| کد خبر: 85390 |

◄ اخبار جاده‌ای در هفته گذشته / از امتداد رکود اقتصادی کشور تا سال ۹۷ تا دلایل تجمع رانندگان در پایانه بندرعباس

تین‌نیوز | هفته گذشته تعدادی از رانندگان حمل بار در پایانه بندرعباس برای اعتراض به وضعیت توزیع بار تجمع کردند که پس از پیگیری، مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان هرمزگان دلیل این تجمع را تحریک رانندگان از سوی دو فرد ناشناس عنوان کرد و رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان جاده‌ای کشور عنوان کرد:طبق قانون، خودرو تحت مالکیت شرکت‌ها، می‌توانند بدون نوبت بارگیری کنند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز در هفته گذشته شاهد وقوع سیل و باران شدید در بسیاری از استان از جمله جنوب غرب کشور بودیم که تلاش بی‌وقفه راهداران همچنان برای بازگشایی راه‌ها ادامه دارد. لذا در هفته جاری بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

نتایج اولین جلسه کارگروه آسفالت وزارت راه و شهرسازی در سال 95
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولین جلسه کارگروه آسفالت در سال 95 گفت: اگرچه استاندارد تولید قیر و آسفالت نسبت به گذشته بهبود قابل ‌ملاحظه‌ای داشت، اما گزارش‌های ارائه شده در جلسه رضایت‌بخش نبود.

سید حسین میرشفیع با توجه به درخواست بسیاری از کارخانه‌های تولیدکننده قیر مبنی بر تائید تولیدات آن‌ها و راهکار اتخاذشده از سوی کارگروه بیان داشت: در فرآیند جدید متقاضیان برای درخواست بازرسی به‌طور مستقیم به دفتر ارزیابی مستقر در معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی مراجعه می‌کنند و سپس نتیجه بازرسی به کارگروه اعلام می‌شود.

امتداد رکود اقتصادی ایران تا سال 97
فاطمه دانشور با اشاره به بحران بی‌باری ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور و پیش‌بینی‌هایی در خصوص بهبود وضعیت در آبان 95 اظهار داشت: بی‌باری در کشور مستلزم رونق اقتصادی است و هم‌اکنون تمام بخش‌های اقتصادی کشور درگیر رکود هستند. اما بسیاری از دست‌اندرکاران حوزه اقتصاد در گفت‌وگو با بنده، خوش‌بینانه‌ترین زمان خروج از رکود اقتصادی را سال 97 عنوان کرده‌اند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: بخش معدن نیز در رکود کامل به سر می‌برد و بیش از 90 درصد معادن سنگ‌آهن در حالت تعطیل و نیمه تعطیل هستند زیرا استخراج صورت نمی‌گیرد و فقط عده‌ای خاص که از معادن دولتی خرید ارزان‌قیمت دارند به کار می‌پردازند.

بررسی مشکلات کامیون‌های ایرانی در قلمرو ترکیه
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل و جاده‌ای در خلال بیست و پنجمین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران-ترکیه به مشکلات مربوط به کامیون‌های ایرانی در خاک ترکیه به ویژه محور آنکارا-ارزوم، ارزوم-گوربلاغ و مرز بازرگان با مسئولان کشور ترکیه بحث و گفت‌وگو کرد.

هنجنین در استان آغري به اتفاق مديركل گمرك تركيه از مرز گوربلاغ تركيه و بازرگان جمهوری اسلامي ايران بازديد کردند و از نحوه تأمين سوخت ناوگان ترانزيتي و دوجانبه، رویه‌های ورود و خروج كاميون در مرز گوربلاغ – بازرگان و ساير مسائل ديدار به عمل آمد و مشكلات مربوط به تردد از طريق مرزهای بازرگان – گوربلاغ مورد توجه قرار گرفت تا با تعاملات فی‌مابین دو كشور نسبت به رفع آن‌ها اقدام گردد.

بازدید ایتالیایی‌ها از آزادراه تهران-پردیس
مسئولان شركت امور آزادراه‌های ایتالیا با همراهی مدیركل، معاونان و كارشناسان دفتر نظارت بر بهره‌برداری از آزادراه‌ها و تعدادی از كارشناسان دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی از آزادراه تهران-پردیس بازدید كردند.

 استار اسه قائم‌مقام شركت امور آزادراه‌های عوارضی ایتالیا (آتلانتیا) با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های مالی و فنی مناسب ارتقای شیوه‌های اخذ درآمد و بهره‌برداری از آزادراه‌ها، همچنین امنیت مراكز جمع‌آوری وجوه، دریافتی، تصریح كرد: روند ساخت و بهره‌برداری از آزادراه‌ها در ایران، چشم‌انداز بسیار امیدوار كننده‌ای دارد و مسئولان دو كشور، به شکل بسیار اثربخشی می‌توانند تجارب خود را در اختیار دیگران قرار داده و زمینه همكاری مشترك دو كشور در این بخش توسعه پیدا كند.

کامیون‌های شرکت مالک محدودیت نوبت بارگیری ندارند
رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان جاده‌ای کشور با اشاره به تجمع و اعتراض رانندگان در برخی پایانه‌های کشور ازجمله بندرعباس در خصوص عدم رعایت نوبت اظهار داشت: امکان ندارد، باری در سالن اعلام بار بدون نوبت خارج شود؛ اما طبق قانون خودرو تحت مالکیت شرکت‌ها، می‌توانند بدون نوبت بارگیری کنند.

محمد خان‌بلوکی خاطرنشان کرد: رانندگان حاضر در اتفاقات پایانه بندرعباس در صحبت تلفنی با بنده نام مدیر شرکتی را عنوان کردند که بخشی از تحرکات از سوی وی خط داده می‌شد؛ اما به امید خدا بسیاری از رانندگان متوجه بامبول‌های افراد سودجو شدند و باقی مسائل با همکاری مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان هرمزگان برطرف خواهد شد.

دلایل اعتراض و تجمع رانندگان در پایانه بندرعباس
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان هرمزگان با اشاره به اعتراض و تجمع تعدادی از رانندگان در پایانه بندرعباس گفت: طی سه روز اخیر فرایند حمل بار بدون مشکل انجام شده و فردی که سایر رانندگان را تحریک کرد از طریق مراجع قضایی شناسایی و مورد پیگیرد قانونی قرار دارد.

علیرضا مجرد با بیان اینکه «انتظار رانندگان مبنی بر کاهش خواب و افزایش بار است» تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فقط متولی جابجایی بار است و مسئولیتی برای تامین کالا ندارد.



 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.