| کد خبر: 84645 |

◄ واکنش معترضان به اظهارات مدیرکل پایانه‌های هرمزگان

تین‌نیوز | نظرات مندرج تحت خبر «دلایل اعتراض و تجمع رانندگان در پایانه بندرعباس» حاکی از جو بی‌اعتمادی میان رانندگان و شرکت‌ها بر سر توزیع بار است. زیرا رانندگان نحوه توزیع بار از طریق شرکت‌های بومی را مشکل اصلی می‌دانند و مسئولان استانی ادامه روند کمبود بار در کشور را چالش کشور می‌خوانند.

 چندی پیش یکی از رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص اتفاقات اخیر پایانه بندرعباس به خبرنگار تین‌نیوز گفت: عده‌ای از رانندگان به منظور اعتراض نسبت به وضعیت نابسمان بار مقابل اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان هرمزگان تجمع کرده‌اند و طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار ملاقات با امام جمعه بندرعباس و مسئولان استانداری هرمزگان گذاشته شده‌است.

در همین راستا و بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده علیرضا مجرد مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان هرمزگان به خبرنگار تین‌نیوز بیان داشت: در تاریخ 18 فروردین فردی بدون داشتن مدارک معتبر رانندگی به همراه برادر خویش درخواست اخذ مجوز بارگیری داشتند. پس از احراز عدم صلاحیت وی از سوی کارشناسان، آن‌ها دست به تحریک سایر رانندگان برای عدم اخذ بار از سالن اعلام بار داخل پایانه زدند؛ اما برخلاف میل و خواسته آن‌ها در سه روز گذشته بدون هیچ‌گونه اخلالی بار از طریق شرکت‌ها به رانندگان عرضه می‌شود.

وی در ادامه مشکل اصلی حمل‌ونقل کشور را نبود بار عنوان کرد و گفت: علاوه برافزایش خواب کامیون در 20 روز تعطیلات نوروزی 95، میزان بار در شهر بندرعباس در سال 94 نسبت به مدت مشابه سال 93 بیش از 30 درصد کاهش داشت به‌طوری‌که فقط در اسفندماه 94 نسبت به مدت مشابه سال 93 شاهد کاهش 11 درصدی صدور بارنامه بودیم. به همین خاطر کاهش میزان بار موجب افزایش ورودی کامیون‌ها و توقف آن‌ها در صف انتظار اخذ بار می‌شود.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان هرمزگان در ادامه با اشاره به افزایش یک هزار دستگاه کامیون‌ ورودی به پایانه بندرعباس در شش‌ماهه دوم سال 94 نسبت به شش‌ماهه اول در روز گفت: به دلیل شرایط جوی سرد و بارانی در اغلب استان‌های کشور در اواخر سال گذشته تعداد مراجعین به پایانه بندرعباس جهت اخذ بار از دو هزار و 700 دستگاه در روز به سه هزار و 700 دستگاه کامیون افزایش یافت.

به گفته وی خواب کامیون‌های کفی که از تقاضای بالایی در بندرعباس برخوردار هستند به 15 روز رسیده است.

اما پس از انتشار خبر، کاربران بسیاری علاوه بر مشاهده آن اقدام به درج نظرات خود در این مورد کردند که بنا بر مسائل اخلاقی و ملاحظات رسانه‌ای گزیده‌ای از مجموع نظرات را در زیر می‌خوانید.

1- با سلام خدمت کلیه دوستان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای، علت اصلی اعتراض رانندگان در پایانه بندرعباس تقسیم ناعادلانه بار است، به‌طوری‌که با اتخاذ تصمیمات غلط و نادرست مدیران سازمان کامیون‌هایی که به گفته آنان بومی منطقه هرمزگان و ملکی شرکت‌های حمل‌ونقل تازه تأسیس از مزایای بسیار بیشتر نسبت به کلیه رانندگان که از سرتاسر ایران به بندرعباس مراجعه می‌کنند برخوردار هستند، به‌طوری‌که کامیون‌های به گفته آنان بومی بدون نیاز به‌نوبت بارگیری می‌توانند بارگیری کنند و بقیه ملت ایران باید 15 روز در صف انتظار بار باشند، بدین ترتیب یک کامیون بومی در یک ماه می‌تواند به‌طور میانگین هشت سرویس بار جابه‌جا کند که اگر میانگین هر سرویس را سه میلیون در نظر بگیریم در ماه حدود 24 میلیون کارکرد دارند، حال اینکه کلیه هم‌وطنان که از سرتاسر ایران به بندرعباس مراجع می‌کنند در ماه یک یا دو سرویس می‌توانند بار جابه‌جا کنند! این است علت اصلی اعتراض ایرانیانی که به پایانه بندرعباس مراجعه می‌کنند.

2- اولاً من از 22 اسفند در بندرعباس نوبت گرفتم و هنوز نوبتم نشده دوماً کسری بار علتش این‌که تمامی بارها  از طریق  اعلام بار انجام نمی‌شود. شرکت‌ها مستقیماً بدون اینکه بار به اعلام بار بره به راننده می‌دهد و این باعث افزایش زمان انتظار برای دریافت بار شده!  بهترِ برید با چند راننده که به قول آقای رئیس تحریک نمی‌شوند مصاحبه کنید.

3- علت بی‌عدالتی در توزیع بار بین کامیون‌ها است که آقای [....] بار را زیر کرایه مصوب به رانندگان بی‌انظباط و بومی می‌دهد. خداوند قضاوت کند و در شرکت خودش یا فامیلش بارنامه می‌شود.

4- دیگر کار از این حرف‌ها گذشته مشکل اصلی ما رانندگان این است که بیش از 100 شرکت در بندرعباس قرار دارد و هر شرکت 10 تا 20 کامیون خرید کرده‌اند و بار را به ماشین‌های خودشان می‌دهند چرا کامیون‌های شرکت‌های مثل ما نمي‌آید؟
باید از پایانه بار باید برن و حق ما رو پایمال می‌کنند یا کامیون‌های شرکت‌ها باید بیان سالن اعلام بار و طبق نوبت مثل بقیه بار بگیرند یا اینکه پايانه به‌کل منحل بشود و هرکسی از طریق دلالی بار بگيرد چرا ریس سازمان حمل‌ونقل با اینکه می‌داند مشکل رانندگان چیست، دست ميگذارد روی چیز دیگری اگه واقعا راست می‌گوید؟

6- آقای [....]، در حال حاضر خواب بندر شده 30 روز، بعد سال 93 در ماه 35 هزار ماشین نوبت می زدن، حالا رسیده به 25 هزار چرا به چه دلیل تمام کارمندان پایانه بندرعباس هر کدام دو تا سه دستگاه کامیون دارن، باربری ها هر کدام 10 دستگاه ماشین دارن شما چند دستگاه ماشین دارید؟ خدا داند.

البته باید توجه داشت که مطالب فوق تنها نظر کاربرانی است که تحت عنوان راننده یا معترضان از دید خود به مساله توزیع بار در پایانه بندرعباس نگاه کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد کاهش حجم بار برای حمل در کشور به چالشی بزرگ تبدیل شده که نیازمند همکاری و هماهنگی بخش‌های خصوصی و دولتی است. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    با سلام به نظر شما گفته های مسئولین پایانه که صد در صد یک طرفه است باید ملاک باشد. یا صحبتهای هزاران راننده زحمت کش جاده که چند ساله در مقابل این همه بی عدالتی دارن دست وپنجه نرم میکنند و تحمل میکنند؟ کجای دنیا اینگونه برای این شغل ارزش قاعلند که ما هستیم یعنی آخر بی عدالتی در تامیین اجتماعی، شخصیت شغلی، پایمال شدن همه حاصل دسترنجمان توسط افراد صاحب نفوذ تحمل فرسوده بودن کامیونها. قیمت گزاف و گران کامیون داران، نبودن هیچ گونه سوبسید دولتی. وتحمل تمامی هزینه های گران و کمرشکن و سودهای بالای بانکی. هزاران چیز دیگر. کدام راباید باور کرد؟ قضاوت با شما.

  • محمد 0 0

    سلام من راننده بومی بندرعباس هستم مشکلات اصلی پایانه بندرعباس: ۱ -{…} ریشه ای در انجمن صنفی، مسئولین پایانه ها، کارکنان باربری ها از مافوق تا کارمند خرد ۲ - توزیع بار خارج از سیستم اعلام بار توسط شرکت ها بخاطر سود بالا در فروش بار(در یک جمله{…} پنهان در سراسر کشور برای برچیدن تابلوهای اعلام بار و توزیع بار از طریق{…})

  • 0 0

    وقتی ریس انجمن صنفی کل کشور آقای{…} میگه این بامبولا را دو تا راننده درست کردن دیگه تکلیف ما راننده ها معلومه. دیگه این حرف معلوم میشه که این رانت خواریها تا تهران آلوده شده و دیگه کسی جوابگو نیست. وقتی{…} تو رانت خواری دست دارن ینی تکلیف ما معلومه

  • مجید 0 0

    تمامه شرکت های حمل و نقل بندر عباس بارها رو بی نوبت رد میکنند و درقبالش پول میگیرن. و هیچ کامیونی هم در مالکیت واقعی خود ندارند و فقط از ماشینهای متعلق به رانندگان تحت پوشش شرکت خود میگیرن و بی نوبت بهشون بار میدن با کرایه کمتر.

  • هم صنف 0 0

    باید بررسی کرد این روند از چه وقت ایجاد شده است!!!!

  • مهدی 0 0

    وجود سالنهای اعلان بار یعنی تقسیم وتوزیع عادلانه بار وعدم وجود این سالنها باعثبی عدالتی و هرج ومرج خواهد شد