| کد خبر: 103858 |

◄ روی خوش «صنعت هوایی» به بیکاران متخصص

تین‌نیوز| هجمه سنگین تقاضا برای ورود به بازار کار، هرساله با خروج بخشی از فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌ها و پیوستن آنها به جمع متقاضیان کار، عمیق‌تر می‌شود؛ طبق آخرین آمار 2 میلیون و 500 هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد و مرجع رسمی آمارهای مرکز آمار ایران از بیکاری 11 میلیون نفری در صورت عدم تحقق برنامه‌ها تا سال 1400 خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در آن  جوانان تحصیل‌ کرده اما بیکار دارد صنعت هوایی است، که بخشی از آن برمی‌گردد به تحریم‌های سی ساله صنعت هوایی که موجب بیکاری یا مهاجرت متخصصان این رشته به خارج از کشور شده بود.

طبق آمارهایی که سال گذشته مطرح شد، یک هزار و 500 خلبان بیکار بعد از پرداخت هزینه‌ای معادل یکصد میلیون تومان اکنون در صف انتظار برای پرواز هستند و از طرفی دیگر نوسازی ناوگان و خرید هواپیماهای جدید این افراد را شاید کمی امیدوارتر از گذشته کند.

ایرلاین‌ها علت اصلی اینکه زیاد روی خوشی به جذب کردن خلبانان جوان و تازه کار ندارند به علت تجربه است؛ آنها معتقدند با توجه به فرسودگی هواپیماها نیازمند خلبانان با تجربه هستیم.

برای مثال، دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری به عنوان قدیمی‌ترین مرکز آموزش عالی و تأمین‌نیروی انسانی ماهر صنعت هوایی و فرودگاهی ایران به‌شمار می‌رود که همیشه دغدغه جذب دانشجویان این دانشگاه در صنعت را داشته است که در سال‌های اخیر دانشجویان کار بسیار سختی را برای جذب در بازار کار را دارند.

اما پس از برجام و نوسازی ناوگان متخصصان و تحصیل‌کنندگان این صنعت کمی امیدوارتر شده‌اند؛ در همین راستا حدود یک هفته‌ی گذشته، رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران از امضای تفاهم‌نامه با دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری به منظور جذب فارغ‌التحصیلان در ایرلاین‌های منطقه‌ای و اشتغال در صنایع هوایی خبر داد.

حسن کرباسی در این رابطه گفته است بر اساس این تفاهم‌نامه به دنبال این هستیم که در ایرلاین‌های منطقه امکان جذب و به کارگیری نیروهای کار ایرانی را به وجود آوریم و با توجه به تعداد بالای فارغ التحصیلان خود در بخش‌های مهندسی هواپیما وعلاقمندی آ‌نها به اعزام و اشتغال در صنایع و خطوط هوایی خارجی، در بازار کار بین‌الملل برای آنها فرصت شغلی ایجاد کنیم.

این تفاهم‌نامه زمینه اعزام فارغ التحصیلان دوره‌های آموزشی آزاد تخصصی و مهارتی و مازاد بر نیاز داخلی صنعت هوانوردی کشور را فراهم می‌کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.