| کد خبر: 162799 |

◄ توضیح سازمان هواپیمایی درباره سقوط هواپیمای ترکیه‌ای

در پی سانحه سقوط یک فروند هواپیمای جت شخصی ترکیه‌ای با کد رجیستری TC-TRB که از شارجه به سمت استانبول از مسیر هوایی UT430 آسمان ایران عبور می‌کرد، سازمان هواپیمایی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

تین نیوز

در پی سانحه سقوط یک فروند هواپیمای جت شخصی ترکیه‌ای با کد رجیستری TC-TRB که از شارجه به سمت استانبول از مسیر هوایی UT430 آسمان ایران عبور می‌کرد، سازمان هواپیمایی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، این پرواز در ساعت 16:59 به‌وقت محلی وارد فضای ایران شده و در حدود ساعت 18:09 به‌وقت محلی دچار سانحه گردید.

براساس مکالمات خلبان پرواز با مرکز کنترل فضای کشور خلبان به علت بروز مشکل فنی درخواست کاهش ارتفاع کرده که در حین کاهش ارتفاع در حدود 32 هزار پایی ضمن افت شدید سرعت از صفحه رادار محو شد. براساس اطلاعات دریافتی از شرکت بهره‌بردار ترک، این هواپیما دارای 3  خدمه پروازی و هشت مسافر بوده است. ملیت دو نفر از مسافرین اسپانیایی و بقیه سرنشینان تبعه کشور ترکیه هستند.

همکاری دو سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ترکیه در خصوص بررسی سانحه از دقایق اولیه آغاز و هماهنگی‌های لازم در خصوص جستجو و نجات توسط سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته است. مسئولیت بررسی سانحه با توجه به مقررات بین‌المللی با سازمان هواپیمایی کشوری ایران هست و کشورهای ترکیه به‌عنوان محل ثبت هواپیما و کانادا به‌عنوان طراح و سازنده هواپیما می‌توانند درخواست همکاری درروند بررسی سانحه را مطابق کنوانسیون شیکاگو و ضمایم آن ارائه نمایند.

به نوشته روزنامه «حریت»  این جت شخصی متعلق به مینا باشاران، دختر سرمایه‌گذار معروف ترکیه‌ای و صاحب نمایندگی «رنو» در این کشور بوده که به همراه دوستان خود از شارجه به سمت استانبول حرکت می‌کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.