| کد خبر: 79489 |

◄ اخبار جاده ای در هفته گذشته / از دو مشکل اصلی کریدورهای ترانزیتی تا آخرین مصوبه حمل و نقلی مجلس نهم

تین نیوز| دو مشکل اصلی کریدورهای ترانزیتی ایران، نقش زيرساخت‌های ايران در تجارت ايتاليا، تعویق در تخصیص اعتبار 500 میلیاردی برای تجهیز راهدارخانه‌ها،  نصب ۲۰ سامانه توزین در حرکت تا ابتدای سال ۹۵، پیشنهاد تشکیل انجمن I.T.S در اتاق بازرگانی، لزوم مچگیری کالای قاچاق قبل از ثبت اظهارنامه شرکت ها و آخرین مصوبه حمل و نقلی مجلس نهم بخشی از مهمترین اخبار حمل و نقل جاده ای محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته با ورود هیئت ایتالیایی به تهران شاهد اتفاقات شگفت انگیزی از جمله جلب نظر چکمه پوشان برای  سرمایه گذاری و مشارکت و انتقال دانش در حوزه زیرساخت و بهره برداری بود. اما در همین حین علی رغم تب و تاب تفاهم نامه و قرار داد های بین المللی، تعدادی از جاده های کشور برای رهایی از شر برف و کولاک در تکاپو بودند.

دو مشکل اصلی کریدورهای ترانزیتی ایران 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور ایران در شبکه های جاده ای آسیایی، کریدور شمال-جنوب و تراسکا، بیان داشت: 10 کریدور اصلی جاده ای در ایران وجود دارد اما مشکل اصلی در این کریدورها متاسفانه سطح سرویس متفاوت و عدم یکپارچگی همچنین در برخی بخشها وجود نقاط مفقوده است.

آخوندی در ادامه در خصوص مدیریت و ایمنی جاده و نیز سیستم یکپارچه اخذ عوارض، آزادراه‌ها و نوسازی ناوگان در جلسات پیش رو خبر داد و گفت: علاقمندان می توانند در خصوص خدمات سطح سرویس و سطح نقاط مفقوده جاده‌ای سرمایه گذاری کنند..

توسعه زيرساخت‌های ايران؛ افزايش حجم تجارت ايتاليا
وزیر حمل و نقل و زیر ساخت ایتالیا گفت: با توجه به موقعیت ایتالیا در مدیترانه، توسعه زیرساخت های حمل و نقل ایران راه مناسبی برای افزایش تجارت ایتالیا محسوب می شود. 

دلریو با اشاره به جمعیت ٨ میلیون نفری  و تعداد قابل توجه جوانان تحصیل كرده ایران خاطرنشان كرد: ایران یك منطقه ممتاز برای سرمایه گذاری به شمار می رود و امیدواریم برخورد حرفه ای از سوی نهاد های سیاسی و اقتصادی موجب  رشد كارآفرینی در ایران شود.

 تعویق در تخصیص اعتبار 500 میلیاردی برای تجهیز راهدارخانه‌ها
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از فرسودگی ناوگان راهداری با متوسط عمر بالای 20 سال خبر داد و گفت: به دلیل محدودیت مالی دولت، تخصیص اعتبار 500 میلیارد تومانی برای تجهیز راهدارخانه ها در سال جاری به تعویق افتاده و ما نیازمند سرمایه گذاری در این زمینه هستیم.

داوود کشاورزیان همچنین در  پاسخ به اظهارات برخی از کارشناسان حوزه راهداری در خصوص مشکلات ایجاد شده در پی واگذاری عملیات راهداری به بخش خصوصی، تصریح کرد: نباید نظرات در این مسائل به صورت کلی بیان شود، اگر چه احتمال ضعف در برخی نقاط وجود دارد.

 نصب ۲۰ سامانه توزین در حرکت تا ابتدای سال ۹۵
رئیس مرکز مدیریت راه های کشور در حاشیه جلسه تشکل I.T.S  ایران که روز گذشته در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد، از نصب ۲۰ سامانه توزین در حال حرکت تا ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: سیستم های توزین در حال حرکت برای اندازه گیری و تشخیص وزن بار غیرمجاز کامیون ها استفاده می شود که شامل دو بخش اندازه گیری و عکسبرداری است و در حال حاضر 12 دستگاه از این سامانه در سطح محورهای شریانی کشور فعال هستند.

علی اکبر آشوری افزود: اضافه تناژ با توان 4 باعث کاهش عمر رویه آسفالت جاده و ابنیه فنی است و سالانه حدود 5.2 میلیارد تومان بر جاده های کشور، صدمه وارد می کند.

پیشنهاد تشکیل انجمن I.T.S در اتاق بازرگانی
در جلسه اخیر تشکل I.T.S ایران، پیشنهادی مبنی بر تشکیل انجمن حمل و نقل هوشمند ایران (I.T.S) در یکی از اتاق های بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران یا تهران در اسفندماه یا ابتدای سال آینده  مطرح شد.

همچنین اظهارات مطرح شده حاکی از آن بود که تشکیل چنین انجمنی زیر بیرق وزارت راه و شهرسازی موجب ایجاد تنش میان بخش خصوصی و دولتی می شود و حضور آن در وزارت کشور ماهیت سیاسی به خود خواهد گرفت، از طرفی پشتیبانی وزارت علوم ماحصلی جز برگزاری جلساتی با محتوای صرفاً علمی و فارغ از جذابیت در بر نخواهد داشت.

 لزوم مچگیری کالای قاچاق قبل از ثبت اظهارنامه شرکت ها
عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی تصریح کرد: با توجه به قرار گیری حمل و نقل زمینی کالا در مرحله آخر، مسئولان نظارتی بعد از ثبت اظهارنامه شرکت های حمل و نقل اقدام به مچگیری کالاهای قاچاق می کنند، در صورتی که همان کالا از سوی یک شرکت کشتیرانی به ایران آورده شده است.

میرفتحعلی زنوزی تاکید کرد: این روش صحیح نیست و باید کالا در زمان تحویل به مرز رصد شود.

 آخرین مصوبه مجلس نهم؛ راهداری و رانندگی بین شهری جزو مشاغل سخت قرار گرفت
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در تاریخ 4 بهمن ماه سال جاری قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری مصوب 1379 اصلاح شد و رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری و درون شهری و راهداران و رانندگان وزارت راه و شهرسازی در جاده های کشور مشمول مشاغل سخت و زیان آور می شوند. همچنین مشمولان این قانون مکلف به پرداخت چهار درصد سهم کارفرما به صورت نقد و اقساط هستند.

در طرح توجیهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسائلی همچون سوء استفاده شرکت های باری و مسافربری و اجباری شدن بیمه خویش فرما از سوی رانندگان اشاره شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.