال شد که برخی نسبت به آن واکنش نشان دادند و عنوان کردند که آیا سازمان هواپیمایی کشوری و متخصصان توانایی و تخصص لازم برای بازخوانی جعبه سیاه هواپیما را در کشور ندارند.

در همین راستا علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به این موضوع اظهار کرد که استخراج تمام اطلاعات جعبه سیاه نیازمند بررسی‌های فنی و تخصصی توسط بخش‌های مختلف متخصصان صنعت هوانوردی است و فرانسه به‌عنوان کشور سازنده نیز در این زمینه کمک می‌کند.

او توضیح داد: هرچند که اطلاعات جعبه سیاه در داخل قابل‌خواندن است، اما کمک فرانسوی‌ها بستگی به عمق اطلاعاتی است که ما به آن نیازمند داریم تا علت بروز این سانحه هوایی مشخص شود.

در راستای همین موضوع امروز، مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است که تیم فرانسه و ایران قرار است در ماه اردیبهشت یافته‌های خود را با یکدیگر مقایسه می‌کنند.

او افزوده است که به‌محض تهیه گزارش تکمیلی سقوط هواپیمای ای.تی.آر 72 اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان یک پرواز برنامه‌ریزی شده داخلی از مبدأ تهران به مقصد یاسوج بود. در روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ یک فروند هواپیمایATR شرکت هواپیمایی آسمان (EP3704/IRC3704) بعد از ۵۰ دقیقه پرواز از تهران به سمت یاسوج در حوالی سمیرم بعد از اصابت به کوه دنا سقوط کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.