| کد خبر: 162891 |

◄ پرتأخیرترین ایرلاین‌ها در بهمن‌ماه را بشناسید

طبق گزارش بهمن‌ماه سازمان هواپیمایی کشوری شرکت هواپیمایی کارون با داشتن ۶۹ درصد تأخیر در پروازهای خود بالاترین میزان تأخیرها در ماه گذشته را کسب کرده است.

تین نیوز

طبق گزارش بهمن‌ماه سازمان هواپیمایی کشوری شرکت هواپیمایی کارون با داشتن ۶۹ درصد تأخیر در پروازهای خود بالاترین میزان تأخیرها در ماه گذشته را کسب کرده است. این شرکت در بهمن‌ماه از مجموع ۱۷۹ سورتی پرواز ۱۲۴ پرواز را با تأخیر و ۵۵ پرواز (۳۱ درصد) را به‌موقع انجام داده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، پس‌ از این شرکت، شرکت هواپیمایی زاگرس با داشتن ۶۱ درصد تأخیر در پروازها در رتبه دوم تاخیرات پروازی شرکت‌های هواپیمایی قرارگرفته است. زاگرس‌ایر در بهمن‌ماه مجموعاً ۶۸۳ سورتی پرواز انجام داد که ۲۶۳ پرواز (۳۹ درصد) را به‌موقع و ۴۲۰ پرواز را به تأخیر به پایان رسانده است.

دو شرکت قشم‌ایر و ایران‌ایر با داشتن ۵۹ درصد تأخیر در پروازهای ماه گذشته مشترکا در رتبه سوم شرکت‌های هواپیمایی ازنظر تعداد تأخیرها قرار گرفتند.

قشم‌ایر از مجموع ۳۹۷ سورتی پرواز انجام‌شده تنها ۱۶۲ پرواز (۴۱ درصد) را به‌موقع و در ۲۳۵ پرواز مسافران را با تأخیر به مقصد رسانده است. هما نیز در ماه گذشته مجموعاً ۶۸۴ پرواز به مبدأ یا مقصد فرودگاه مهرآباد داشت که تنها ۲۷۹ سوتی پرواز (۴۱ درصد) به‌موقع بود و ۴۰۵ پرواز را با تأخیر به اتمام رسانده است.

در میان شرکت‌های هواپیمایی اعلام‌شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، معراج با داشتن ۲۹ درصد تأخیر رتبه نخست شرکت‌های هواپیمایی از نظر پروازهای به‌موقع را کسب کرده است، این در حالی است که این شرکت از مجموع ۵۵ پروازی که در بهمن‌ماه داشته است ۳۹ پرواز (۷۱ درصد) را در زمان مقرر و ۱۶ پرواز را با تأخیر به پایان رسانده است.

همچنین شرکت هواپیمایی ایران‌ایرتور که در سه ماه اخیر توانسته از میزان تاخیرات پروازی بکاهد با داشتن ۴۳ درصد تأخیر در پروازهای بهمن‌ماه خود رتبه دوم شرکت‌های هواپیمایی را از نظر کم‌تأخیرترین شرکت‌ها کسب کند. این شرکت توانسته از ۲۹۰ پرواز انجام‌شده در بهمن‌ماه ۱۶۵ پرواز خود (۵۷ درصد) را به‌موقع و ۱۲۵ پرواز را دیرتر از زمان مقرر به انجام برساند.

هواپیمایی ساها نیز در ماه گذشته ۴۳ درصد پروازهای خود را با تأخیر به پایان رساند با این تفاوت که تعداد پروازهای این شرکت در ماه گذشته درمجموع ۸۰ سورتی پرواز بود که ۴۶ پرواز (۵۷ درصد) به‌موقع و ۳۴ پرواز (۴۳ درصد) را با تأخیر به پایان رساند.

براساس گزارش اعلامی سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی آسمان در بهمن‌ماه ۹۸۳ سورتی پرواز از مبدأ یا به مقصد مهرآباد داشته است که ۴۵۲ پرواز آن (۴۶ درصد)  به‌موقع و ۵۳۱ پرواز (۵۴ درصد) را با تأخیر انجام داده است که از این نظر در رتبه چهارم نسبت به ایرلاین‌ها قرار می‌گیرد.

بااین‌حال هواپیمایی آسمان درمجموع با داشتن ۱۷ درصد پروازهای تاخیردار نسبت به‌کل پروازهای انجام‌شده در بهمن‌ماه در رتبه نخست تا خیرات پروازی قرارگرفته است.

با بارش برف سنگین در تهران و بسته شدن یک‌روزه فرودگاه مهرآباد بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی نتوانستند پروازهای برنامه‌ریزی‌شده خود را در زمان مقرر انجام دهند. ضمن اینکه مجموع پروازهای انجام‌شده در ماه گذشته، ۵ هزار و ۸۰۷ سورتی پرواز بود که بارش شدید برف در ماه گذشته و بسته شدن فرودگاه مهرآباد سبب شد تا نسبت به ماه قبل از آن (دی‌ماه) که ۶ هزار و ۱۱۰ سورتی پروازی بود، ۳۰۳ سورتی از کل پروازها کم شود.

به نظر می‌رسد تأخیر پروازها در ایرلاین‌های ایرانی تبدیل به یک موضوع بی‌اهمیت شده است. برخی از پروازها با ساعت‌ها تأخیر انجام می‌شود. ایرادات فنی بیشترین دلیل تأخیر پروازها است و بدی آب‌وهوا دیگر دلیل این تأخیرهاست.

درصورتی‌که روند نوسازی ناوگان هوایی کشور روند سریع‌تری داشته باشد شاهد کاهش چشمگیر این تأخیرهای زیان‌بار خواهیم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.