| کد خبر: 13491 |

معاون سابق هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور در گفتگو با تین نیوز

◄ رفع تحریم ها تا کنون تاثیر مثبتی در نوسازی ناوگان هوایی نداشته است

تین نیوز | معاون سابق هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه تاکنون رفع تحریم ها تاثیر مثبتی در نوسازی ناوگان هوایی نداشته، گفت: شرکت های هواپیمایی همچنان در تامین قطعات هواپیما با مشکل مواجه هستند. 
 
علیرضا منظری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه حدود 250 فروند هواپیما با عمر متوسط 22 تا 23 سال در کشور وجود دارد افزود: 40 درصد این هواپیماها به دلیل نبودن قطعات، زمین گیر شده و نمی توانند فعالیت داشته باشند. 
 
وی افزود: یکی از مهم ترین دلایل زمین گیر شدن این هواپیماها عدم توانایی در تامین قطعات است. 
 
معاون سابق هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور، با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی همچنان در تامین قطعات هواپیما با مشکل مواجه هستند اظهار کرد: علاوه بر مشکلات فراوانی که در زمینه گمرک و واردات قطعات وجود دارد، بحث تامین اعتبار هم بسیار حائز اهمیت است. 
 
وی تصریح کرد: از آنجا که تامین اعتبار از مجاری رسمی انجام نمی شود  و باید تحریم ها را دور زد، پروسه تامین قطعات، کاری زمان بر است و باعث افزایش هزینه های شرکت های هواپیمایی می شود. 
 
منظری اظهار کرد: طولانی شدن پروسه تامین قطعات، باعث غیرفعال شدن هواپیماها و کاهش پروازها می شود.
 
وی با بیان اینکه قطعا كاهش محدوديت‌ها به توسعه صنعت حمل‌ونقل هوايي كمك خواهد كرد، تصریح کرد: علیرغم رفع تحریم ها هنوز برای تامین اعتبار از روش های جدید استفاده نمی شود و شرکت های هواپیمایی نمی توانند به قطعات دسترسی داشته باشند، لذا تاثیر مثبتی در نوسازی ناوگان هوایی مشاهده نشده است. 
 
این کارشناس باسابقه حوزه هوایی افزود: با توجه به تحریم ها طبیعی است که شرکت های هواپیمایی نمی توانند هواپیماهای مورد نیازشان را در اختیار داشته باشند. در چنین شرایطی نظام مدیریت این شرکت ها عقب مانده و نمی توانند محاسبات دقیقی بر انجام فعالیت ها داشته باشند.

منظری در پایان تصریح کرد: برآیند موارد فوق، تاخیر در پروازها، عدم خدمت رسانی مناسب به مشتریان و در نهایت نارضایتی از مسافرت های هوایی در کشور است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.