| کد خبر: 138970 |

واکنش سازمان هواپیمایی کشوری به یک خبر

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیماهای وارد شده به کشور نو بوده و کهنه نیست.

تین نیوز

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیماهای وارد شده به کشور نو بوده و کهنه نیست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده در پاسخ به خبر منتشر شده در یکی از خبرگزاری های رسمی کشور مبنی بر "هواپیماهای جدیدخریداری شده دست دوم هستند/ علت تاخیر پروازها نبود قطعات است" اظهارداشت: چنانچه مقصود خبرگزاری مذکور که اقدام به انتشار خبر فوق کرده است، هواپیماهای خریداری شده توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران باشد، ذکر این نکته جهت تنویر افکار عمومی ضروری است که این هواپیماها نو بوده و کهنه نیست.

وی افزود: و چنانچه مقصود خرید هواپیماهای دست دوم توسط سایر شرکت هایی هواپیمایی است باید گفت ورود هواپیماهای دست دوم به کشور همچون سایر شرکت های هواپیمایی در دنیا ممنوع نیست.

جعفرزاده اظهارداشت: مهمترین اصل برای ورود هواپیما به کشور رعایت ضوابط و مقررات تعیین شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری از جمله سن، ایمنی و ... است که شرکتهای هواپیمایی باید به آن توجه داشته باشند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی از جمله وضعیت جوی، دمای بالای هوا (براساس مقررات باید هواپیماها با وزن کمتری پرواز کنند)، نقص فنی هواپیما، عملیات شرکت و عوامل فرودگاهی و عدم توازن تقاضاهای این بخش با صندلی پرواز موجود در امر تاخیرات پروازی دخیل است به همین منظور طرح توسعه ناوگان یکی از محورهای مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص زمین گیری برخی از هواپیماها نیز ذکر این نکته ضروری است که بکارگیری یا عدم استفاده از این هواپیماها براساس صرفه و صلاح اقتصادی انجام می شود، بنابراین شرکت های هواپیمایی ضمن رعایت اصول و مقررات مورد تاکید سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به بکارگیری و یا زمین گیری ناوگان خود اقدام می کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.