| کد خبر: 138920 |

گسترش مقررات و استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری متناسب با شرایط روز دنیا

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری، از مرتفع شدن خلا قوانین و مقررات در بخش استاندارد پرواز سازمان خبر داد و گفت: مقررات و استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری متناسب با شرایط روز دنیا گسترش یافته است.

تین نیوز

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری، از مرتفع شدن خلا قوانین و مقررات در بخش استاندارد پرواز سازمان خبر داد و گفت: مقررات و استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری متناسب با شرایط روز دنیا گسترش یافته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، محمد جواد تقوایی در هفتمین جلسه معاونان فنی، عملیاتی و مسئولان نظام های ایمنی و کیفی شرکت های هواپیمایی با مدیران و مسئولان استاندارد پرواز سازمان که به منظور بررسی مقرارت ارزیابی و تایید صلاحیت خدمه پرواز (Aircrew) برگزار شد گفت: در این جلسه برخی مشکلات و عدم آمادگی زمینه های اجرای مقررات مذکور مورد بازنگری و هم اندیشی قرار گرفت.

به گفته وی در این جلسه که مدیران مدارس خلبانی نیز حضور داشتند، موارد بسیار مهمی از جمله ضرورت اخذ Frozen ATPL توسط خلبانان قبل از صدور مجوز پروازی در شرکت های هواپیمایی و همچنین انجام آموزش ها براساس مقررات و استانداردهای جدید مورد تاکید قرار گرفت.

تقوایی با اشاره به اینکه مقرارت و استانداردها به عنوان ابزار و معیار هدایت نظم دهی و نظارت صنعت هوانوردی کشور باید به طور مداوم و متناسب با نیازها و شرایط حاکم بر صنعت مورد پایش و اصلاح قرار گیرد گفت: با تلاش های صورت گرفته امروز در سطح نظارتی و ایمنی صنعت خلاء مقرراتی نداریم و بدین ترتیب از تصمیم گیری ها و تفسیرهای سلیقه ای مبرا خواهیم بود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری افزود: با گشایشی که امروز در صنعت صورت گرفته انتظارات افزایش یافته و به صورت جدی در معرض قضاوت های داخلی و نهادهای نظارتی قرار داریم و لذا باید در اجرای مقررات تلاش کنیم از سطح وارد عمق شده برهمین اساس در برخی موارد با هدف بهبود عملکرد و ارتقای ایمنی محدودیت هایی از طرف سازمان برای برخی شرکت ها و افراد صورت می گیرد و حتی این ارزیابی ها و ممیزیها تشدید و با دقت بیشتری پیگیری می شود.

تقوایی تصریح کرد: بنابراین چنانچه کمبود، غفلت یا انحرافی مشاهده شود مصالحه ای از طرف سازمان صورت نخواهد گرفت چرا که مصلحت مردم و صنعت در اولویت قرار دارد.

وی در ادامه این مراسم از به روز شدن فرآیند انتخاب و تعیین ممتحنین سازمان  هواپیمایی کشوری خبرداد و ضمن اظهارامیدواری نسبت به توجه بیشتر به ایمنی و نظام کیفی اظهارداشت: آموزش و ارزیابی شایستگی نیز که از نظر آموزش، مدارک، تجارب، به روز بودن باید هم در شرکتها مورد توجه بیشتر قرار گیرد و هم در ارزیابی سازمان هواپیمایی کشوری از شرکت ها مطالبه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.