| کد خبر: 148094 |

محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهاى هواپیمایى

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایى کشورى از محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهاى هواپیمایى خبرداد.

تین نیوز
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایى کشورى از محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهاى هواپیمایى خبرداد.

به گزارش تین‌نیز به نقل از روابط عمومی سازمان  هواپیمایی کشوری، محمدجواد تقوایى در هفدهمین جلسه ماهانه معاونین و مدیران شرکتهاى هواپیمایى با معاونت استاندارد پرواز و مدیران ذیربط این سازمان، ضمن اعلام این خبر گفت: در حال بررسى و تدوین مقررات جدیدى جهت ایجاد محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهاى هواپیمایى هستیم چرا که تنوع تایپ می تواند مشکلات بسیارى در ساختار مدیریتی و تامین ایمنی و کیفیت شرکت های هواپیمایی ایجاد کرده و فرآیندهای مهندسى و تعمیرات، لجستیک و تضمین مرغوبیت و بازرگانى شرکت هواپیمایى را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ضمن اشاره به خطرات و مشکلات تنوع تایپ هواپیما گفت: بعضاً مشاهده مى شود شرکتى ٨ فروند هواپیما دارد از ٥ تایپ متفاوت، که خود معضل بزرگیست در این خصوص در صدد هستیم که براساس دستورالعمل جدید تنوع تایپ را متناسب با تعداد ناوگان یک شرکت محدود کنیم. بدین ترتیب شرکت های هواپیمایی فعال و در شرف تاسیس باید در روند برنامه ریزی فعالیت های و توسعه ناوگان خود به این مهم توجه داشته باشند.

تقوایی از معلق شدن مجوز بهره بردارى خطوط هواپیمایى در صورت عدم اثربخشى نظام کیفى و ایمنى آنها خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت نقش مدیران کیفی و ایمنی گفت: در برخی موارد شاهدیم که به موضوع ایمنى و تضمین مرغوبیت در خطوط هوایى توجه شایسته نمی شود و مدیران کیفى و ایمنى باید به عنوان بازوی مدیرعامل شرکت هواپیمایى باشند و بهبود مستمر در سیستم کیفى مشخص کننده وضعیت خط هوایى خواهد بود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایى کشورى افزود: در صورت عدم اثربخشى سیستم تضمین مرغوبیت و ایمنى، یافته سطح١ به شرکت هواپیمایى گرفته شده و بلافاصله عملیات پروازى آن متوقف و تعلیق خواهد شد.

سپس مجید حسنلو قائم مقام معاون استاندارد پرواز، در خصوص اهمیت نظام ایمنى و تضمین کیفیت مطابق مقررات CAO.IRI AIR OPS توضیحاتى را ارائه داد و بر سطح١ بودن یافته ى عدم اثربخشى نظام کیفى تأکید کرد.

وی با بیان اینکه یافته سطح١ به این مفهوم است که هر عدم تطابق جدى با مقررات که حتما ایمنى پرواز را به خطر مى اندازد و مطمئناً ریسک خطر آن در سطح غیر قابل قبول است، افزود: هر شرکتى که تضمین مرغوبیت (کیفى) آن تأثیرگذار و بهبود پذیر نباشد، مشمول یافته سطح١ است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.