| کد خبر: 134825 |

روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

تکذیب افزایش ۲۰درصدی قیمت بلیت هواپیما از اول تیر

مدیرروابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما بدون نظارت این سازمان را رد کرد.

تین نیوز

مدیرروابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما بدون نظارت این سازمان را رد کرد.

 

به گزارش تسنیم، رضا جعفرزاده با اشاره به تصمیم شورای عالی هواپیمایی مبنی بر آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما و شبکه پروازی در پروازهای داخلی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری نرخ تکلیفی ندارد اما نظارت دارد بنا براین طرح افزایش قیمت بلیت هواپیما به گونه ای که مطرح شده است، موضوعیت ندارد.

 

 وی گفت: نرخ بلیت هواپیما بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما الزاماً به معنای افزایش قیمت ها نیست، همانطور که در بسیاری از مواقع شاهد ارائه نرخ بلیت هواپیما پایین تر از نرخ های متعارف هستیم.


 مدیرروابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: نرخ بلیت هواپیما بر مبنای کلاس نرخی است که شرکت های هواپیمایی اعلام می کنند و در سایت آن شرکت ها منتشر می شود.


 جعفرزاده با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری در درجه اول ایرلاین ها را مسئول چگونگی توزیع بلیت های خود می داند ، ادامه داد: متقاضیان بلیت هواپیما می توانند برای اعتبارسنجی از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری www.cao.ir و انجمن شرکت های هواپیمایی به نشانی www.aira.ir از اعتبار بلیت خود اطمینان حاصل کنند.


 وی با اشاره به شروع تعطیلات تابستان وافزایش تقاضا برای استفاده از بخش هوایی گفت: به متقاضیان توصیه می شود برای تهیه بلیت هواپیما به مراکز و دفاتر معتبر و دارای مجوز مراجعه کنند.
 بنابراین گزارش گفته شده است که ایرلاین های داخلی قصد دارند دور از چشم دستگاه های نظارتی و بدون تصویب سازمان هواپیمایی کشوری از اول تیرماه و با شروع مسافرت های تابستانی بصورت ناگهانی قیمتهای خود را 20 درصد افزایش دهند.


این در حالی است که در سال گذشته نرخ تورم به زیر 100 درصد کاهش یافته و خدمات مسافری ایرلاین ها هم افزایش پیدا نکرده و ناوگانها هم همان ناوگانهای سابق هستند و شاهد هیچگونه افزایش در حوزه قیمت سوخت یا عوارض فرودگاهی و خدمات فرودگاهی نیستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.